Sport1 Banner

שגעון שידוך: פאלרמו שוברת שיאים במינוי מאמנים בעונה

זאמפריני. עוד מינוי כושל?
זאמפריני. עוד מינוי כושל? | צילום: Gettyimages

זאמפריני בטירוף: ממנה ומפטר, מחזיר ומתחנן. נובלינו יצליח לשרוד בתפקיד?

(גודל טקסט)

קורה שקבוצת כדורגל מחליטה לפטר את המאמן שלה, קורה גם שהיא מתחרטת ומחזירה אותו לתפקיד. הרי רק בעונה שעברה, זה קרה בליגה שלנו כשרעננה פיטרה את חיים סילבס והחזירה אותו כעבור שלושה ימים, קורה. אבל מה שעושה הבעלים של פאלרמו האיטלקית למאמנים שלו, אף אחד לא עושה. זה לא קורה בשום מקום.  

 

במשחק הקרוב של פאלרמו נגד נאפולי (21:40, שידור ישיר בספורטHD1), יעמוד על הקווים של הקבוצה מסיציליה המאמן השביעי שלה העונה. כן, קראתם נכון, המאמן השביעי. איך מגיעים למצב הזה? את זה צריך לשאול את מאוריציו זמפאריני, איש עסקים איטלקי בן  75 שרכש את פאלרמו בשנת 2002 ומאז עושה בקבוצה ככל העולה על רוחו.

 

 

בתחילת נובמבר, מייד אחרי הניצחון על קייבו, החליט זמפאריני שהקבוצה לא משחקת מספיק טוב ולמרות שהיא נחה לה בשלווה במקום ה-12 בטבלה, הוא פיטר  את ג'וזפה יאקיני. אותו מאמן שרק בשנת 2014 הצליח להחזיר את פארלמו לליגה הבכירה אחרי עונה אחת בלבד בליגת המשנה.

 

במקום יאקיני ההמום, התמנה דוידה בלארדיני, אבל פאלרמו תחת הדרכתו התחילה לשקוע בליגה והושפלה בגביע על ידי אלסנדריה מהליגה השלישית.

 

בעקבות התוצאות הגרועות הכריז השוער סטפאנו סורנטינו בן ה-36, קפטן הקבוצה, על מרד והודיע שהוא וחבריו אינם מתכוונים להישמע יותר להוראותיו של באלרדיני ובמצב שנוצר לא נותרה ברירה אלא להחליף מאמן.

 


בארוס שלוטו. בין המתחלפים העונה (Gettyimages)

 

נשיא הקבוצה, מאוריציו זמפאריני, פנה לגיז'רמו בארוס-שלוטו הארגנטיני, שבדיוק סיים אז תקופה מוצלחת בלאנוס וחיפש לעצמו אתגר חדש. הוא הספיק לשבת משחק אחד על הספסל ואז התברר שאין לו את האישורים הדרושים כדי לאמן באיטליה ולכן ביקש קצת זמן כדי להסדיר את ענייניו.

 

במהלך תקופת ההמתנה לבארוס-שלוטו, עמדו על הקווים של פאלרמו מאמנים זמניים. פאביו ויויאני היה המחליף הראשון אבל הוא ספג רביעייה מגנואה והבעלים זמפאריני שידוע בחוסר הסבלנות שלו, דרש מהמנהל המקצועי של הקבוצה ג'ובאני טדסקו, לקחת על עצמו את תפקיד מאמן החירום עד שיסתדרו העניינים של בארוס-שלוטו.

 

טדסקו החזיק בשרביט האימון במשך שלושה מחזורים ובמהלכם צבר 22 אחוזי הצלחה, מאזן שלא השביע את רצונו של הבוס האמוציונאלי, ששוב החליף את האיש על הקווים.

 


סילבס. גם ברעננה פיטרו והתחרטו (דני מרון)

 

ג'ובאני בוזי, מאמן הנוער של פארלמו נקרא לאמן את הקבוצה הבוגרת והחזיק מעמד חמישה ימים בלבד, אחרי שהתרסק במשחק הבכורה שלו והפסיד 3:1 לטורינו.

 

בינתיים התברר שבארוס-שלוטו לא מצליח לסדר את הניירת והוא אף חתם על חוזה בתור מאמן בוקה ג'וניורס.

 

זמפאריני, שכאמור לא סופר אף אחד, הרים טלפון לג'וזפה יאקיני, אותו מאמן שפתח את העונה ופוטר בחודש נובמבר וקרא לו לחזור לתפקיד. בבכורה המחודשת שלו, פאלרמו הובסה 5:0 על ידי רומא ואחר כך סיימה ב-0:0 בבית מול בולוניה ואז במחזור האחרון היא הפסידה לאינטר 3:1. המאזן של יאקיני עמד על נקודה אחת מתשע. שער זכות אחד ותשעה שערי חובה בשלושה משחקים.

 

המספרים האלה הרתיחו את זמפאריני ובראיון לרדיו אמר שיאקיני הוא אידיוט ולוזר. המאמן נעלב והתפטר. זמפאריני התקשר מיד לבאלרדיני, זה שהוא מינה בנובמבר ופיטר בינואר אבל הוא סירב לחזור. לכן נאלץ זמפאריני למצוא עוד מאמן לקבוצה.

 

כך יוצא שבמשחק של פאלרמו מול נאפולי, ינהל את המשחק של הסיציליאנים מאמן שביעי, וולטר נובלינו, שחתם על חוזה עד סוף העונה ואם הוא יצליח לשמור על תפקידו, יהיה זה הישג בפני עצמו. 

עוד באותו נושא: מאוריציו זאמפריני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי