Sport1 Banner

ברוכה הבאה לליגה: 2:6 לניוקאסל על נוריץ'

ויילאנדום והכדור ההיסטורי
ויילאנדום והכדור ההיסטורי | צילום: Gettyimages

ניצחון בכורה העונה למגפייז, שיצאו מהמקום האחרון. רביעייה לויינאלדום

(גודל טקסט)

כאשר מונה בקיץ סטיב מקלארן למנג'ר ניוקאסל, איש בצפון אנגליה לא שיער לעצמו שניצחון הבכורה של המגפייז בליגה יגיע בשלהי חודש אוקטובר. העורבים פתחו את העונה בצורה נוראית, וערב המחזור התשיעי ניצבו במקום האחרון עם שלוש נקודות בלבד ועם הידיעה כי שוער הקבוצה, טים קרול, גמר את העונה.

 

אוהדי ניוקאסל במסר מנחם לשוער הקבוצה, טים קרול, שגמר את העונה (AFP)

 

למרות אי ההצלחה, התחושה בצפון אנגליה הייתה שזה רק עניין של זמן עד שהכל התפוצץ. והערב (ראשון) זה התפוצץ, עם ניצחון ענק 2:6 על נוריץ', שכלל רביעייה מדהימה של ויינאלדום, שהוא ההולנדי השני בהיסטוריה של הליגה האנגלית שכובש רביעייה (הראשון הוא ג'יימי פלויד האסלביינק). בעקבות הניצחון ניוקאסל נמלטה מהמקום האחרון, אולם היא עדיין מתחת לקו האדום, במקום ה-18. מהעבר השני, נוריץ' עדיין תקועה  במקום ה-16 המסוכן.

 

 

לא פחות מחמישה שערים נכבשו במחצית הראשונה של המשחק. הקשר ההולנדי המצויין של המגפייז, ג'יאורג'יניו ויינאלדום, כבש את הראשון (14) בבעיטה מתוך הרחבה לאחר מסירה של מוסא סיסוקו. היתרון לא החזיק מעמד יותר מדי זמן, ובדקה ה-20 השווה דימרסי מ'בוקאני את התוצאה, לאחר שניצל הרמה נהדרת מצד שמאל של מרטין אולסון וכבש מקרוב.

שני המצטיינים במשחק, ויינאלדום וסיסוקו, חוגגים את אחד השערים של ההולנדי (AFP)

 

גם השוויון לא החזיק זמן רב, ולא אחר מאשר ויינאלדום בעצמו כבש גם את השני למקומיים, גם הפעם מבישול של סיסוקו. הצרפתי פרץ לכיוון הרחבה והרים להולנדי, שנגח בעוצמה את השני שלו ושל המקומיים. ניוקאסל הגדילה את היתרון בדקה ה-33: בסיומה של התקפה מתפרצת הגיע הכדור לאיוזה פרז בתוך הרחבה. הספרדי הצעיר בעט כדור שפגע ברגליו של אולסון ושב אל החלוץ, שבעט בעוצמה כדור שנעצר רק ברשת.

 

המגפייז לא הצליחו להחזיק את יתרון שני השערים יותר מדקה בודדת, וחולשת האגפים בדקה ה-34 נחשפה במלוא עוצמה. שוב אולסון קיבל את הכדור באגף השמאלי, וללא כל שמירה הרים את הכדור לצד השני של הרחבה, שם היה ניית'ן רדמונד הלא מכוסה שבעט מהאוויר בעוצמה לרשת. 2:3 לניוקאסל במחצית.

 

המחצית השנייה נפתחה בלחץ של הקנריות, אבל דווקא המגפייז היו אלו שהצליחו להגדיל את יתרונם בדקה ה-64. סיסוקו הוביל התקפה מתפרצת של המקומיים מצד ימין, ומצא בכדור נהדר את אלכסנדר מיטרוביץ' ברחבה. החלוץ הסרבי לא התבלבל ומול השוער בעט חזק לרשת. 2:4 ובישול שלישי לצרפתי.

 

מיטרוביץ' לאחר השער שכבש (Gettyimages)

 

שתי דקות לאחר מכן הגדילה שוב ניוקאסל את היתרון. גם הפעם סיסוקו המצוין הריץ התקפה מתפרצת, במהלכה מצא את דארל ינמאט באגף הימני. המגן ההולנדי הרים לרחבה הישר לראשו של ויינאלדום, שנגח בעוצמה לרשת והשלים שלושער נהדר.

 

החגיגה של ויינאלדום נחתמה עם שער רביעי שלו ושישי של ניוקאסל בדקה ה-86. ההולנדי קיבל כדור מחוץ לרחבה מפרז ושחרר פצצה שנעצרה רק ברשת. 2:6 מדהים למגפייז, שיפגשו בעוד שבוע בדרבי הלוהט של צפון מזרח אנגליה את סנדרלנד, שכעת מאיישת את המקום האחרון והיא הקבוצה היחידה בליגה ללא ניצחון. נוריץ' מצדה תחפש את הנקודות במחזור הבא מול ווסט ברומיץ'.

 

ויינאלדום לא שוכח להזכיר כמה שערים כבש (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי