Sport1 Banner

סארי: "רונאלדו לעתים יוצר בעיות אבל פותר מאה אחוז מהן"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

המאמן דיבר על הכוכב הפורטוגלי שממשיך בשלו ושבר שיא של 15 שנה. באיטליה מתמוגגים: "הוא תמיד הגיבור, הוא רוצה שגם 2020 תהיה השנה שלו". קונטה: "עלינו לשחק במאה קמ"ש, אי אפשר לשייט לאליפות"

קבוצות: אינטר יובנטוס
(גודל טקסט)

המחזור השני בליגה האיטלקית רק נפתח, אך לכל אוהדי הכדורגל בארץ המגף יש תחושת דז'ה-וו. האם המחזור ה-20 יתברר כאבן דרך במאבק האליפות? בזמן שלאינטר רעדו הרגליים והיא סיימה רק בתיקו מאכזב מול לצ'ה (1:1), הביאנקונרי רשמו ניצחון ליגה חמישי ברציפות (מאז ההפסד ללאציו) עם 1:2 על פארמה והגדילו את הפער בצמרת לארבע נקודות יתרון. "הבריחה" ("קוריירה דלה ספורט") ו"ממריאים" (טוטו ספורט) הן רק חלק מהכותרות. "רונאלדו הנפלא, עם 11 שערים בשבעת המחזורים האחרונים, מאפשר לסארי להתנתק מהיריבה, יובה כבר ב-4+" נכתב. "הוא תמיד הגיבור, והוא רוצה ש-2020 תהיה שלו. האיש שאף פעם לא מוותר. יובה החסירה פעימה אבל ניצחה את פארמה", נכתב.

רונאלדו גרף מחמאות ובצדק. כבש שני שערים קלים מתוך הרחבה והגיע ל-16 שערי ליגה העונה. בכך הפך לשחקן היחיד שכובש לפחות 15 שערי ליגה כבר 14 עונות ברציפות. מעבר לכך, הפנומן חתום על ציון דרך נוסף כשכבש בפעם השביעית ברציפות בסרייה א' והיה לראשון שעושה את זה במדי יובה מאז החלוץ הצרפתי דוד טרזגה ב-2005. לאחר המשחק רונאלדו אמר: "פארמה הייתה מסודרת והקשתה עלינו, היה חשוב מאוד לנצח. נאבקנו בדקות האחרונות, זה אולי טבעי שהלכנו אחורה, אבל חשוב שאספנו את הנקודות". הפורטוגלי השווה זמנית אגב את מספר שערי הליגה של מסי, אך הארגנטינאי כבש שער נגד בטיס.

סארי לא היה מרוצה מהיכולת בדקות האחרונות: "יכולנו לגמור את המשחק ולא עשינו את זה, כך שבאופן טבעי פארמה גרמה לנו לבעיות כי המשחק היה עדיין פתוח. ראיתי שהשחקנים היו עייפים אחרי משחק הגביע ברביעי ונאלצתי לשנות דברים. רציתי לשלוח איתות לקבוצה שלי ולכן דוגלאס קוסטה שיחק. אנחנו חייבים להשתפר, בעיקר בשלבי הסיום, אני לא אוהב את ההבדלים בין המחציות שלנו. הייתי מעדיף לשבת על הספסל בכיף ולא להיות בלחץ 10-15 דקות, וגם השחקנים יודעים את זה". המאמן הוסיף שארון ראמזי ואדריאן ראביו משתפרים משמעותית.

על רונאלדו: "הוא שחקן ברמה עולמית וכולם יודעים את זה, הוא עלול לגרום לנו אולי לבעיות מדי פעם אבל הוא פותר מאה אחוז מהן. צריך לדעת לעבוד סביב המאפיינים שלו וסביב האישיות שלו, אני לוקח את זה בחשבון".

כרגע יובה מוליכה עם 51 נק' (חמש נקודות פחות מאשר בעונה שעברה) ואחריה אינטר עם 47 נק' ולאציו עם 45' כאשר לקבוצה מרומא שניצחה כבר 11 משחקים רצופים יש עוד משחק להשלים. על מאבק האליפות אמר סארי: "לאציו נמצאת בכושר כל כך מרהיב, אני מקווה שהיא לא תחזיק מעמד".

בצד של אינטר הייתה אכזבה גדולה, כמובן. אנטוניו קונטה אמר: "אנחנו קבוצה שחייבת לשחק במהירות של מאה קמ"ש, אם נהיה מחוץ לקצב ונהיה נינוחים מדי – נשלם על כך. אנחנו לא יכולים לשייט לאליפות. אם לא נהיה בקצב שלנו – נהיה קבוצה נורמלית לחלוטין. ניסינו לפרוץ את המערך של לצ'ה. זה לא קל, לא היינו נחושים מספיק".


אנטוניו קונטה. "אי אפשר לשייט לאליפות" (TIZIANA FABI/AFP via Getty Images)

על כריסטיאן אריקסן: "מעולם לא אמרתי משהו חריג על חלון ההעברות בינואר משום שתמיד בתקשורת משתמשים בזה ומעוותים את זה. אני חוזר ואומר שאני שמח עם השחקנים שיש לי, המועדון בודק, עלינו להמשיך לעבוד קשה כדי לשמור על אחוזי ההצלחה שלנו. המועדון צריך להחליט אם הוא רוצה לעשות משהו, אם המחיר טוב או שניגש לגישה אחרת. אני רק המאמן".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי