Sport1 Banner

אנגליה: ליברפול הביסה את נוריץ', צ'לסי לא התקשתה מול קריסטל פאלאס

play
שחקן ליברפול מוחמד סלאח | רויטרס
תקציר: נוריץ' - ליברפול 3:0 02:41

מוחמד סלאח בישל לז'וטה (20), וגם לפירמינו (65) וכבש בעצמו את השלישי ב-0:3 על העולה החדשה. 0:3 גם לאלופת אירופה. ניצחונות גם ללסטר ואברטון

(גודל טקסט)

אחרי החמישייה המוחצת של מנצ'סטר יונייטד וההפסד של ארסנל במשחק הפתיחה של העונה, המחזור הראשון בפרמיירליג נמשך הערב (שבת) עם אלופת אירופה צ'לסי שהביסה 0:3 את קריסטל פאלאס בדרבי לונדוני. ליברפול הביסה בתוצאה דומה את העולה החדשה נוריץ'. ניצחונות גם ללסטר, אברטון, ווטפורד וברייטון.

שחקן ליברפול מוחמד סלאח
שחקן ליברפול מוחמד סלאח | רויטרס

נוריץ' – ליברפול 3:0

לאחר היעדרות בת שנה אחת מהבמה הבכירה של הכדורגל האנגלי, שבה נוריץ' לפרמיירליג עם לא מעט תקוות. העולה החדשה פתחה את המשחק בהתלהבות, ואף הגיעה למצב לא רע בפתיחה, אך דיוגו ז'וטה, שסחט הצלה נהדרת משוער נוריץ' טים קרול בדקה ה-10, הצליח להכניע את ההולנדי עשר דקות לאחר מכן, כשקיבל כדור ממוחמד סלאח – ספק אם בכוונה או לא – וכבש מקרוב את הראשון של המייטי רדס.

במחצית השנייה בישל סלאח עוד שער (65), הפעם לרוברטו פירמינו, שנכנס כמחליף במקום דיוגו ז'וטה, שכבש את השער הראשון. המצרי התכבד בעצמו בכיבוש השער השלישי של האורחת, כאשר סיים בצורה נהדרת מתוך הרחבה ולא הותיר סיכוי לקרול. ליברפול עם ניצחון מרשים במחזור הפתיחה של הפרמיירליג. בשורה משמחת נוספת עבור הקבוצה של קלופ היא העובדה שוירג'יל ואן דייק, שהיה מושבת מפעילות במשך תקופה ארוכה, שב הערב לראשונה לפתוח בהרכב במשחק רשמי לראשונה מזה עשרה חודשים.

שחקן ליברפול דיוגו ז'וטה
כבש ראשון למייטי רדס. ז'וטה | רויטרס

מהלך המשחק

* דקה 9: ניסיון הכנסת כדור לרחבה של ז'וטה הורחק ברגע האחרון על ידי בלם נוריץ' בנג'מין גיבסון.

* דקה 10: דיוגו ז'וטה עלה היטב לכדור שהוגבה לרחבה, אך שוער המארחת טים קרול התעופף והדף בקצות האצבעות לקרן את הנגיחה של הפורטוגלי.


דקה 19: כדור שנהדף מרחבת נוריץ' הגיע לעברו של אלכס אוקסלייד צ'מברליין, שבעט כדור שפספס את המסגרת.
דקה 20: הזדמנות ראשונה לנוריץ': טוד קנטוול הכניס כדור נהדר לטמו פוקי, אך החלוץ הפיני התמהמהה ובעט כדור מזווית קשה שנהדף על ידי אליסון לקרן.
דקה 26: גול! ליברפול עולה ל-0:1: כדור שהוכנס לרחבת נוריץ' נעצר בצורה לא טובה על ידי מוחמד סלאח, אך הכדור הגיע בסופו של דבר לדיוגו ז'וטה, שמצא לעצמו מלא מרחב כדי לדחוק מקרוב את הראשון של האורחת.
דקה 49: טרנט אלכסנדר-ארנולד הכניס כדור רוחב חד לרחבה, אליו הגיע סדיו מאנה שניסה לדחוק מקרוב, אך הבעיטה שלו חולצה כמעט מהקו על ידי המגן הימני של נוריץ', ארונס.
דקה 65: גול! ליברפול עולה ל-0:2: הגנת המארחת לא הצליחה להרחיק וראתה כיצד מוחמד סלאח מוצא את המחליף רוברטו פירמינו, שהכפיל את יתרונה של הקבוצה של קלופ.
דקה 74: גול! ליברפול עולה ל-0:3: מוחמד סלאח לא התקשה מול הגנת נוריץ', חתך למרכז הרחבה ושלח כדור נפלא לחיבורים של קרול.

שחקני צ'לסי מרקוס אלונסו, מייסון מאונט חוגגים
הצטיין בסופרקאפ ופתח את הליגה עם שער נפלא. מרקוס אלונסו | אימג'בנק GettyImages, Henry Browne

צ'לסי – קריסטל פאלאס 0:3

אלופת אירופה, שהניפה ברביעי האחרון גם את גביע הסופרקאפ לאחר ניצחון בפנדלים על ויאריאל, פתחה עונה עם שלישייה קלילה בדרבי הלונדוני מול החבורה של פטריק ויירה. תומאס טוכל, שחסר את אנגולו קאנטה וחכים זייש הפצועים ועדיין לא יכול להשתמש ברכש הנוצץ רומלו לוקאקו, החזיר להרכב את ססאר אספיליקואטה, ז'ורז'יניו ומייסון מאונט, וקיבל שוב תרומה יפה משחקנים עליהם לא ממש בנו בצ'לסי העונה. המגן השמאלי מרקוס אלונסו סובב כדור חופשי נהדר בדקה ה-27 והבלם הצעיר טרבו צ'אלובה, שהרשים בזכייה בסופרקאפ, ערך בכורה בליגה וסיפק גם הוא שער יפהפה. כריסטיאן פוליסיץ' נהנה מטעות של ויסנטה גואיטה וכבש בתווך.

מהלך המשחק

* דקה 15: מאונט סובב כדור חופשי מסוכן, גואיטה שמר על השער של פאלאס נקי והדף לקרן.

* דקה 27: גול! עוד כדור חופשי, והפעם אל הרשת. המגן הספרדי אלונסו סובב בשמאל מעל החומה ובן ארצו גואיטה לא זז. 0:1 לצ'לסי.

* * 22 שערים יש לאלונסו בחמש השנים האחרונות בפרמיירליג – יותר מכל שחקן הגנה אחר.

* דקה 40: גול! מאונט העביר כדור רוחב מצד ימין, גואיטה הדף רע לעבר פוליסיץ' והאמריקאי לא התקשה לכבוש. 0:2 לצ'לסי.

* דקה 58: גול! שער נפלא בהופעת הבכורה בפרמיירליג לבלם הצעיר צ'אלובה, שקיבל כדור מקובאצ'יץ' וירה מ-22 מטרים אל הרשת. 0:3 לצ'לסי.

ג'יימי ורדי שחקן לסטר סיטי חוגג שער
שאגה ראשונה לעונה. ג'יימי ורדי | רויטרס

לסטר סיטי – וולבס 0:1

מחזיקת הגביע הניפה לפני פחות משבוע את גביע מגן הקהילה לאחר ניצחון 0:1 דרמטי על האלופה מנצ'סטר סיטי, חגגה תואר שני תוך פחות משלושה חודשים וכעת גם פתחה עונה עם שלוש נקודות. לסטר לא הרשימה במיוחד, אבל מהלך יפה של ריקרדו פריירה בדקה ה-41 הסתיים בדחיקת רגל ושער ראשון לעונה זו של הסקורר ג'יימי ורדי. יאניק וסטרגור, הרכש הטרי מסאות'המפטון, ערך בכורה כמחליף במדי השועלים.

שחקני ווטפורד חוגגים עם עמנואל דניס
כבש בבכורה במדי ווטפורד. עמנואל דניס | רויטרס

משחקים נוספים

אברטון – סאות'המפטון 1:3
לאברטון: רישרליסון (47), עבדולאי דוקורה (76), דומיניק קלברט-לואין (81). לסאות'המפטון: אדם ארמסטרונג (22)

ברנלי – ברייטון 2:1
לברנלי: ג'יימס טרקובסקי (2). לברייטון: ניל מופה (73). אלכסיס מקאליסטר (78)

ווטפורד – אסטון וילה 2:3
לווטפורד: עמנואל דניס (10), איסמעילה סאר (42), קוצ'ו (67). לווילה: ג'ון מקגין (70), דני אינגס (90+7)

עוד באותו נושא: ליברפול', לסטר סיטי, צ'לסי