Sport1 Banner

הלם באוסטריה: לאסק הפרה את הנחיות הקורונה ואיבדה את הפסגה

לאסק לינץ
לאסק לינץ | REINHARD EISENBAUER/APA/AFP via Getty Images

דבר כזה עוד לא היה: מוליכת הטבלה נתפסה מקיימת אימונים עם מגע בניגוד להוראות, נענשה בהפחתת 12 נקודות (שש בפועל בחסות הקיזוז) ובמקום להוביל את הטבלה, כעת היא במינוס שלוש. שון וייסמן ינצל זאת?

(גודל טקסט)

דרמת ענק באוסטריה. ביום רביעי הקרוב (3.6) תתחדש שם הליגה וכמו בישראל ייצא לדרך הפלייאוף העליון, אלא שכבר הערב (חמישי), על אף שהליגה לא שוחקה בחודשים האחרונים בעקבות התפרצות נגיף קורונה, הושלם מהפך בטבלה: הסינדרלה לאסק לינץ נענשה בהפחתת 12 נקודות, ירדה למקום השני ופינתה את הפסגה לרד בול זלצבורג.

לאחר 22 מחזורים של עונה סדירה באוסטריה, לאסק שנמצאת בעיצומה של עונה סנסציונית וגם בליגה האירופית הגיעה לשמינית הגמר ושם הובסה 5:0 על ידי מנצ'סטר יונייטד, ניצחה בליגה 17 פעמים, סיימה בשלוש תוצאות תיקו והפסידה רק פעמיים. כך היא הצליחה לפתוח פער של שש נקודות מזלצבורג, אלופת שש השנים האחרונות. הבעיה של לאסק לינץ היא שבאוסטריה מתקיימת "שיטת הקיזוז" וכך הפער ירד לשלוש נקודות בלבד. כעת, בעקבות הפחתת 12 נקודות, שבעצן הופכות בפועל למינוס שש, הושלם המהפך וזלצבורג בפסגה עם יתרון של שלוש נקודות על לאסק שירדה למקום השני.

ומדוע הופחתו למוליכה נקודות אתם בוודאי שואלים את עצמכם? אז הסיבה היא שהקבוצה קיימה אימונים הכוללים מגע, בתקופה שניתן היה להתאמן בקבוצות קטנות בלבד, תוך שמירה על בידוד והרבה לפני שניתן האישור לשוב לאימונים מלאים על ידי ממשלת אוסטריה. לאסק נחשפה באמצעות סרטונים מאימוניה ונענשה בהפחתת נקודות משמעותית בנוסף לקנס על סך 75 אלף יורו. ראשי המועדון הודיעו במהרה שיגישו ערעור, בין השאר בטענה שהעדויות הושגו בצורה לא חוקית ותוך פריצה לשטח פרטי והבהירו שאם צריך יגיעו עד ל-CAS, בית הדין הגבוה לערעורי ספורט.

גם עבור מלך שערי הליגה שון ויסמן וקבוצתו וולפסברגר מדובר בבשורה, מכיוון שבמצב הקיים הפער מהפסגה הצטמק מבחינתם לחמש נקודות בלבד מרד בול זלצבורג. וייסמן וקבוצתו במקום הרביעי עם 219 נקודות, מרחק שתי נקודות מהמקום השני המוליך למוקדמות ליגת האלופות ונקודה אחת בלבד מראפיד וינה השלישית, מקום ממנו מבטיחים השתתפות בשלב הבתים של הליגה האירופית בעונה הבאה.


שון וייסמן. גם עבור וולפסברגר זו בשורה (FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images)

עוד באותו נושא: דייגו קרלוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי