Sport1 Banner

העונש למכה גריליש: 14 יום בכלא ועשר שנות הרחקה מהמגרשים

אוהד בירמינגהאם
אוהד בירמינגהאם | Gettyimages

לאחר התקרית האלימה בדרבי של בירמינגהאם ואסטון וילה, נקבע עונשו של האוהד שפרץ לכר הדשא וחבט בשחקנה של אסטון וילה, שאמר: "היה יכול להיות הרבה יותר גרוע"

קבוצות: אסטון וילה
(גודל טקסט)

אוהד הכדורגל שתקף את ג'ק גריליש ביום ראשון בדרבי של ברמינגהאם מול אסטון וילה בסט. אנדרוס נשלח למאסר של 14 יום. האוהד ששמו פול מיצ'ל הוא בן 27 ובעל משפחה, אבל מובטל שגרם לסערת רוחות בכדורגל האנגלי שם שוקלים כעת איך להגיב כדי שתופעות כאלה לא יחזרו בעתיד.

כזכור, מיצ'ל פלש לכר הדשא בדקה העשירית של המשחק, חבט בגריליש בחוזקה מאחור, כאשר רק בנס לא נגרם לאחרון נזק רציני. להיפך הוא אפילו התאושש מהמכה וכבש שער ניצחון במשחק. באנגליה כעסו על האוהד, שלא רק חבט בשחקן אלא הלהיב עם ירידתו מכר הדשא את אוהדי ברמינגהאם שהריעו לו. בתגובה, האוהד הורחק לעשר שנים ממגרשי הכדורגל ונקנס עד כה ב-350 ליש"ט. פרשנים רבים בממלכה תקפו גם את אוהדי ברמינגהאם שהפכו את האוהד שלהם לגיבור.

גריליש מצידו, העביר בכתב את הרגשתו אחרי האירוע ואמר שהיה בהלם וחשש לחייו. "אני מרגיש שהייתי בר מזל שיצאתי בשלום מהאירוע הזה. היה יכול להיות הרבה יותר גרוע ועוד אם האוהד היה חמוש בכלי נשק כלשהו מי היה יודע איך זה היה נגמר". מנגד, להגנתו של האוהד נאמר שהוא התנצל על מעשיו והוא יודע שנהג לא כשורה. עורכת דינו התייחסה לתקרית: "הוא רצה להיכנס לכר הדשא להלהיב את האוהדים. לבת זוגתו ולו יש ילד אחד בן שנתיים והם מצפים לילד נוסף".


כבש אחרי שהותקף בברוטליות. ג'ק גריליש (Gettyimages)

באנגליה חוששים לחזרת החוליגנים למגרשים כי היו עוד אירועים בשבוע האחרון בממלכה שהדליקו נורות אדומות. במקרה אחד, פרץ אוהד של התותחנים במשחק של ארסנל נגד מנצ'סטר יונייטד, ויצר מגע עם כריס סמולינג, בלם יונייטד. הוא הואשם בתקיפה. במקרה שני, בסקוטלנד, אוהד היברניאן תקף את שחקן ריינג'רס ג'יימס טברנייר. בתגובה לאירועים שלח דובר ההתאחדות האנגלית מסר חריף לכל המועדונים להגביר את הביטחון במגרשים: "מועדון שיקרו אצלו כאלה דברים יכול להיות מושעה, האוהדים יואשמו בסעיפי פשע".

הפרשן אלן שירר הזהיר כי אחרי האירועים בברמינגהם ובלונדון בפעם הבאה שאוהד יפלוש למגרש וינסה להתעמת עם כדורגלן הוא יכול להיות גם מצויד בסכין. "מה שקרה הוא פשוט מגעיל ואם לא נטפל בזה בשיא החומרה כעת זה יכול להיות הרבה יותר גרוע בעתיד. אין לי כלום נגד ברמינגהאם, אבל הקבוצה אחראית על אוהדיה וההתאחדות הייתה צריכה להוריד להם נקודות, לסגור את האצטדיון לכמה משחקים ולקנוס אותם. רק ככה יבינו. אנחנו לא רוצים לחזור לימים של פעם שהתייחסו לאוהדי הכדורגל כמו חיות ובדקו אותם עם כלבים וסוסים והם קיבלו תנאים הכי גרועים במשחקי החוץ כאילו יצאו למלחמה. אסור לנו לתת לזה לחזור".


כוכב העבר ביקר בחריפות את התקריות האלימות. אלן שירר (Gettyimages)

עוד באותו נושא: בירמינגהאם, ג'ק גריליש

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי