Sport1 Banner

סלאח שוב הראה שהוא ווינר גדול

סלאח. גאון משוגע
סלאח. גאון משוגע | צילום: Gettyimages

הוא אולי רק בן 23, אבל השער שכבש בדקה השישית מול האקסית פיורנטינה, גנב את ההצגה והראה הרבה מאד בגרות

(גודל טקסט)

זה היה "יום הדרבים", אחד מימי ראשון האמוציונליים ביותר בכדורגל: דרבים במנצ'סטר, בצפון מזרח אנגליה, בליסבון, במוסקבה, באיסטנבול, באתונה, בפראג ובווינה. ומעבר למתח הרגיל, היו לא מעט "בוגדים" במרכז העניינים.

 

למשל ז'ורז' ז'סוס, שניפק את המעבר הסנסציוני של הקיץ, כשאחרי שש עונות בבנפיקה סיפק מעבר שערורייתי לקבוצת ילדותו ספורטינג ליסבון. ז'סוס חזר לראשונה לאסטאדיו דו לוז והוביל את ספורטינג ל-0:3 מדהים, ניצחון ראשון של ספורטינג במגרש של יריבתה המושבעת מאז 2006.

 

 

ז'סוס שהתקבל בבוז גדול על ידי אוהדי בנפיקה שלא ראו הפסד ביתי בליגה שלוש שנים, מוביל את האריות למקום הראשון, והפעם האחרונה שהיו להם 20 נק' אחרי 8 מחזורים כמו עכשיו, התרחשה  לפני 20 שנה, כשאחד קרלוס קירוש אימן את הקבוצה.

 

ז'סוס. מעבר שערורייתי (gettyimages)

 

גם לשחקן הכנף אולצ'אן אדין הייתה הופעה מוצלחת מול האקסית שלו, כשכבש שער שוויון דרמטי לגלאטסראיי בחוץ מול פנרבחצ'ה במפגש ה-381 (!) בין הגדולות של איסטנבול. בניגוד לז'סוס ולאדין, החזרה של ג'ק קולבק לאצטדיון האור של סנדרלנד היתה כואבת. הג'ינג'י גדל בסנדרלנד והיה שייך לה מאז גיל 10 במשך 15 שנה, עד שבקיץ שעבר חתם בשורות היריבה השנואה ניוקאסל. קולבק נפצע והוחלף, וניוקאסל לא רק ספגה הפסד שישי ברציפות מול החתולים השחורים (לראשונה בתולדות היריבות שיש רצף כזה), היא עם נעקפה על ידיהם בטבלה בגין התבוסה 3:0.

 

אבל החזרה הטעונה ביותר אתמול (ראשון) של שחקן למגרש של קבוצתו הקודמת (והעוינות הרבה ביותר שספג), לא התרחשה בכלל בדרבי. זה קרה בקרב הצמרת של הסרייה א', כשרומא ניצחה 1:2 בחוץ את פיורנטינה, ועלתה למקום הראשון לראשונה מזה בדיוק שנה.

 

הכל התנהל סביב מוחמד סלאח, שהפך מהתקווה הגדולה של פיורנטינה והשחקן שסביבו היתה אמורה להיבנות הקבוצה העונה, לכוכב הגדול של הג'אלורוסי אחרי מעבר בקיץ שעורר סקנדל והוביל לתביעה נגדו על ידי פיורנטינה (שעדיין נדונה). המצרי שספג בוז צורם והקנטות, כבש את השער החשוב במשחק כבר בדקה השישית עם סיבוב נהדר ושמאלית מסובבת לפינה הרחוקה, והורחק בסיום על הערות מיותרות לשופט.

 

סלאח. הרחקה מיותרת (gettyimages)

 

הנה תזכורת בראשי פרקים: ב-2 בפברואר, עם סגירת חלון ההעברות של החורף, צ'לסי רכשה את חואן קואדראדו מפיורנטינה, ובמסגרת העסקה השאילה את סלאח לוויולה עד לסיום העונה. בשלושת חודשים בסגול, סלאח היה פנומנלי (9 שערים, 4 בישולים), הפך לאהוב הקהל בארטמיו פראנקי ובפירנצה כה התלהבו ממנו, עד שכבר ב-1 במארס, כשכבש שער ניצחון מול אינטר, התגאו שהם הביאו את "מציאת העונה" באיטליה.

 

לפיורנטינה היה חוזה חתום עם סלאח שהוא ימשיך איתם למספר שנים, עם סעיף וטו שמאפשר לו לחזור רק לצ'לסי. בעצת סוכנו רמי עבאס, הקיצוני המצרי לא הופיע לאימוני קדם העונה. הוויולה זעמו על השחקן וטענו שפג תוקפו של סעיף החזרה לצ'לסי שעבאס מדבר עליו. באוגוסט, שבועיים לפני פתיחת העונה, צ'לסי השאילה את סלאח לרומא לעונה עם אופציה למכירה. הבעלים של פיורנטינה אנדראה דלה ואלה התפוצץ, וטען שמדובר בהפרה כפולה של החוזה – סלאח לא רק שלא חזר לפיורנטינה, אלא גם לא חזר לצ'לסי אלא עבר ליריבה גדולה מהסרייה א'.

 

דלה ואלה ומתח ביקורת על סלאח ("רק הכסף עניין אותו"), והגיש תלונה לפיפ"א נגד השחקן עם תביעה להשעותו לחצי שנה מפעילות. למרות פתיחת העונה הטובה של פיורנטינה, ההנהלה שלה לא מרפה מהפרשה ורק השבוע הזכירו בכירים בהנהלה שהמועדון דורש מפיפ"א להעניש את השחקן ומצפה להשעייתו (פסיקה צפויה להתקבל עד דצמבר).

 

סלאח במדי פיורנטינה. "רק הכסף עניין אותו" (gettyimages)

 

אוהדי הוויולה ארגנו באמצעות הרשתות החברתיות מחאה תקדימית שכללה: שיירה של אופנועים עם דגלי פיורנטינה ושלטים נגד סלאח שילוו את האוטובוס של רומא לפני המשחק, קבלת פנים של 5,000 אוהדים שישרקו למצרי בוז כשהוא יירד מהאוטובוס, חלוקת מאות משרוקיות לאוהדים בארטמיו פראנקי, הלחנה של קריאות נגד השחקן וכוונה לשרוק בוז צורם לכל נגיעה שלו בכדור.

 

אלא שבאווירה המתוחה הזו, מאמן רומא רודי גרסיה ביצע תעלול מבריק. הוא הבהיר לאורך כל השבוע שסלאח (ששיחק בכל משחקי רומא העונה) לא ישחק דווקא מול פיורנטינה, ודאג להדליף לתקשורת שאלסנדרו פלורנצי יפתח במקומו באגף ימין ווסיליס טורוסידיס יפתח כמגן ימני. אבל הפלא ופלא – טורוסידיס סופסל, סלאח פתח בכנף ופלורנצי תיפקד כמגן.

 

סלאח שוב הזכיר שאולי הוא רק בן 23, אבל הוא כבר ווינר גדול ובעיקר בוגר מאוד. המון סטייל היה בשער של המצרי בדקה שישית, שערו החמישי בתשעה מחזורים. אבל הרבה יותר מרשימה ויפה היתה התגובה שלו. למרות שספג שריקות בוז צורמות בכל נגיעה שלו בכדור, ובמיוחד אחרי שכבש, ולמרות שחטף ביקורת אישית קשה מראשי פיורנטינה, סלאח הדף את חבריו מרומא וסרב לחגוג את השער, כשהוא רק מפנה אצבעות לשמיים בתודה לאלוהים.

 

אוהדי פיורנטינה. שריקות בוז בכל נגיעה בכדור (gettyimages)

 

ובהחלט אפשר להיזכר בבוז שספג סלאח בבלומפילד כשהוביל את באזל לדלג מעל מכבי ת"א כחוויה מחשלת. אגב, מי שהתנהג פחות בבגרות היה סוכנו עבאס, שצייץ עוד לפני ההפסקה: "יש למישהו שאלות?".

 

רומא שכנעה במבחן הגדול שלה בזכות סלאח, שכמה סמלי שהוא דוחק את פיורנטינה מהמקום הראשון ומעלה אליו את רומא. בהחלט אפשר להבין את התסכול של אנשי הוויולה, כי סלאח התזזיתי והטכני, נבנה ככוכב העל של רומא, והוא כבש בחמישה מששת המחזורים האחרונים. כוכב נבחרת מצרים הוא ההבדל הגדול בין רומא של העונה שעברה (עם אדם לאאיץ' או חואן איטורבה בעמדה שלו) לזו של העונה.

 

המהירות המסחררת של סלאח ושל ג'רביניו – כשני שחקני הכנף ההתקפיים במערך 3-3-4 – היא זריקת רעל לכל יריבה שמתכוונת להחזיק בכדור, להחזיק קו הגנה גבוה ולהשאיר להם שטח. פיורנטינה נפלה אתמול במלכודת. שני "החיצים" (כפי שמכונים באיטליה ג'רביניו וסלאח) כיכבו וכבשו. לא בכדי לרומא ההתקפה הטובה בסרייה א' (22 שערים ב-9 מחזורים).

 

ג'רביניו. כיכב וכבש (gettyimages)

 

ההופעה של רומא היתה מרשימה בעיקר מבחינת ההגנה – נקודת התורפה שלה בפתיחת העונה. אחרי ה-4:4 המשוגע בלברקוזן בליגת האלופות, ואחרי שספגו ב-11 מ-12 משחקיה העונה, הזאבים הראו שיפור עצום בהגנה שצופפה נהדר וחנקה את הכוכבים ההתקפיים של פיורנטינה, ואפשרה רק שער מצמק, עמוק בתוספת הזמן.

 

אם ההגנה אכן תתייצב, רומא עם הקישור העוצמתי שלה (ראג'ה נאינגולן שחקן נהדר ומיראלם פיאניץ' בועט כדורים חופשיים הטוב בעולם) והאסים ההתקפיים, תהיה קבוצה שמאוד לא כיף לשחק נגדה.

 

רודי גרסיה זכה לביקורות בעונה שעברה, אפילו היו שמועות על פיטורים אפשריים, וגם בפתיחת העונה הנוכחית האוהדים והפרשנים לא השתכנעו. אתמול גרסיה הבריק טקטית ומנטאלית ומוליכת הסרייה א' שחררה הצהרה: רומא רצה לאליפות ראשונה שלה מאז 2001, ומוחמד סלאח אמור לסחוב אותה לשם. ומאותה הסיבה שהאוהדים בפירנצה ממורמרים, הקהל בעיר הנצח רעב (57 אלף צופים בממוצע באולימפיקו העונה), מוכן ואופטימי.

עוד באותו נושא: ג'ורג' ז'סוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי