Sport1 Banner

הסיפור נחשף: מדוע מסי לא שיחק ברבע גמר מונדיאל 2006?

ליאו מסי
ליאו מסי | Jan Pitman/Bongarts/Getty Images

תמונתו של ילד הפלא יושב על הספסל מאוכזב בזמן שגרמניה חגגתה את העפלתה לחצי הגמר הייתה קורעת לב. פקרמן מאמן הנבחרת סרב לדבר על כך אך הבלם קופרה סיפר: "הוא היה פצוע ולא יכל לרוץ"

(גודל טקסט)

מרגע הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת של ארגנטינה – כל האוהדים התאהבו בליאו מסי. עד היום הוא לא הצליח להוביל אותה לזכייה בתואר, אך תחילת הדרך הייתה מבטיחה. כבר בגילך 19 הוא נכלל בסגל עמוס הכישרון של חוסה פקרמן (קרלוס טבס, הרנאן קרספו, חואן רומן ריקלמה – אלה רק חלק מהשמות) למונדיאל 2006 בגרמניה. הוא הספיק לכבוש ולבשל ב-0:6 הענק על סרביה ומונטנגרו בשלב הבתים, פתח בהרכב במשחק חסר החשיבות נגד הולנד ועלה מהספסל נגד מקסיקו בשלב שמינית הגמר. תעלומה שהעסיקה את הארגנטינאים עד היום היא: מדוע מסי לא שיחק נגד גרמניה?

 
ארגנטינה הובילה 0:1 כשנותרו 11 דקות לסיום, וחוליו קרוז היה זה שעלה מהספסל במקום קרספו. תמונתו של מסי לבדו על הספסל, כשהוא צופה בגרמנים חוגגים את העפלתם לחצי הגמר בתום דו קרב הפנדלים – הייתה קורעת לב והסתובבה ברחבי העולם. המאמן נמנע מלדבר על העניין למרות שנשאל על כך לעתים תכופות.
 
 
"לצערו, תפקידו של מסי בנבחרת היה משני, הוא אפילו לא שיחק במשחק המכריע ברבע הגמר בהחלטה שנויה במחלוקת של המאמן", נכתב ב"ספורט" אז. מי שענה על אחת השאלות החשובות לאוהדי הכדורגל הוא הבלם ליאנדרו קופרה שנכלל בסגל הנבחרת אז והתראיין אתמול (שלישי) בארגנטינה. אז למה מסי לא שיחק? הוא היה פצוע.
 

קופרה אמר: "פקרמן הוא ג'נטלמן ולכן לא רצה לדבר על כך מעולם. מסי בקושי היה יכול לרוץ (הערה: החמיץ את גמר ליגת האלופות באותה עונה בשל פציעה). פקרמן היה יכול להגיד, כל המדינה 'הרגה אותו' אבל הוא החליט לא להשתמש בתירוצים".
 
 
הבלם הצדיק את ההחלטה של מאמנו: "אם בדקה ה-83 גרמניה תגביהה לרחבה – קרוז יכול היה לתרום במשחק האווירי. כמאמן הייתי עושה את אותו הדבר. פקרמן מבחינתנו הוא המאמן הגדול מכולם". פקרמן עצמו הסכים לומר ב-2015: "מסי רצה לשחק, זה ברור. כבר אז ראו שהוא כוכב גדול, כמו אלה שמתעצבנים אחרי הפסדים. כמובן שהאוהדים ידעו שהוא יכול לשפר את הנבחרת".

מאז הפך מסי לגדול מבקיעי הנבחרת בכל הזמנים עם 70 שערים ועוד 45 בישולים. הוא הגיע עם ארגנטינה לגמר המונדיאל ב-2014 בו הפסידה האלביסלסטה לגרמניה, וכן שלוש פעמים לגמר הקופה אמריקה. כוחו של מסי עדיין במותניו, וכל ארגנטינה חולמת שהוא יקח אותה כל הדרך לזכייה בתואר בקטאר.

 

ליאו מסי. עוד יוליך את הנבחרת לזכייה בתואר? (Bruna Prado/Getty Images)

עוד באותו נושא: ליאו מסי, נבחרת ארגנטינה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי