Sport1 Banner

הברזילאים שבחוד של ספרד ואיטליה

קוסטה ואדר
קוסטה ואדר |

יוכין על אדר, קוסטה והתקפה בקצב הסמבה. ב-21:45: קרב על פסגת הבית

(גודל טקסט)

הקרב הגדול בין איטליה לספרד באיצטדיון של יובנטוס בטורינו, לו חשיבות עצומה באשר לזהות הנבחרת שתסיים בראש הבית "הישראלי" ותעפיל ישירות למונדיאל ברוסיה, הוא באופן אירוני גם מאבק ישיר בין שני חלוצים ברזילאים. קצת ביזארי ששתיים מהמעצמות הגדולות בכדורגל האירופאי מבססות את החוד על חלוצים מתאזרחים מדרום אמריקה, אך זה המצב בפתיחת הקמפיין. אדר מול דייגו קוסטה – למי מהם תהיה השפעה גדולה יותר?

דייגו קוסטה היה ונשאר שנוי במחלוקת. ויסנטה דל בוסקה התלהב בזמנו מהביצועים של חלוץ אתלטיקו מדריד בעונה הגדולה ב-2013/14, והבטיח לו מקום בסגל למונדיאל במולדתו אם יקבל אזרחות. השחקן, שכעס מאוד על ההתאחדות הברזילאית ועל המאמן לואיז פליפה סקולארי, שהתעלמו ממנו על אף שהיה בשיא כושרו, הסכים ברצון. הוא ראה בכך הזדמנות לתפוס שתי ציפורים במכה אחת – גם לנקום בברזילאים וגם להתקדם מקצועית ולהבטיח לעצמו הופעות בין-לאומיות.

בסופו של דבר, זה נגמר רע מאוד. קוסטה לא התאים לסגנון של ספרד, אך דל בוסקה הרגיש מחויב לו. גם כאשר התברר שהברזילאי אינו כשיר לחלוטין, אחרי שנאלץ להתחלף הן בדקות הראשונות במשחק האליפות מול ברצלונה והן בפתיחת גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד, לא סטה המאמן מהתכניות. הוא סיפסל את דויד וייה לטובת דייגו קוסטה, והתוצאה הייתה אומללה. אלופת העולם דאז הובסה על ידי הולנד, הפסידה לצ'ילה וסיימה את דרכה בטורניר בשלב הבתים. לא פלא שאוהדים רבים תיעבו את הברזילאי.

בקמפיין מוקדמות יורו 2016 היה לקוסטה חלק קטן, ודל בוסקה למוד הטעויות כלל לא זימן אותו לסגל לטורניר עצמו, בין היתר בשל ירידה בכושרו במדי צ'לסי. הברזילאי היה מתוסכל, אבל דווקא מאמן איטליה עד לא מכבר החזיר אותו לחיים. אנטוניו קונטה, שסיים את תפקידו בסקוואדרה אזורה והחל לעבוד בצ'לסי, התעקש להשאיר את החלוץ בסגל, גם כאשר הוא ממש רצה לחזור לאתלטיקו מדריד. נכון לעכשיו, העניינים עובדים נהדר. קוסטה הבקיע 6 שערים ב-7 משחקי פרמייר-ליג עבור הכחולים, ומאמן ספרד החדש ג'ולן לופטגי רואה בו שחקן הרכב. לא לחינם פתח קוסטה מול ליכטנשטיין לפני חודש והבקיע צמד. הוא עשוי להיות בחוד גם מול האיטלקים.


לא פגע בניסיון הקודם (gettyimages)

מנגד, אדר עושה הרבה פחות כותרות והרבה פחות מתוקשר, אבל הוא גם הרבה יותר פופולרי בקרב האוהדים. לא כולם באיטליה אוהבים מתאזרחים, אבל אדר כבר כמעט איטלקי. הרי הוא הגיע לארץ המגף בגיל 19, ועשה את הדרך הארוכה מלמטה. אף אחד לא עשה לו הנחות, ובמשך שנים ארוכות הוא נחשב לשחקן בינוני בקבוצות זניחות למדי. עבודה קשה והתמדה הזניקו אותו לצמרת בשלב מאוחר בקריירה. 

קוסטה אולי נראה זקן, אבל הוא רק בן 27. אדר כבר בן 29 ואת הופעת הבכורה בנבחרת ערך רק בעונה שעברה. אחרי שהתחשל בפרוזינונה, אמפולי, ברשיה וצ'זנה, הוא נחת בסמפדוריה ב-2012 כאשר הקבוצה הייתה בליגה השניה. הציפיות לא היו גבוהות, אבל החלוץ התקדם בעיקר בזכות נחישות – וזו הרי אחת התכונות האהובות ביותר מבחינת קונטה. לכן המאמן האיטלקי הימר על הסקורר, שהפך לבורג משמעותי בהרכב מתחילת 2015. התהילה הזו הובילה גם למעבר לאינטר בינואר האחרון. לפתע, אדר הפך לכוכב במונחים של הליגה האיטלקית.


אדר, זוכה לתמיכה איטלקית (gettyimages)

"קונטה מאמין בי, וזה מה שחשוב", הצהיר אדר, ולא איכזב את הבוס. הוא כבש את שער הניצחון על שבדיה ביורו 2016, וביצע בדקדקנות את התכניות הטקטיות בכל רגע נתון. מעטים השחקנים שעושים קילומטראז' גדול ממנו, והברזילאי המתאזרח רץ ללא הפסקה, עם הכדור ובלעדיו. גם ג'יאמפיירו ונטורה החליט לא לשנות את הנוסחה המנצחת. בתחילת קמפיין מוקדמות המונדיאל בישראל, אדר הוצב גם בהרכב של המאמן החדש.

הערב, שני החניכים הברזילאים המצטיינים של קונטה צפויים להיפגש ראש בראש.


אדר בחיפה, ישמור על המאזן? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי