Sport1 Banner

כמו לסטר: קאנטה התגבר על הרבה בדרך לפסגה

לסטר תסתדר בלעדיו? קאנטה
לסטר תסתדר בלעדיו? קאנטה | צילום: GettyImages

נזרק למילואים, נדחה בשל מימדיו הצנומים ובסוף הפך באנקר אצל השועלים

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)

הטירוף בלסטר שובר כל שיא אפשרי. בעיתונות המקומית כבר עוסקים בזהות המועדונים שיכולים לעיר בעונה הבאה במסגרת ליגת האלופות, והשחקנים זוכים למעמד בלתי ניתן לערעור. רק בתחילת השבוע הוסיף אחד האוהדים לבתו שזה עתה נולדה את השם האמצעי "ורדי", כמה ימים אחרי שקבוצת אוהדים דרשה מהעירייה לקרוא בעיר רחוב על שמו של החלוץ. אבל אם חשבתם שסיפור הסינדרלה של ורדי – שצמח מליגת החובבנים לשיא של רצף כיבושים בפרמייר-ליג – הוא יוצא דופן, תשמחו לדעת שחברו לסגל, אנגולו קאנטה, עבר מסלול לא פחות מרתק.

אפשר לומר שהשחקן שנולד ב-1991 בפאריס היה תמיד האנדרדוג המושלם. עם גובה של 169 סנטימטרים וכישרון טכני מוגבל למדי הוא נדחה בכל ניסיון לפרוץ קדימה. איפה הוא לא ניסה? בראן, בסושו, בלוריין וכמובן שבמתקן הנבחרות המפואר בקליירפונטיין, אבל אף מאמן לא מצא לנכון להשקיע בילד. רק בגיל 19 הוא הצליח לעזוב את המועדון החובבני שבו גדל ולעבור לבולון, אז קבוצה מהליגה השלישית, שלא באמת מצאה עבורו מקום וזרקה אותו מיד לקבוצת המילואים שלה בליגה השישית. 

"נדחיתי כל כך הרבה וכשהגעתי לבולון זו הייתה הפעם הראשונה שבכלל התחלתי להאמין שיש לי סיכוי לעשות קריירה מקצוענית", סיפר לאחרונה קאנטה, "בחלק מהמקומות אמרו לי שאני צעיר מדי, אחרים דחו אותי בגלל המימדים הפיזיים שלי, אבל לא משנה מה היה התירוץ עד אז, כל המבחנים שעשיתי פשוט לא עזרו".

העלייה לליגה החמישית עם קבוצת המילואים שדרגה את מעמדו של השחקן בתוך המועדון שבדיוק עלה לליגה השנייה בצרפת, אבל למעשה רק בעונת 12/13 הגיעה ההזדמנות האמיתית שלו, כששותף ב-37 משחקים. למרות עונת הפריצה, שווי השוק של קאנטה נע סביב עשרות אלפי יורו בודדים וגם אותם בולון לא קיבלה, כשהשחקן עבר לקון בהעברה חופשית לפני שנתיים וחצי.


ההימור על קאנטה השתלם בענק. ראניירי (gettyimages)

ההימור הקטן הזה השתלם במיוחד. בעונה הראשונה תפס קאנטה מקום של קבע במרכז המגרש והפך לבורג מרכזי בעלייה לליגה הבכירה, ובעונה שעברה היה חלק חשוב מההישארות בה. כשהנציגים של לסטר סיטי הגיעו בקיץ כדי לברר אפשרות לרכוש אותו, אף אחד כבר לא דיבר במושגים של עשרות אלפים. הסכום הרשמי אמנם מעולם לא פורסם, אבל ההערכות באנגליה מדברות על שמונה מיליון יורו שעברו מהמועדון האנגלי לקון תמורת הקשר האחורי.

בשעה שההתקפה המרשימה והזריזה של ורדי ומחרז זוכה ברוב המחמאות, קל להבין מדוע דווקא הקשר החדש נותר בצל, לפחות מבחינתה של התקשורת העולמית. מי שבכל זאת שם עליו עין הוא האדם שיכול לתת סופית את החותם על סיפור הסינדרלה: דידייה דשאן. 


דשאן, שם עין על קאנטה (gettyimages)

מאמן נבחרת צרפת טוען שהוא כלל לא נזקק להופעות המרשימות בלסטר ושהוא עוקב אחר השחקן עוד מהתקופה שבה הצליח בצרפת. פתאום, האפשרות שיילקח בחשבון בסגל הנבחרת לקראת היורו שיתקיים בקיץ במדינה נראית הגיונית מתמיד. "ההצלחה שלו בלסטר לא נעלמת מעינינו, זה די ברור שהוא חלק חשוב מהעונה המפתיעה שלהם", אמר דשאן בראיון לערוץ הצרפתי קאנאל פלוס, "יש בנבחרת שחקנים מנוסים בסגל וזו האחריות שלהם לשמור על הרמה שלהם. מצד שני, אם ברגע מסוים אני מוצא שחקן מבחוץ שיכול להעניק לנו משהו שאין לנו, לא אהסס לבחור אותו".

לסטר סיטי תעלה הערב למשחק קריטי נוסף במירוץ האליפות, כשתארח את ווסט ברומיץ' (21:45, שידור ישיר בספורט1). אלא שבעיר גובר החשש מהיעדרותו הצפויה של קאנטה, שמתח את שריר הירך האחורי במשחק הניצחון על נוריץ' בשבת. קאנטה שיחק בכל 27 המחזורים הקודמים. הוא כבש פעם אחת, בישל שלוש פעמים והפך לעמוד התווך של משחק ההגנה בזכות ריבוי התיקולים שלו. הערב השועלים יצטרכו לא רק לנצח במשחק השני מתוך חמישה שהמנג'ר קלאודיו ראניירי הגדיר כקריטיים, אלא גם להוכיח שיש להם אופי של אלופים, שמצליחים להתגבר על חסרונות משמעותיים.


עומדים בפני עוד מבחן גדול (gettyimages)

עוד באותו נושא: אנגולו קאנטה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי