Sport1 Banner

"האבא" שגידל את דיוויד בקהאם וניקי באט נפטר בגיל 81

אריק האריסון
אריק האריסון | Gettyimages

יונייטד חלקה כבוד אחרון לאריק האריסון, שזכה לגדל את דור הזהב של המועדון מ-1992 וזכה לכינוי "המנטור של הצעירים". בקהאם: "המאמן והאיש שעשה אותנו". פרגוסון: "אחד המאמנים הגדולים שעבדו איתי בקריירה"

(גודל טקסט)
דיוויד בקהאם, גארי נוויל, פיל נוויל, ריאן גיגס, ניקי באט, פול סקולס ורבים אחרים מהדור של צעירי מנצ'סטר יונייטד ב-1992 מרגישים היום ללא אבא. זאת לאחר שאריק האריסון, מאמן הנוער הראשי של מנצ'סטר יונייטד, נפטר בגיל 81 בעקבות דמנציה ממנה סבל בחמש השנים האחרונות. האריסון היה האיש החשוב במחלקת הנוער של המועדון. הוא עבד עבור אלכס פרגוסון וזכה לקרדיט המכובד כמי שטיפח וגידל את דור הזהב של המועדון בשנות ה-90.


דיוויד בקהאם פרסם הספד ארוך על המאמן באינסטגרם בו כתב בין היתר: "איבדנו את המנטור שלנו, המאמן והאיש שעשה אותנו. הוא לימד אותנו איך לשחק, איך אף פעם לא לוותר וכמה חשוב לנצח את המאבקים הפרטיים שלך על כר הדשא. אני עדיין יכול לדמיין את פניו מסתכל עלינו ממרומי ה'צוק', מתקן האימונים הישן של יונייטד, בחיוך גאה או עם אגרופים, כשאני יודע שבכל דקה הוא יירד למטה ובצורה הכי מנומסת יגיד לי להפסיק לתת את הפסים האלה. הוא לימד אותנו איך לעבוד קשה ולכבד אחד את השני. לא נשכח את שיעורי החיים שנתן לנו, אריק אנחנו אוהבים אותך".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We've lost our mentor, our coach and the man who made us. He taught us how to play, how to never give up, how important it was to win your individual battles and what we needed to do to play for Manchester United Football Club. He was always watching and always with us everytime we played, I can still hear him telling me NO MORE HOLLYWOOD PASSES. I can still see him as we played on The Cliff training ground looking down on us either with a proud smile or a loud bang of his fist on the window knowing any minute he would be on his way down to probably advise me in the most polite way to stop playing those passes. More importantly he made us understand how to work hard and respect each other and not just on the pitch. We won't forget the life lessons he gave us. Eric we love you and owe you everything. ❤ Gary, Phil, Ryan, Paul, Nicky and David.

A post shared by David Beckham (@davidbeckham) on



גארי נוויל התייחס לאובדן של המנטור וצייץ : "הוא לימד אותנו איך לשחק ואף פעם לא לוותר".


We've lost our mentor , our coach and the man who made us. He taught us how to play , how to never give up , how important it was to win your individual battles and what we needed to do to play for Manchester United Football Club. Eric we owe you everything ❤️ pic.twitter.com/iv0uisTGCl

— Gary Neville (@GNev2) 14 בפברואר 2019


בנוסף, פרגוסון עצמו הוציא הודעה על פטירת חברו ואמר: "הוא אחד המאמנים הכי גדולים שעבדו איתי בקריירה. התרומה שלו בכדורגל מדהימה ולא רק עבור יונייטד אלא הוא השפיע על כל הכדורגל", פרגוסון התייחס לתקופה המשותפת במנצ'סטר: "כשהגעתי ליונייטד, למזלי הרב, היה לי את אריק לצידי כעוזר ואחראי על מחלקת הנוער. הוא עשה עבודה ענקית לא רק עבור דור 1992 אלא עבור כולם. הוא בנה אופי ונחישות לצעירים האלה. הוא היה מורה שהראה לשחקנים את הדרך לעתיד".


האריסון, ראשון למעלה משמאל (Gettyimages)
האריסון, ראשון למעלה משמאל (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי