Sport1 Banner

חיית רחבה: רוני שב לעמדת החלוץ

רוני. מקווה העונה להשיג את התואר שחסר לו
רוני. מקווה העונה להשיג את התואר שחסר לו | צילום: Gettyimages

השינויים שביצע ואן חאל מבטיחים כי קפטן מנצ'סטר יונייטד ישחק העונה במקום האהוב עליו

(גודל טקסט)

"וויין רוני יכול לשחק כחלוץ מרכזי. כל העיתונאים אמרו זאת בעונה שעברה, אז הקשבתי להם", הצהיר לואיס ואן חאל לפני כשבועיים.

 

מנצ'סטר יונייטד עברה שינויים משמעותיים מאוד בסגל, ורכשה שחקנים חדשים, אולם בכל הקשור לחוד נרשמו בעיקר עזיבות. רובין ואן פרסי הועזב לפנרבחצ'ה אחרי עונה מתסכלת במהלכה התערערו יחסיו עם המאמן. רדאמל פלקאו סיים את תקופת ההשאלה המאכזבת, במהלכה לא הזכיר כלל את הכוכב שלפני הפציעה בברכו. אז נכון, צ'יצ'אריטו חוזר כעת מהשאלה בריאל מדריד, וגם ממפיס דפאי יכול עקרונית לשחק בחוד, אבל רוני הוא החלוץ המוכח היחיד של השדים האדומים נכון לעכשיו. אם לא יהיו "הפתעות" בשוק ההעברות, כפי שהגדיר זאת ואן חאל בעצמו, הקפטן ישחק בעמדה אותה הוא אוהב יותר מכל.

 

 

זהו שינוי חשוב מאוד בתפיסתו של ואן חאל. בעונה שעברה תופקד רוני בעיקר בקישור ההתקפי, והיה אמור לספק את התחמושת לחבריו. הוא יודע לעשות זאת מצוין בזכות ראיית המשחק המשובחת שלו, אבל המהלך זכה לביקורת רבה. לו מקארי, למשל, מכוכבי יונייטד בשנות ה-70', הצהיר בפברואר: "וויין מבוזבז במרכז המגרש". זו הייתה, כמובן, הגזמה מסוימת. באופן כללי, אין הרבה שחקנים רב גוניים יותר מרוני בפרמייר-ליג, ואלכס פרגוסון ניסה אותו לא פעם גם בקישור האחורי, בהצלחה לא מבוטלת.

 

ובכל זאת, אין ספק כי רוני הוא קודם כל חיית רחבה. היכן שלא שיחק, תמיד סיים רוני את העונה עם מספר דו ספרתי של שערים בליגה. 11 שנים הוא נמצא באולד טראפורד, ומעולם לא סגר עונה עם פחות מ-11 שערים. הוא סקורר טהור נפלא, עם חושים מפותחים מאוד ברחבה, וגם בעונה שעברה – על אף שהיה בעמדה נסוגה יותר – היה מלך שערי הקבוצה עם 12 כיבושים.

 

"מבוזבז" בקישור הוא לא, אבל בחוד זה סיפור אחר (Gettyimages)

 

מובן שכאשר רוני משחק בחוד, היבול עולה באופן משמעותי. פרגוסון יישם את השיטה הזו פעמיים, וקיבל את מבוקשו. בעונת 2009/10 הבקיע רוני 26 פעמים והיה סגנו של דידייה דרוגבה בדירוג מלכי השערים של הפרמייר-ליג. כעבור שנתיים, בעונת 2011/12, הוא הבקיע 27 שערי ליגה, ושוב היה במקום השני בטבלת מלך השערים, הפעם אחרי ואן פרסי שעדיין שיחק במדי ארסנל. בשתי עונות אלה הגיע רוני ל-34 שערים בכל המסגרות – נתון מזהיר של חלוץ על.

 

למעשה, המאזן של רוני עומד על 230 שערים במדי יונייטד, 19 בלבד פחות מהשיא של בובי צ'רלטון. לפיכך, הוא צפוי להפוך העונה למבקיע המצטיין בתולדות השדים האדומים, וזה לא דבר של מה בכך. אם יפתח את העונה ברגל ימין ויספק את הסחורה גם בליגת האלופות, השיא עשוי להישבר אפילו השנה.

 

ואן חאל, שהיה נחוש לשבץ את הכוכב שלו במרכז המגרש, וגרם לרבים לחשוב כי זה יהיה עתידו של רוני למשך שנים ארוכות, יעשה כעת הכל כדי לספק את הכדורים לעברו. כל שיטת המשחק של יונייטד, שצפויה להזכיר 3-3-4 שמאפיין כדורגל הולנדי או קטלוני, תתבסס על רוני במרכז, שני קיצונים באגפים ושלושה קשרים מרכזיים עם מסירות עומק מעולות. למעשה, כל הרכש של יונייטד מכוון למטרה זו.

 

פדרו הוא קיצוני קלאסי, והמנג'ר ההולנדי הבטיח לו מקום בהרכב על מנת לשכנע אותו לעבור מברצלונה. דפאי יכול לשחק במגוון תפקידים, אולם מרגיש נוח במיוחד באגף, ושם הוא עשוי למצוא את עצמו באולד טראפורד. בסטיאן שוויינשטייגר ומורגן שניידרלין מעבים מאוד את הקישור, שכולל גם כך את מרואן פלאיני, מייקל קאריק ואנדר הררה, כך שאין שום סיכוי שרוני יוסט עוד העונה למרכז המגרש. הימים האלה חלפו. הוא יהיה מעתה חלוץ החוד.

 

צפוי לשבור העונה את השיא של צ'רלטון (Gettyimages)

 

זו יכולה להיות עונה פנטסטית עבור הקפטן, שיחגוג באוקטובר את יום הולדתו ה-30. אם הכל ילך כשורה, רוני בהחלט מסוגל לזכות בתואר מלך השערים לראשונה בקריירה. הוא, מצידו, יחליף ברצון את הכבוד הזה באליפות ראשונה מאז הפרישה של פרגי.

 

יונייטד יוצאת לדרכה החדשה היום בצהריים מול טוטנהאם (14:30, ישיר בספורט1 וב-HD), במשחק שפותח את העונה בפרמייר-ליג, וכל העיניים יהיו על רוני. יש לו 10 שערים ב-18 המפגשים מול התרנגולים בקריירה, והאחרון שבהם הובקע ב-0:3 במרץ השנה, כאשר רוני שיחק במרכז ההתקפה. האם ישפר את המאזן ויתכבד לכבוש את השער הראשון של 2015/16?

עוד באותו נושא: לואיס ואן חאל, ממפיס דפאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי