Sport1 Banner

אנדראה פירלו עבר רשמית לניו יורק סיטי

פירלו. מסירות שהורידו את היריבה על הברכיים
פירלו. מסירות שהורידו את היריבה על הברכיים | צילום: Gettyimaeges

הקשר נפרד מיובנטוס אחרי ארבע שנים. מרקיסיו ואלגרי האריכו חוזה

(גודל טקסט)

עולם הכדורגל תמיד נרגש כאשר שחקן מיוחד תולה את הנעליים או עוזב את אחת מקבוצות הפאר לקראת מעבר ליעד מיוחד שמחוץ לכדורגל האירופי. אנדראה פירלו אומנם שיחק רק ארבע שנים ביובנטוס, אבל הותיר רושם עצום על הקבוצה, והיום הודיעה יובנטוס שהשחקן עוזב לניו יורק סיטי פ.צ., הקבוצה החדשה מארה"ב בה משחקים גם דויד וייה ופרנק למפארד.

האתר הרשמי של יובה נפרד מפירלו סופית וכתב שהגעתו ליובה ממילאן סימנה את החזרה של הזברות לצמרת הכדורגל האיטלקי ושאיתו הקבוצה זכתה ב-4 אליפויות. באתר נכתב: "הבישולים המדויקים שלו, השערים המרהיבים והבעיטות החופשיות הנפלאות היו חשובים מאוד בעיצוב הקבוצה".

פירלו הגיע לטורינו בקיץ בו האיצטדיון החדש הושק וכבר במשחקו הראשון בליגה נגד פארמה הוא בישל אחרי 16 דקות. את השער הראשון שלו במדי הזברות ראו אוהדי יובנטוס באותה עונה רק בפברואר 2012, בבעיטה חופשית נגד קאטניה. פירלו כבש 19 שערים במדי יובנטוס, חלקם בבעיטות חופשיות בלתי נשכחות. בעונת 13/14 הוא כבש חמישה שערים בבעיטות חופשיות. למעשה, כל מצב חופשי הניחו ביובה לפירלו לבעוט. 

אנטוניו קונטה שהוליך את יובה לשלוש אליפויות רצופות, הפקיד את המושכות ברגליים של המאסטרו. הוא היה הארכטיקט של כיבוש שערים ומצבים, אבל בכל פעם שהיתה לו הזדמנות גם הבקיע בעצמו. העונה אצל מקס אלגרי שאימן אותו גם במילאן בזמנו, הוא המשיך לפרוח. 

במארס 2014 פירלו כבש צמד בבעיטות חופשיות תוך חמישה ימים. שער שלו נגד גנואה הבטיח ניצחון 0:1 ואליפות עם מספרי שיא וארבעה ימים לאחר מכן הוא כבש בבעיטה חופשית שהעלתה את יובה לרבע גמר הליגה האירופית על חשבונה של פיורנטינה. בנובמבר 2014 הוא כבש שער ענק שש שניות בתוך זמן פציעות אחרי בישול של ארתורו וידאל ב"דרבי דה לה מולה" של טורינו נגד היריבה העירונית. 

 

 

הנתון המדהים הבא מבהיר את היכולת שלו באומנות הכדורגל. 164 הופעות, 19 שערים, 15 מהם בבעיטות חופשיות, לצד 35 בישולים. האתר היובנטיני כתב: "פירלו אף פעם לא נמדד במספרים, כי היתה לו כריזמה חרישית, יכולת לתת כדור שאף אחד לא מצפה לו, כזה שחותך הגנות, ומסירות שהורידו את היריבה על הברכיים". 

 

לאחר שהודיעה על עזיבתו של פירלו, בשרה יובנטוס על הארכת חוזיהם של המאמן מקסימיליאנו אלגרי עד 2017 ושל הקשר קלאודיו מרקיסיו עד 2020.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי