Sport1 Banner

קוטלת הענקיות: 1:2 לווסטהאם על צ'לסי

זראטה וקארל ג'נקינסון חוגגים את השער של הארגנטינאי
זראטה וקארל ג'נקינסון חוגגים את השער של הארגנטינאי | צילום: Gettyimages

הפטישים עלו זמנית למקום השני. מאטיץ' הורחק ומוריניו עלה ליציע

(גודל טקסט)

המפגש המסקרן בין ווסטהאם לצ'לסי הבטיח רבות וגם קיים. צ'לסי החבולה הגיעה לדרבי במטרה לשפר את מיקומה בליגה, אך ווסטהאם, שנותנת עונה מצוינת, לא עשתה לה הנחות, ניצחה אותה 1:2 ועלתה למקום השני באופן זמני, לפחות עד לסיום המשחק בין ארסנל לאברטון (19:20 שידור ישיר בספורט2).

 

הרבה עצבים היו הערב באפטון פארק. עוד לפני שריקת המחצית נותרו הבלוז בעשרה שחקנים, לאחר שמאטיץ' הורחק בצהוב שני מטופש. כנראה שלמוריניו, שירד להפסקה בפיגור 0:1 משער של זראטה, זה היה מספיק. לפי דיווחים שונים, במחצית המשחק ניסה המיוחד לפרוץ לחדר השופטים והורחק. לפי דיווחים אחרים, בתור מחאה על השיפוט הוא בחר לא לשבת על הספסל. בכל מקרה, במחצית השנייה הוא צפה מהיציע.

לפני שעלה ליציע, הספיק מוריניו להעניק מחווה ידידותית ליריב מווסטהאם (Gettyimages)

למרות החיסרון המספרי הצליחה צ'לסי להשוות בזכות המון נחישות, משער ראשון העונה של הבלם גארי קייהיל, שכובש בכל עונה. ווסטהאם הוכיחה שלא במקרה היא נמצאת בצמרת הגבוהה. הפטישים לא נבהלו מהשער, תקפו בזהירות ולבסוף גם השיגו את שער הניצחון, מראשו של החלוץ המושמץ אנדי קארול.

 

התקשורת באופן טבעי תתמקד אחרי המשחק בהפסד החמישי של הבלוז ומעמדו המתערער של מוריניו, אבל אסור לפספס את החבורה המוצלחת של סלבאן ביליץ', שמעבר לעובדה שהעפילה למקום השני השלימה סדרה של ארבעה נצחונות מרשימים על ארסנל, ליברפול, מנצ'סטר סיטי (כולם בחוץ) וצ'לסי. המיקום הגבוה של הפטישים בהחלט מגיע להם. ווסטהאם תצא לשחק במחזור הבא בווטפורד, ואין שום סיבה להניח שהמגמה המוצלחת שלה תיפסק.

 

איזו קבוצה קטלנית יש לו. ביליץ' (gettyimages)

 

מהעבר השני, סביר להניח שהתקשורת תנסה להבין מה בדיוק אירע במחצית המשחק מאחורי הקלעים, ובאופן כללי לאיפה צ'לסי תלך מכאן. לרומן אברמוביץ' יצא אמנם שם מוצדק של מפטר מאמנים סדרתי, אבל נדמה כי במקרה של מוריניו הוא נזהר מעט יותר. לפני כשבועיים אמר מוריניו כי פיטוריו יהוו "שגיאה קשה", אולם בטוח שהמחשבה חולפת בראשו של האוליגרך. במחזור הבא ישחקו הבלוז נגד סטוק, שצמודה אליהם בטבלה, ומעניין יהיה לראות איך סיר הלחץ הזה יתפקד.

משחקים נוספים:

לסטר – קריסטל פאלאס 0:1

במשחק נוסף שהתקיים במסגרת המחזור העשירי בין שתי הפתעות מאוד נעימות העונה, ניצחה לסטר סיטי את קריסטל פאלאס 0:1.

יאניק בולאיס מפאלאס (מצד ימין) ואנגולו קאנטה מלסטר רודפים אחרי הכדור (gettyimages)

את השער היחיד במשחק כבש ג'יימי וארדי בדקה ה-60 מבישול של ריאד מאהרז, לאחר טעות איומה של בלם פאלאס ברד האנגלנד, שאיבד את הכדור ברשלנות. בעקבות הניצחון עלתה לסטר באופן זמני למקום הרביעי, בעוד קריסטל פאלאס נותרה במקום השישי.

אסטון וילה – סוונזי 1:2

כבש לאסטון וילה: ג'ורדן איו (62) לסוונזי: סיגורדסון (68) ואנדרה איו (87). הפסד רביעי ברציפות לווילה, שנותרת במקום הלפני אחרון.

נורויץ' סיטי – ווסט ברומיץ' 1:0

כבש לברומיץ': רונדון (47). הפסד שלישי ברציפות לנורויץ'.

סטוק סיטי – ווטפורד 2:0

כבשו לווטפורד: דיניי (43), עבדי (69).

מהלך המשחק:

דקה 9

הזדמנות ראשונה במשחק. הזאר מסר נהדר מבעד להגנה לקוסטה, שמקצה הרחבה ובזווית לא נוחה הטיס את הכדור לשמיים.

דקה 14

קוסטה מתקרב לשער. החלוץ קיבל את הכדור בעמדה מסוכנת בתוך הרחבה, וסחט קרן. הקרן הורמה מצד ימין והחלוץ הספרדי התרומם מעל כולם, הגיע נהדר לכדור אך נגח החוצה. 


מתקשה. קוסטה (AFP

דקה 17

0:1 לווסטהאם! דווקא הפטישים עולים ראשונים על לוח התוצאות. קרן שהורמה מצד שמאל נהדפת על ידי רמירז היישר לרגליו של זראטה, שמתוך הרחבה שולח כדור חזק ושטוח שנעצר רק ברשת.


זראטה חוגג את השער (AFP)

דקה 33

אולי השחקן היחיד שיכול להבקיע אצל הבלוז, וויליאן, בעט בעיטה חופשית נהדרת מ-20 מטר. אדריאן שוער ווסטהאם השתטח והדף את הכדור.

דקה 35

איזו הזדמנות לצ'לסי! כדור קרן של הבלוז ננגח על ידי זומה לעבר השער. לנזיני התקשה להרחיק והכדור התעופף מעל קו השער. אצטדיון שלם עצר את נשמתו לפני שהכדור הורחק. שחקני צ'לסי היו בטוחים שהכדור עבר את קו השער אך טכנולוגיית עין הנץ הוכיחה: לכדור היו חסרים 2 ס"מ בשביל לעבור. ווסטהאם ניצלת בנס.


מאטיץ' ולנזיני נאבקים על הכדור. הראשון הורחק, השני כמעט כבש שער עצמי (gettyimages)

דקה 36

ווסטהאם כמעט עולה ל-0:2! כדור חופשי מאזור מחצית המגרש מגיע לראשו של קולינס שנותר חופשי. הבלם נגח לעבר השער אך בגוביץ' קלט את הכדור.

דקה 39

עוד הזדמנות נהדרת לפטישים. לנזיני מוצא את עצמו לבד מול בגוביץ'. הקשר הקפיץ באומנות מעל השוער, אך הכדור חלף מעט מעל השער.

דקה 42

הכדור ברשת, אך אין שער. ויליאן הוליך התקפה מתפרצת ומסר לססק בצד ימין. הספרדי אמנם בעט פנימה, אך השופט שרק עוד קודם לכן בשל נבדל מוצדק.

דקה 45

כרטיס אדום לצ'לסי! הצרות של הבלוז הולכות וגוברות. נמנייה מאטיץ', לו כבר היה כרטיס צהוב, ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על סאקו, שעבר אותו על הקו. לשופט לא הייתה ברירה אלא לשלוף לסרבי את הצהוב השני ואת האדום. צ'לסי נותרת בעשרה שחקנים. 


מאטיץ' יורד מהדשא מיד לאחר האדום (gettyimages)

דקה 46

המחצית השנייה נפתחה עם חילוף של מוריניו: ססק יצא, ג'ון אובי מיקל נכנס במקומו. המיוחד, אגב, בחר לעלות ליציע ולצפות ממנה במחצית השנייה. האם מדובר במחאה שלו כנגד השיפוט?

דקה 56

1:1! צ'לסי חוזרת לעניינים עם עשרה שחקנים! קרן מצד שמאל הגיעה היישר לגארי קייהיל, שממרחק של 5 מטרים הפציץ את השער.


קאהיל משווה את התוצאה (AFP)

וחוגג עם החברים (AFP)

דקה 57

על פי דיווחים ברשת סקאיי האנגלית, מוריניו ניסה לפרוץ לחדרו של השופט במחצית, ובעקבות כך הורחק. למרות זאת, מספר כלי תקשורת טוענים כי המיוחד בחר לצפות במחצית השנייה מהיציע. למי אתם בוחרים להאמין?

דקה 69

שתי הקבוצות מתקשות להתקרב לרחבות והמשחק נעשה עצבני יותר לקראת הישורת האחרונה. מומלץ לשתי הקבוצות לא למצמץ, מכיוון ששער יכול להיכבש בכל כיוון. אנדי קארול החליף את כובש השער זראטה בשורות המארחים.

דקה 75

הרמה מצד שמאל של פאייט עברה את כל השחקנים, קיפצה על הדשא וחלפה סנטימטרים מהעמוד.

דקה 78

הזאר הוביל התקפה מתפרצת מצד שמאל ומסר כדור נהדר לראמירז, שמתוך הרחבה בעט כדור לא מסוכן שאדריאן לא התקשה לקלוט

דקה 79

1:2 לווסטהאם! טרי לא הצליח להרחיק כדור, שהגיע ללבסוף לקרסוול באגף שמאל. המגן הרים לתוך הרחבה ואנדי קארול התרומם מעל כל השחקנים ונגח כדור נהדר לפינה. שער נהדר וחשוב לחלוץ הגבוה.



אנדי קארול מתרומם מעל כולם ונוגח את שער הניצחון. לטרי נותר רק להסתכל (gettyimages)

טרי ואזפילוקווטה לא מאמינים שהכדור ברשת (gettyimages)

קארול חוגג עם מארק נובל (gettyimages)

ביליץ' חוגג עוד ניצחון גדול (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי