Sport1 Banner

נתונים לא משקרים: הליגה האיטלקית השנייה בעולם

יובנטוס מול סיטי
יובנטוס מול סיטי | צילום: Gettyimages

מחקר של IFFHS הוביל לדירוג עולמי מפתיע. איפה ליגת העל? הכל כאן

(גודל טקסט)

איזו ליגה הכי חזקה? אין ויכוח נפוץ מזה בקרב חובבי הכדורגל, אבל זה לא אומר שאין פתרון. לפחות מבחינה סטטיסטית. על פי פרסום חדש של IFFHS, הפדרציה הבין-לאומית להיסטוריה וסטטיסטיקה בכדורגל, יש לא מעט הפתעות בדירוג העולמי בשנתיים האחרונות. 

על פי הנתונים שנאספו בשנתיים האחרונות, שכוללים את דירוג המועדונים והתוצאות בשנה קלנדרית, הליגה הספרדית דורגה כחזקה ביותר זו השנה השישית ברציפות. בניגוד לתדמיתה הרעועה בישראל, הליגה האיטלקית תפסה את המקום השני בשנתיים האחרונות. 

במקום השלישי דורגה הבונדסליגה הגרמנית, שקפצה שני מקומות מ-2014. מי ששמרה על המקום הרביעי הייתה הליגה הארגנטינאית, הנציגה הבכירה ביותר מחוץ לאירופה. צרפת התייצבה במקום החמישי, הרבה בזכות העוצמה של פאריס סן ז'רמן, כאשר ברזיל דורגה שישית והפרמייר-ליג האנגלית במקום השביעי. 

את העשיריה הפותחת משלימות לפי הסדר פורטוגל (8), בלגיה (9) ורוסיה (10). הליגה החזקה ביותר מחוץ לאירופה ודרום אמריקה היא זו של קוריאה הדרומית, שדורגה במקום ה-22 בעולם והקדימה את התוניסאית (26). 

למי ששואל איפה ממוקמת ליגת העל שלנו, התשובה הפשוטה היא: לא בין 40 הראשונות. אקוואדור, סעודיה, אזרבייג'אן וקזחסטן דווקא כן שם. לפחות על פי הסטטיסטיקה. 


מסי, גם כאן הוא מעל כולם (Gettyimages)

באותה שיטה נבנה גם דירוג הקבוצות בשנה החולפת, ואלופת ישראל מכבי תל אביב גם היא בין המדורגות – לא קרוב לצמרת, אבל בכל זאת מדורגת לפני קבוצות כמו ליון, פלמייראס, ווסטהאם, מילאן ולסטר. גם זו סיבה לגאווה.  

המועדונים הכי חזקים ב-2015: 

1. ברצלונה 

2. יובנטוס 

3. נאפולי 

4. באיירן מינכן

5. פאריס סן ז'רמן

6. ריאל מדריד 

7. אינדפנדיינטה סנטה פה 

8. פיורנטינה 

9. ריבר פלייט 

10. וולפסבורג

.

.

.

132. מכבי תל אביב

 

עוד באותו נושא: ליגה ארגנטינאית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי