Sport1 Banner

נאפולי נכנעה 0:1 לרומא. יובנטוס זכתה באליפות

היגוואין
היגוואין | צילום: Gettyimages

נאינגולאן כבש בדקה ה-90 ופתח את המירוץ לאלופות. מילאן הפסידה בוורונה 1:2

(גודל טקסט)

שתיהן היו אמורות לקרוא תיגר על האליפות, אך הפעם ההכרעה נשאה איתה משמעות אחת מרכזית: רומא ניצחה 0:1 את נאפולי משער בדקה ה-90 והכתירה רשמית את יובנטוס. בפעם החמישית ברציפות, הרצף הארוך ביותר שלה מזה 81 שנים, הגברת הזקנה שוב אלופת איטליה. 

 

אז נכון, הניצחון הדרמטי של רומא על נאפולי העניק לג'יאלורוסי כרטיס בחזרה למאבק על המקום השני, שיוביל בסיום העונה אוטומטית לשלב הבתים של ליגת האלופות. ובכל זאת, בין התכולים באולימפיקו התחושה הייתה ברורה: אם לא עכשיו, אז מתי?

 

החבורה של מאוריציו סארי בכל זאת עשתה עונה נהדרת ברוב שלביה והמחמאות עדיין מגיעות למאמן המפתיע. גונסאלו היגוואין, שחזר מהשעיה ולא הצליח להושיע את חבריו, כנראה לא ימשיך במועדון בלי כרטיס לליגת האלופות ותיאוריית הארגנטיני המושיע, שנשענת על אותה תקופה חלומית של דייגו מראדונה, שוב חטפה סטירה מצלצלת. ועדיין, העונה הזו של התכולים היא לא כשלון. בטח כשהסגנות עדיין בידיהם.

 

 

מהעבר השני, כבר מדובר בנחמה מסוימת של הג'יאלורוסי. רומא עברה חילופי מאמנים, סובלת ממאבק אגו בין המאמן לוצ'יאנו ספאלטי לכוכב פרנצ'סקו טוטי ובכל זאת הצליחה לחזור למומנטום חיובי בישורת האחרונה של העונה. כעת מחכים לזאבים מול גנואה, קייבו ומילאן בניסיון לכבוש את המקום השני הנכסף, כאשר השלישי מוביל למוקדמות הצ'מפיונס.

 

עם כל הכבוד לרומא ונאפולי הלוחמניות, המחזור הזה והעונה כולה (שוב) בידיים של יובה. בעונתו השניה במועדון מקסי אלגרי הצליח לחולל מהפכה בסגל, העביר את מרכז הכובד מהקישור להתקפה והצליח לייצר שילוב מופלא בין ותיקים לצעירים, בין ניסיון לרעב ובין מסורת לחדשנות. הביאנקונרי חזרו מפיגור דו-ספרתי בשלבים מוקדמים של העונה לרצף תשעת הניצחונות הנוכחי ועל אף ההדחה הדחוקה מליגת האלופות מול באיירן מינכן קשה להגיד שלא מדובר באחת הקבוצות הגדולות בעולם. אם ישמרו שם על הכשרונות הגדולים וימשיכו באותה מגמה, כדאי ליריבות באירופה להיזהר מהגברת הזקנה הזו.

 


סאלח, הרבה להחמיץ (gettyimages)

 

הרכבים
רומא: ווייצ'ך שצ'סני; אלסנדרו פלורנצי (מאיקון/46), קוסטאס מנולאס (ארווין זוקנוביץ'/21), אנטוניו רודיגר, לוקה דין; ראג'ה נאינגולאן, סיידו קייטה, מיראלם פיאניץ'; מוחמד סאלח, סטפן א-שעראווי (פרנצ'סקו טוטי/81), דייגו פרוטי.

 

נאפולי: פפה ריינה; אלסייד היסאי, ראול אלביול, קאלידו קוליבאלי, פאוזי גולאם; ז'ורז'יניו (מנולו גביאדיני/90), אלאן (דויד לופס/79), מארק האמשיק; חוסה קאייחון, דרייס מרטנס (לורנצו אינסינייה/75), גונסאלו היגוואין.

 

מהלך המשחק 
כבר בדקה הראשונה מוחמד סאלח המסוכן הגיע למצב בעיטה ושיגר כדור ששרק ליד הקורה של פפה ריינה. המצרי נראה פעלתן מאוד, אבל האורחים דרייס מרטנס וגונסאלו היגוואין הגיעו למצבים מסוכנים יותר. 

 


היגוואין, נשמר צמוד (gettyimages)

הלחץ של התכולים התחדש גם אחרי ההפסקה ובדקה ה-65 היגוואין השאיר שמאלה למרטנס, שבעט כדור קשתי ימינה מדי והחוצה. בקושי דקה חלפה ולוקה דין הצעיר הציל את רומא מאיום נוסף. בדקה ה-82 פרנצ'סקו טוטי עלה מהספסל וכעבור דקה בזבזה נאפולי הזדמנות כפולה: שצ'סני הקדים את היגוואין, רודיגר הרחיק לפני שהאמשיק הגיע לריבאונד.

 

רק בדקה ה-90 נשברה הבצורת. טוטי המחליף העביר כדור שמאלה, מאיקון מסר לסאלח, שהמשיך לראג'ה נאינגולאן והבלגי שלח לפינה השמאלית התחתונה. שער ניצחון דרמטי לזכות רומא, אליפות מובהקת ליובנטוס. הגברת הזקנה בפער של 12 נקודות על פני המקום השני בטבלה, כאשר בקופה נותרו רק עוד שמונה. הישג עצום, זכיה מספר 34 (אם אתם סופרים מהצד הלבן-שחור של טורינו).

 

ורונה – מילאן 1:2
אם במילאן קיוו שהמינוי של כריסטיאן ברוקי לעמדת המאמן תשנה מומנטום, הרי שהמציאות טפחה על הפנים. הרוסונרי התארחו בוורונה ועלו ליתרון כבר בדקה ה-21 משערו של ז'רמי מנז. הכחולים-צהובים, שקרובים לרדת לליגה השניה, לא התייאשו וחזרו למשחק מפנדל של ג'יאמפאולו פאציני (72).

 

כשנראה שהמשחק יסתיים בשיוויון, הגיע לוקה סיליגארדי חמש דקות בתוך תוספת הזמן ובעזרת בעיטה חופשית מסובבת העניק לוורונה את הניצחון הרביעי שלה בלבד העונה. ההפסד השאיר את מילאן במרחק 5 נקודות מהמקום החמישי המוביל לאירופה, כשעדיין חסר לה משחק.

 


גם חילוף המאמנים לא הועיל. מילאן (gettyimages)

 

#Hi5story!!!!! pic.twitter.com/dvdTvSPXvM

— JuventusFC (@juventusfc) April 25, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי