Sport1 Banner

טוטנהאם חולמת על תואר, מוריניו הודה: "הקבוצה הטובה יותר הפסידה"

שחקני טוטנהאם
שחקני טוטנהאם | Julian Finney/Getty Images

דלה עלי קיבל תיאבון אחרי ה-2:3 המשוגע בגביע: "מגיע לנו לזכות בתואר אחרי המתנה כה ארוכה, אבל אך אחד לא ייתן לנו פרס". המאמן על הסגל החסר: "ניצחנו בזכות הלב, זה כמו שחמט בלי מלך ומלכה". וגם: מקום לדאגה

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

טוטנהאם המשיכה את המומנטום מהניצחון על מנצ'סטר סיטי בליגה כשהצליחה להעפיל לשמינית גמר הגביע האנגלי לאחר 2:3 משוגע על סאות'המפטון. עד הדקה ה-78 היא עוד הייתה בפיגור, ובדקה ה-87 כבש יונג מין סון את שער הניצחון בפנדל. "טוטנהאם המשיכה הלאה בתום מותחן ענק, כמה מזל היה לה", נכתב ב-"BBC". "הספרס כבר היו מיואשים אבל הם הגיבו בעוצמה בזכות דלה עלי, המהלך שלו יחד עם לוקאס מורה היה נפלא", נכתב ב"סקיי ספורטס" על השער השני. שוב לגבי סון, הוא כבש 11 שערים בגביע מאז עונת 2016/17 – יותר מכל אחד אחר.

לאחר לא מעט קשיים בדרך, הספרס שמרו על מאזן הבית הנפלא שלהם בגביע, כשעברו הלאה בכל אחד מ-11 המשחקים החוזרים שנערכו לעיני הקהל. מאז ההפסד 1:0 לקריסטל פאלאס בפברואר 2016, הספרס ניצחו בכל שמונת המשחקים בביתם במסגרת הגביע. בתחילת חודש מרץ שוב תשחק טוטנהאם בביתה במסגרת הגביע כשתארח את נוריץ' מהתחתית וזו תהיה עבורה הזדמנות פז להמשיך להתקדם בגביע. מנגד, ההגנה שוב גרמה למקום לדאגה. מאז בואו של ז'וזה מוריניו, טוטנהאם שמרה רק שלוש פעמים על שער נקי. רק בונרמות' וברייטון עשו זאת פחות ממנה.

מוריניו היה מרוצה: "מתחנו את עצמינו עד לקצה גבול היכולת. מבחינתי זה היה המקסימום לאור השחקנים שהיו זמינים ואלה שלא. לפני יומיים הצגנו משחק מדהים ועשינו זאת שוב. נכון שסבלנו, שיחקנו נגד קבוצה טובה מאוד, קבוצה שהייתה הטובה ביותר על המגרש, אבל היינו ראויים לנצח. הם היו טריים מאיתנו". על החילוף של יאן ורטונחן: "לא שלטנו במשחק, מישהו היה צריך לפנות את מקומו וזה הכדורגל. הוא התנהג כמו מקצוען".

המפתחות לניצחון: "אני חושב שהצלחתי טוב מאוד כי לקבוצה יש הרבה קשיים. שניתי את המערך  מחמישה שחקני הגנה לארבעה ברגע שיכולתי. השחקנים נתנו את הכל, ניצחו בזכות הלב. ארבעה משחקים בשני סיבובי גביע זה מאוד קשה. קשה לראות התקדמות בקבוצה כי אנחנו חסרים שחקנים מקצועיים. ניצחנו במשחק שחמט בלי מלכים, בלי מלכות. במשחק מסוים יש לנו שחקנים מסוימים ואחרים פצועים, וכשהפצועים חוזרים אז אחרים חסרים".

הקשר דלה עלי אמר בסיום המשחק: "מגיע לנו לזכות בגביע סוף סוף עבור האוהדים, אבל אף אחד לא יפרוס לנו שטיח או ייתן לנו את התואר הזה, עלינו לעבוד קשה מאוד ולהמשיך לדחוף לשם. גידלנו הרבה אופי בשנים האחרונות וגם במשחק הזה הוכחנו את זה. אנחנו אחת הקבוצות הטובות בעולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי