Sport1 Banner

ונגר מחפש ווינריות, קומאן נגד הסיכויים וביליץ' חזר

ונגר. רק בלי פציעות
ונגר. רק בלי פציעות | צילום: Gettyimages

5 קבוצות ביום לקראת הפרמייר ליג: התותחנים בשלים לאליפות?

(גודל טקסט)

לקראת פתיחת העונה, הנה לכם מדריך לפרמיירליג המתחדשת לקראת עונת 2015/16. והפעם מה עלה בגורלן של ארסנל, סאות'המפטון, סוונזי, ווסטהאם והעולה החדשה ווטפורד.

 

ארסנל

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: ארסן ונגר רוצה לסיים בצורת של 11 שנים מבלי שזכה בפרמיירליג. ונגר כנראה לא יוותר עד שיזכה באליפות הנחשקת והשנה הקבוצה שלו נראית בשלה לעשות זאת אחרי שתי זכיות בגביע האנגלי ובגביע הקהילה. כל מי שהספיד את הצרפתי צריך לקחת את דבריו בחזרה.

 

 

הרכש הבולט: אמנם ארסנל שוב ייבשה את אוהדיה ברכש הקיץ, אבל פטר צ'ך הוא שחקן שפתר משבצת בעייתית מאוד אצל התותחנים ואולי אם יגיע גם חלוץ ברמה עולמית האליפות תהיה באמת ברת השגה.

 


צ'ך. יציבות בשער (Gettyimages)

 

אמרו שלום: הקשר אבו דיאבי עזב אחרי 10 שנים למארסיי, אחרי שלא שיחק בשנה שעברה. וויצ'ך שצ'סני הושאל לרומא, לוקאס פודולסקי ששיחק באינטר נמכר לגלאטסראיי ויאיא סאנוגו הושאל לאייאקס.

 

נקודות המפתח: השאלה הגדולה היא האם שחקני ארסנל לא ייפצעו העונה. זה היה האויב הכי גדול שלהם בשנים האחרונות. ג'ק ווילשר כבר פתח במסכת הפציעות וייעדר חודשיים מהמגרשים. החתמתם של תיאו וולקוט וסנטי קאסורלה על חוזים חדשים הביאה לשקט גדול בקבוצה.

 

באו: פטר צ'ך מצ'לסי (11 מיליון ליש"ט).

 


ונגר. לא עוזב עד שישיג אליפות (Gettyimages)

 

הימור: האם ונגר יימצא מחדש את המילה ווינריות במילון או יתחבא שוב מאחורי פציעות וחוסר מזל כדי לתרץ עוד עונה אבודה.

 

סאות'המפטון

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: לא רבים רצו להיות בנעליים של רונאלד קומאן בקיץ הקודם כשראה את רוב הכוכבים שלו נמכרים כלחמניות טריות. הוא צעד בראש ההימורים להיות המפוטר ראשון ורבים סברו שהסיינטס יירדו לצ'מפיונשיפ, אבל בפועל הם רצו כתף אל כתף מול הגדולות במאבק על מקום בליגת האלופות. הקיץ יש הרגשה של דה ז'וו כאשר מורגן שניידרליין ונתנאל קליין עזבו, אבל הפעם כבר לא יזלזלו במחליפים שהביא ההולנדי. 

 

הרכש הבולט: ג'ורדי קלאסי הגיע מפיינורד ומסומן כמחליף של מורגן שניידרליין בקישור. קוקו מרטינה ההולנדי וסדריק הפורטוגלי יחליפו את המגינים שעזבו. הבלם סטיבן קולקר הגיע כמושאל מק.פ.ר.

 


גרציאנו פלה. שוב יצמדו לצמרת? (Gettyimages)

 

אמרו שלום: החלק ההגנתי של סאות'המפטון הוא זה שנפגע. המגנים נתנאל קליין עבר לליברפול והבלגי טובי אלדרווירלד שהיה מושאל מסאות'המפטון עבר לטוטנהאם. הקשר ההגנתי שניידרליין למנצ'סטר יונייטד.

 

נקודות המפתח: האם קומאן יכול לשלוף עוד הפתעה עם המחליפים של המחליפים. החלק הגדול של סאות'המפטון נשאר בקבוצה, אבל עדיין זה יהיה מסובך להתניע עם קבוצה שהיא שוב חצי חדשה. ג'יי רודריגס אמנם לא הלך לשום מקום, אבל היה פצוע כל העונה החולפת ואם יחזור ליכולת שהביא לזימונו לנבחרת אנגליה יכול להיות הרכש הכי טוב של הסיינטס.

 

באו: ג'ורדי קלאסי מפיינורד (8 מיליון ליש"ט), חואנמי ממלאה (5 מיליון ליש"ט), סדריק סוארס מספורטינג ליסבון (4.7 מיליון ליש"ט), סטיבן קולקר מק.פ.ר (מושאל), מארטן סקלנבורח בהשאלה מפולהאם.

 


סדריק סוארס. ישכיח את העזיבות? (Gettyimages)

 

הימור: סאות'המפטון תרד יותר למרכז הטבלה. לא תרוץ בצמרת, אבל גם לא תיפול לתחתית.

 

סוונסי  

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: גארי מונק היה שחקן בקבוצה והתמנה למנג'ר אחרי שמיכאל לאודרופ מגדולי השחקנים בעולם עזב. כולם ציפו שהוא יחזיק מעמד רק לזמן קצר, אבל היווה את אחת ההפתעות של הליגה. הברבורים שלו שיחקו כדורגל מצוין כולל הדאבל של ניצחונות על מנצ'סטר יונייטד וארסנל ומיקום שיא (8) עם שיא נקודות בתולדותיהם בפרמיירליג (56). מכאן אפשר רק לרדת? מונק רכש ורענן את הסגל ללא השקעה רצינית.

 

הרכש הבולט: האח של ג'ורדן, אנדרה אייו, עשוי להיות אחד משחקני הרכש הטובים של הקיץ. החלוץ הנוצץ של נבחרת גאנה, בנו של אבדי פלה, הגיע ממארסיי בחינם אחרי סיום חוזהו. עוד רכש מרשים בהתקפה הוא חלוץ נבחרת פורטוגל, אדר שהגיע מבראגה.

 


אדר. ברבור ברזילאי (Gettyimages)

 

אמרו שלום: אשלי ריצ'ארדס היה מושאל מפולהאם וחזר אליה אחרי חצי עונה טובה בליברטי סטדיום.

 

נקודות המפתח: מונק עשוי להפתיע שוב את כל הפרשנים. בעונה שעברה הוא ניצח יותר קבוצות צמרת מאשר בתחתית גם אם נקט בשיטת 'חניית האוטובוס ברחבה' וגנב שערים במתפרצות. השחקנים שעשו את ההבדל כמו ג'ונג'ו שלבי המשתפר, השוער לוקאס פביאנסקי, קי סו יונג, גילפי סיגורדסון האיסלנדי בעל בעיטות הפצצה והקפטן אשלי וויליאמס. מונק עדיין צריך לשפר את משחק המסירות של הקבוצה אחרי שהתרכז בעונה החולפת בהנחלת כדורגל פיזי לשחקנים. לחלק משחקני סוונזי היתה חופשה של 12 יום בקיץ בגלל מחויבות לנבחרות שלהם וזה עלול להשפיע לרעה.

 

באו: אנדרה אייו ממארסיי (חופשי), אדר מבראגה (5 מיליון ליש"ט), פראנק טאבנו מסנט. אטיין (3.5 מיליון ליש"ט), כריסטופר נורדפלדט שוער שבדי מהירנביין (600 אלף ליש"ט)

 


אנדרה אייו. בשם האב (Gettyimages)

 

הימור: סוונסי פותחת את העונה נגד האלופה ואם תעבור את המשחק בשלום אפשר יהיה לסמן עוד "וי" אצל מונק הג'ינג'י.

 

ווסטהאם

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: הפטישים כבר רצו מזמן להביא את סלאבן ביליץ' האיש שהריץ את לוקה מודריץ' לתואר השחקן הטוב באירופה עוד ביורו 2008 והוא החליף את המנג'ר הלא פופולארי במועדון סם אלרדייס. ביליץ' הצליח מאוד בבשיקטאש בעונה שעברה והגיע זמנו לאמן בפרמיירליג אחרי הצלחות גדולות עם קרואטיה. שחקן העבר של הקבוצה הוא מאמן מצוין, אבל לפחות בפתיחה הוא נתקל בהרבה בעיות בליגה האירופית כשווסטהאם התקשתה מול יריבות חלשות יחסית ממלטה ורומניה. ביליץ' בטוח יצליח בסגנון הכדורגל ההתקפי שלו לרכוש את לב האוהדים, אבל השאלה אם יצליח גם בטבלה נשארת פתוחה.

 

הרכש הבולט: דמיטרי פאיה הצרפתי הגיע ממארסיי ונחשב לג'ו קול החדש. בצרפת סבורים שהוא גדול על הפטישים. הבלם אנג'לו אוגבונה האיטלקי הגיע מיובנטוס ונחשב לרכש טוב נוסף. קשר ארגנטיני אלמוני יחסית, מנואל לנזיני עשוי להיות הפתעה.

 

אמרו שלום: סטויוארט דאונינג עזב למידלסברו. קווין נולאן הוותיק בן ה-33 עשוי לחזור לקבוצת האם בולטון.

 


ביליץ'. חזר הביתה בשביל להרים את הפטיש (Gettyimages)

 

נקודות המפתח: ווסטהאם עוברת בקיץ הבא לאצטדיון האולימפי של לונדון וחייבת לעשות זאת כקבוצה בפרמיירליג אם היא רוצה להמשיך להביא קהל למשחקיה. ביליץ' נמצא בלחץ לספק את הסחורה. הפציעה של החלוץ האקוואדורי המצוין, אנר ולנסיה שייעדר 12 שבועות לא עוזרת לקרואטי המחפש מחליף ראוי. ווסטהאם תהיה בלחץ לפתוח כמו בעונה שעברה אז דורגה בין מקום 4 ל-6 במשך 10 מחזורים. השאלה הגדולה האם אנדי קארול הפצוע הניצחי ייקח סוף סוף את הקבוצה על הגב.

 

באו: דמיטרי פאייה ממארסיי (11 מיליון ליש"ט), אנג'לו אוגובונה מיובנטוס (8 מיליון ליש"ט), פדרו אוביאנג מסמפדוריה (4.3 מיליון ליש"ט), מנואל לנזיני קשר ארגנטיני (השאלה).

 

הימור: ווסטהאם תפחת פחות טוב מבשנה שעברה, אבל בסיום תעשה פיניש טוב. נוכח הקשיים שלה בליגה האירופית ייתכן שביליץ' לא ילקק דבש.

 


סאנצ'ס פלורס. הניסיון שלו יעזור לווטפורד? (Gettyimages)

 

ווטפורד

הכל מתחיל ונגמר במנג'ר: הקבוצה התנהגה בצורה מחפירה עם סלבישה יוקנאוביץ' שהעלה אותם ליגה ושלחה אותו הישר לתל אביב, אבל בכל זאת הביאה מנג'ר מנוסה בדמותו של קיקה סאנצ'ס פלורס שאימן בספרד בין היתר את אתלטיקו מדריד, העפיל עם ולנסיה לליגת האלופות ועם בנפיקה זכה בגביע פורטוגל ואל עין הסעודית. פלורס צריך להיזהר מהבעלים משפחת פוצו המחזיקה גם באודינזה וגרנאדה. בעונה שעברה היו להם ארבעה מנג'רים כולל אוסקר גרסיה.

 

הרכש הבולט: הגיעו 11 שחקנים והבעלים האיטלקי הבטיח להביא עוד שניים. יוקאנוביץ' בטח מסתכל בנעשה בקנאה. הקשר ההגנתי של טוטנהאם, אטיין קאפו לא בלט בווייט הארט ליין, אבל יכול להצליח בחלק האחר של לונדון. סבסטיאן פרודל וחוסה הולבאס היווני מרומא יחזקו את ההגנה. הקשר השווייצרי ואלון ברהאמי שהגיע מהמבורג וחוסה מנואל חוראדו גם הם חיזוקים מרשימים.

 

אמרו שלום: ללא עזיבות משמעותיות.

 

נקודות המפתח: לא תאמינו, אבל בווטפורד יש 22 שחקנים מלאומים שונים כולל מהאי הבריטי – אנגלים, אירים, צפון אירים וסקוטים. איך פלורס יתפקד עם מגדל בבל הזה לא ברור. הוא אמר: "הכי קשה היה להסביר כל פעם מחדש לכל שחקן שהגיע את פילוסופית המשחק שלי ומה אני מצפה. מקווה שהשחקנים יתאקלמו, כי זו לא רק קבוצה חדשה אלא ליגה חדשה וקשה עבורם".

 

באו: אטיין קאפו מטוטנהאם (6 מיליון ליש"ט), חוסה חוראדו מספרטק מוסקבה (6 מיליון ליש"ט), סטיבן ברחהויס מאלקמאר (4.6 מיליון ליש"ט), חוסה הולבס מרומא (1.8 מיליון ליש"ט), סבסטיאן פרודל מוורדר ברמן (חופשי), גדריוס ארלאוסקיס מסטיוואה (חופשי), אלן ניום מגרנאדה (חופשי), מיגל בריטוס מנאפולי (חופשי), ואלון ברהאמי מהמבורג (חופשי).

 

הימור: מצפים מפלורס רק להשאיר את הקבוצה בליגה. אם החלוץ האנגלי מהבודדים בקבוצה טורי דיני וגם מתיי וידרה הצ'כי שנרכש סופית מאודינזה יהיו בכושר ווטפורד אולי תצליח לשרוד.

עוד באותו נושא: סלאבן ביליץ', פטר צ'ך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי