Sport1 Banner

באותה נשימה עם מסי: פאייה שינה את ווסטהאם

פאייה. השמיים הם הגבול
פאייה. השמיים הם הגבול | צילום: Gettyimages

הקשר הצרפתי הפך לשחקן הכי חשוב אצל הפטישים. ב-21:45: מול ליברפול בגביע

(גודל טקסט)

סלאבן ביליץ' יודע מי השחקן החשוב ביותר שלו. ב-14 המשחקים בהם השתתף דימיטרי פאייה השיגה ווסטהאם 27 נקודות, כאשר בלעדיו ליקטה  8 נקודות בלבד בשבעה משחקים. לפי היחס הזה, במידה שהצרפתי לא היה נפצע בנובמבר ומבלה חודשיים ביציעים, הפטישים היו עכשיו במאבק ראש בראש עם לסטר על פסגת הפרמיירליג.

 

כבר בתחילת העונה היה נראה פאייה, שנרכש בקיץ ממארסיי ב-11.5 מיליון ליש"ט, כאחת העסקאות הטובות של העונה. הוא כבש שלושה שערים בחמישה משחקים ראשונים והמנג'ר ביליץ' הצהיר שפאייה מבחינתו הוא הדויד סילבה של הפטישים. "ההבדל בין שניהם שסילבה משחק כבר ארבע שנים באנגליה והוא מכיר היטב את הליגה בעוד דימיטרי שיחק רק חמישה משחקים", אמר אז.

 

 

בעקבות ההצלחה שלו פרסם העיתון "מירור" לפני המשחק בגביע נגד ליברפול שסוכנו של השחקן תובע אחרי שמונה חודשים בלבד העלאה משמעותית בשכרו, כנראה בשל התעניינות מצידה של ארסנל. עם זאת,  ביליץ' הבהיר כבר בחלון ההעברות של ינואר שאף סכום כסף בעולם לא ישכנע אותו למכור את הקשר. כעת הוא מרוויח 68 אלף ליש"ט לשבוע ועוד 10 אלף ליש"ט על כל משחק שהוא פותח בו. הסוכן תובע העלאה ל-125 אלף ליש"ט ובווסטהאם נכנסו להלם מהדרישה.

 

ביליץ'. יודע מי השחקן החשוב ביותר שלו (gettyimages)

 

המטרה היא להאריך את חוזהו כעת מאחר כדי למנוע מקבוצות אחרות לחזר אחריו, אבל מקווים שיוכלו להגיע לפשרה עם סוכנו. ביליץ' אמר: "אנחנו עוברים לאצטדיון האולימפי, הרווחים עומדים לגדול, אבל הדבר הכי חשוב יהיה לא למכור את הכוכבים שלנו. יש חוזה לעוד חמש וחצי שנים, אבל הוא עשה דברים יפים עבורנו".

 

ההצהרות שמגיעות מכיוון ווסטהאם על פאייה הן על משהו כמו השמיים הם הגבול: "אנשים שכחו ממנו רק בגלל שהיה פצוע חודשיים. אני אוהב את אוזיל, אבל פאייה עבורי לא פחות מוכשר. הוא שחקן גדול ומחוץ למגרש הוא המקצוען המושלם כך שכולם אוהבים אותו בקבוצה". המנכ"לית של הקבוצה, קרן בריידי, טענה ביומן שלה המתפרסם בעיתון ה"סאן" שפאייה הוא ברמה של ליאו מסי: "היכולות שלו והשליטה בכדור מזכירים לי את הארגנטיני", כתבה.

 

אם זאת, בניגוד להשוואות, פאייה הוא לא השחקן שיגרוף את כל הכותרות. למעשה מאז חזר מהפציעה, הוא נבחרת לשחקן המצטיין רק במשחק אחד (בניצחון 1:3 על בורנמות'), אך לפי מדד האתר "who scored" הוא מדורג ראשון בתרומה שלו למועדון.

 

פאייה. לא יגרוף את כל הכותרות (gettyimages)

 

אז מי הוא פאייה שכבש לפתע את ווסטהאם? רבים טוענים שמזמן לא היה לקבוצה שחקן כזה איכותי. הוא טכני מאוד, בועט כדורים חופשיים מצטיין, בעל ראית משחק נדירה ומחלק אסיסטים לשחקני ההתקפה. באותו משחק מול בורנמות' הוא כבש בבעיטה חופשית נדירה. הקבוצה עלתה למקום חמישי אחרי אותו משחק בינואר ואחד הבעלים דיוויד גיל אמר: "עם שחקנים כאלה אנחנו יכולים אפילו לסיים עם כרטיס לליגת האלופות".

 

כרגע זה נראה פחות ריאלי אחרי שהפטישים ירדו למקום שישי ורחוקה מהסיטי במקום הרביעי ב-8 נקודות. עם זאת, הם עדיין במאבק על הגביע ויארחו את ליברפול למשחק גומלין באפטון פארק.

 

גם הקשר מארק נובל מהלל: "הגולים והבישולים הם רק חלק מהמשחק שלו. הוא כמו מנוע קטן שמניע את הקבוצה והכי מדהים שאין לו שום אגו. הוא עובד כמו משוגע על המגרש. רץ בהתקפה ואחרי זה עושה תאקלים אם צריך".

 

הוא נולד באי ראוניון באוקיאנוס ההודי שנמצא תחת שליטה צרפתית. אחרי שהתבלט בקבוצות מקומיות באי הוא עבר לצרפת והחל לשחק בנאנט ואחר כך בסנט אטיין, ליל ומארסיי לפני שעבר לווסטהאם. את הבכורה שלו בגביעי אירופה עשה בעונת 2008/9 נגד הפועל תל אביב במדי סנט אטיין וכבש את השער הראשון בניצחון 1:2.

 

שני רק לליאו מסי (gettyimages)

 

ההצלחה המקצועית הגדולה שלו היתה במארסיי, לאחר שהקבוצה רכשה אותו לפני שנתיים ב-11 מיליון יורו מליל. בעונה הראשונה שלו בישל 17 שערים, רובם בתוך הרחבה – נתון בו מוקם שני באירופה, רק אחרי ליאו מסי.

 

מארסיי לא רצתה למכור אותו אחרי שהבקיע לה 15 שערים בשנתיים, אבל הפטישים שלא כהרגלם הציעו לו חוזה לשש שנים ו-30 מיליון יורו משכורת והצרפתים הרימו ידיים. לאור העונה הטובה שלו, הוא צפוי להיות בסגל של דידייה דשאן ליורו 2016, למרות העומס בעמדה שלו. הוא כבר רשם 15 משחקים ושער אחד בנבחרת והחמיץ את האירוע הטראומטי בפיגוע בפאריס רק בגלל שהיה פצוע, אבל שהה בבירה הצרפתית.

 

כשהגיע ללונדון בתחילת העונה הוא מעיד על עצמו שהיה אנונימי. אף אחד ברחוב לא הכיר את השחקן המוכשר. "לא יודע אם אני מוגדר עכשיו ככוכב בפרמיירליג, אבל אנשים כבר יודעים מ אני. זה נחמד שאנשי מזהים אותך בעיקר בליגה כל כך קשה. בצרפת לאנשים היו ספקות אם אצליח ואמרו שהצטרפתי לווסטהאם רק בגלל הכסף. אני שמח שהראיתי שהם טעו".

עוד באותו נושא: דימיטרי פאייה, סלאבן ביליץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי