Sport1 Banner

החמצת השנה 2015: איך התפספס די מריה?

די מריה. כוכב אמיתי בעיר האורות
די מריה. כוכב אמיתי בעיר האורות | צילום: AFP

מכירתו בהפסד בחלוף עונה היא הכישלון הצורב ביותר של ואן חאל

(גודל טקסט)

קל להשתלח ברגעים כאלה בלואי ואן חאל. מנצ'סטר יונייטד כבויה, השיער בתמונות פרוע והוא בכלל הולנדי שחי באנגליה, אז מה הסיכוי שהוא ירצה להגיב? זה לא שאין סיבה להשמיץ אותה. השדים האדומים, אלה שמתיימרים לגור בתיאטרון החלומות, מתקשים להתעורר מסיוט הבלהות שפוקד אותם.

 

כל אחד עם קצת סימפטיה למועדון המפואר הזה בוודאי רוצה להתעורר ולגלות שפרגי עוד שם על הקווים. עם המסטיק, האדמומיות בלחיים והמרמורים בג'יבריש סקוטי בסיום 7 דקות תוספת הזמן על כך שהשופט בכלל דפק אותו אי שם בדקה ה-26. אלא שהוא, בניגוד לשני מחליפיו הכושלים, ידע להניע לפעולה. הוא הצעיד את יונייטד לפסגה העולמית ולא היה מניח להידרדר משם ברפיסות שכזו. והוא בטוח לא היה מחמיץ מהעמדה אליה הגיע ואן חאל.

 

 

כי עם כל הצער (או האושר, תלוי באיזה צד אתם) על מצבה המחפיר של יונייטד, ההחמצה הגדולה ביותר של ואן חאל הייתה בבניית הסגל. ליתר דיוק, בהחמצת הכישרון שהוא עצמו טרח לגייס. כי על כל כפית מרסיאל יש כף צ'יצ'אריטו. על כל טיפת ממפיס יש ליטר אנג'לו הנריקס, וולבק, ינוזאי או קגאווה. אלא שכל אלה מתגמדים לעומת הצורה בה הוחמץ אנחל די מריה.

 

די מריה. מאושר בעיר האורות ויש לו סיבה לטובה לכך (AFP)

 

יותר מאשר די מריה נכשל באנגליה, יונייטד כשלה עם די מריה. קצת כמו ששאראס היה פספוס של ה-NBA ולא להיפך. הקשר הארגנטיני, שנפרד מריאל מדריד רק בגלל עיניים גדולות וסוכן שהתנהל בכוחניות כלכלית, התקשה להתאקלם. הוא לא הסתדר עם השפה, עם האפרוריות של צפון אנגליה ובוודאי לא עם המנג'ר נטול היצירתיות שהחזיק אותו קצר.

 

"לא היה פשוט לי או למשפחתי", סיפר די מריה בראיון ל"אולה" בארגנטינה. "לא רציתי לעזוב את ריאל ולא הכל הלך כמו שתכננתי, כי פשוט לא שיחקתי מספיק. באתי עם כוונה להצליח, לא לשבת על הספסל. התחלתי טוב ונהניתי עד שסופסלתי. קשה להסביר למה לא שיחקתי".

 

יכול להיות שהעיניים הגדולות שוב נדלקו וההזדמנות לחוזה עתק וחיים בפאריס בהחלט יותר קורצים כיום מאשר דשדוש במנצ'סטר. אלא שוואן חאל לא היה צריך לאפשר לשחקן היקר ביותר בתולדות הכדורגל האנגלי לדעוך ולברוח בהפסד בחלוף עונה. אין בזה הגיון מקצועי, אין בזה הגיון כלכלי ויש בזה עיוורון מקצועי מוחלט.

 

ואן חאל עם הכוכב לאחר חתימתו ביונייטד (Gettyimages)

 

אנחל די מריה, תרצו או לא, הוא אחד הקשרים היצירתיים הטובים בעולם. הוא השחקן השלישי הכי חשוב של סגנית אלופת העולם (אחרי מסי ומסצ'ראנו), הוא כשרון על שיכול לתפקד בשני האגפים, מאחורי החלוצים ואפילו כקשר 50-50, יש לו רגל שמאל מהקטלניות בתבל, מוסר עבודה גבוה בהגנה ויכולת לשנות את קצב המשחק בכל רגע נתון. אה, והוא שחקן בן 27 עם שמונה שנות ניסיון ברמות הגבוהות ביותר של הכדורגל האירופאי.

 

אם כל זה לא משכנע, באה פאריס סן ז'רמן והראתה איך עובדים נכון עם כוכב אמיתי. מאז הגיע בקיץ לעיר האורות, די מריה היה מעורב באופן ישיר ב-20 שערים ב-21 משחקים במדי פ.ס.ז' (9 שערים ו-11 בישולים). הוא הפך באופן כמעט מיידי לקשר החשוב ביותר בקבוצה עמוסה בקשרים וכבר הספיק ליצור שיתוף פעולה מבריק עם זלאטן וקבאני. בזכות הוורסטיליות שלו, הוא יכול להתאים בהרכבים שונים ולא נדחק הצידה ברוטציה בשביל הקוריוז התורן.

 

ואן חאל לא ראה את כל הדברים האלה כש"האיטריה" השתרבב לו בין השפתיים. כמו תמיד, הוא העדיף לנשוך ולירוק. אז די מריה מוביל את הטבלה בפער של 21 נקודות בכריסמס, תוך כדי שהוא סופר 10.5 מיליון יורו לעונה בחיי השפע של פאריס. בו בזמן, ואן חאל ממשיך לפספס בכל הזדמנות. בחדר ההלבשה, בבחירת ההרכב, בתוצאות ובהתנהלות התקשורתית. כי מה זה כבר משנה, החמצה גדולה יותר מזו כבר לא תהיה לו.

עוד באותו נושא: אנחל די מריה, לואי ואן חאל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי