Sport1 Banner

רוני צפוי לערוך הופעה 500 במועדון, הררה עשוי לשחק

רוני. כשיר ובסגל
רוני. כשיר ובסגל | צילום: GettyImages

ואן חאל ויונייטד יארח את נוריץ' (16:50 ספורט1). ריו: "חייבים להביא את פפ"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד תשחק היום נגד נוריץ' סיטי (16:50, שידור ישיר בספורט1) כשמצבה עדין מאוד. אחרי שלא ניצחה שלושה משחקים בליגה (וחמישה בסך הכל), ובשבוע שעבר הפסידה 2:1 לבורנמות' הצנועה.

 

המנג'ר, לואיס ואן חאל, שומע את הקולות להחלפתו בפפ גווארדיולה. ריו פרדיננד בלם העבר קרא לראשי יונייטד לדאוג להחתים את הקטאלוני, למרות הידיעות שהוא סגור כבר במנצ'סטר סיטי. ביונייטד טענו מוקדם יותר שלא יחתכו את החוזה של ואן חאל (עד 2017) כדי להביא את פפ.

 

 

 

"יש לכם צ'אנס אחד להביא אותו", הבהיר פרדיננד. "אם יילך למנצ'סטר סיטי או לצ'לסי, אז כבר לא יבוא ליונייטד. זה עכשיו או לעולם לא. יש לכם את הצ'אנס להביא את המנג'ר הכי טוב בעולם עכשיו. הצעד הבא שלו זה אנגליה".

 

ההנחה היא שהנהלת השדים האדומים צריכה לפעול בגלל שהקבוצה עפה מליגת האלופות ויותר מזה הקבוצה משחקת גרוע וממעטת לא כובשת. פרדיננד אמר: "אם היכולת הרעה והתוצאות הגרועות יימשכו, ההנהלה חייבת לשנות את האסטרטגיה שלה". שם נוסף שהועלה הוא כמובן של ז'וזה מוריניו. דיוויד בקהאם לא ציין זאת במפורש, אבל אמר: "אני מאמין שמוריניו יחזור מהר לאמן קבוצה בכירה בפרמייר-ליג, כי הוא נשאר אחד המאמנים הכי טובים בעולם".

 

ואן חאל שוחח על מעמדו, בלי הסתייגויות: "אני לא רוצה לסיים את האימון שלי ביונייטד כמו מוריניו". אחרי חמישה משחקים בכל המסגרות ללא ניצחון המצב של הקבוצה לא טוב, אם כי בליגה היא עדיין במצב בו היא יכולה לזכות באליפות. ההולנדי אמר: "אנחנו חייבים לנצח את נוריץ', כי אם אתה מפסיד יותר מדי משחקים זה גם סוף העולם עבורי. אני לא רוצה לסיים את הקריירה שלי כשהמועדון מפטר אותי. זו תהיה אכזבה ענקית עבורי לומר שלום לעולם הכדורגל עם פיטורין. אנחנו חייבים לנצח. אני יודע זאת, השחקנים והצוות שלי יודעים".

 

"לא רוצה לסיים את הקריירה עם פיטורין". ואן חאל (GettyImages)

 

ההולנדי גם הודה שהוא מבין שיש חוסר שביעות רצון אצל האוהדים: "זה תמיד כך כשאתה לא מנצח, אבל אני מרגיש תמיכה של ההנהלה ושל השחקנים. אני מפעיל על עצמי לחץ הרבה יותר גדול מאשר המדיה והאוהדים".

 

המנג'ר יכול להיות מרוצה שוויין רוני חוזר היום לסגל אחרי שנעדר משלושת המשחקים אחרונים ואמור לפתוח. אם רוני ישחק, הוא יחגוג את ההופעה ה-500 שלו במועדון. גם אנדר הררה עשוי לחזור מפציעה אבל לוק שואו, אנטוני ולנסיה, מרכוס רוחו, ג'סה לינגארד ומתאו דרמיאן עדיין פצועים ובסטיאן שוויינשטייגר מושעה. בנוסף יש סימן שאלה באשר לכשירות של אשלי יאנג שישב על הספסל בשני המשחקים האחרונים.

 

LVG הודה שהביטחון של השחקנים נמוך אחרי ההפסדים מול וולפסבורג ובורנמות'. "אני חושב שהלחץ עלי כעת לא גדול ממה שהיה כשהייתי מאמן חדש באייאקס. בכל שבוע האוהדים היו צועקים בשמו של מאמן אחר עד שהתחלתי להשיג הישגים", אמר.

 

על החוויה שלו בפרמייר-ליג אמר: "בשנה שעברה, אחרי שלושה חודשים, אמרתי שקשה לנצח בליגה הזאת. העונה זה אפילו יותר קשה ובשנה הבאה יהיה עוד יותר קשה".

 

אחת הרכישות היותר מוצלחות של ואן חאל קיבלה עוד קצת דיווידנדים, אחרי שאנתוני מרסיאל נבחר ל"נער הזהב" – התואר שמוענק לשחקן הצעיר הטוב באירופה (עד גיל 21), אותו בוחרים כ-30 עיתונאים בכירים מרחבי היבשת. הוא הקדים את קינגסלי קומאן (באיירן מינכן) והקטור ביירין (ארסנל).

 

 

 

מרסיאל נרכש ממש עם סגירת חלון ההעברות ממונאקו בסכום עתק (כ-45 מיליון ליש"ט), בצעד שהפתיע רבים. ההתחלה שלו הייתה מדהימה, כאשר כבר בהופעת הבכורה עלה מהספסל מול ליברפול וכבש שער נהדר. ההמשך היה גם טוב מאוד (צמד מול סאות'המפטון) אך מאז קצת "נרגע".

 

הרכבים משוערים:

 

מנצ'סטר יונייטד: דה חאה, וארלה, סמולינג, ג'ונס, בלינד, קאריק, שניידרליין, ממפיס, מאטה, מרסיאל, רוני

 

נוריץ': רוד, מרטין, בנט, באסונג, אולסון, רדמונד, טטי, או'ניל, האוסון, בריידי, ג'רום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי