Sport1 Banner

יו"ר צ'לסי: "נלחמים בגזענות בכל מקום, הכוח של הכדורגל אדיר"

קמר, פרס, באק, הייס, לורד פולק
קמר, פרס, באק, הייס, לורד פולק | חן שנהב

לקראת משחק הראווה בין קבוצת הנשים של הבלוז לנבחרת ישראל, מרכז פרס לשלום אירח שיח בנושא "ספורט כמקדם סובלנות בחברה" בהשתתפות נציגי מועדון הפאר האנגלי, אנשי ההתאחדות בישראל ונציגים מעולם הספורט

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

רגע לפני משחק הידידות בין נבחרת הנשים של ישראל לקבוצת הנשים של צ'לסי, התארחו נציגי הנהלת המועדון, יחד עם מנכ"ל ההתאחדות רתם קמר וראש אגף השיווק רונית גלסמן, במרכז פרס לשלום ולחדשנות לרב שיח בנושא "ספורט כמקדם סובלנות בחברה".
 

האירוע התקיים במעמד חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, יו"ר מועדון הכדורגל של צ'לסי ברוס באק, מאמנת קבוצת הנשים של צ'לסי אמה הייס, רותם  קמר מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, וינס ג'נארו דיקאן הפקולטה של אוניברסיטת NYU בתחום ניהול ותקשורת במקצועות הספורט, הלורד הבריטי סטיוארט פולאק, רונית גלסמן ראש אגף השיווק של ההתאחדות, בכירים מצ'לסי ועוד נציגים מעולם הספורט בארץ.
 

יו"ר המרכז, חמי פרס, פתח את המפגש ואמר: "המשחק הערב הוא אירוע נפלא וחשוב לא רק לכןח הנשי, הוא מעביר לעולם מסר של ספורט פורץ יבשות וחיבור בין מדינות לטובת מטרה משותפת. מרכז פרס שמח להיות חלק מהפרויקט. תודה לרומן אברמוביץ' על היוזמה ולמשלחת צ'לסי שנעתרה לפרויקט ותודה להתאחדות לכדורגל. מרכז פרס משתמש בכדורגל ככלי לחינוך לאחדות ולסובלנות בין בני נוער יהודים וערבים. אנחנו תומכים בנשים ישראליות, יהודיות וערביות, להתקדם ולהתפתח וצ'לסי נותנת השראה לנשים האלה ולצעירות. לכדורגל ולספורט יש אפשרות להפוך את העולם לטוב יותר והמסר הזה מהדהד העברת המסר כאן בישראל וברחבי עולם".
 

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר: "המסר של הביקור הוא קידום כדורגל הנשים ומאבק בגזענות. יש כאן הבטחה לשיתוף פעולה גם בעתיד. הכדורגל מחבר אנשים מרחבי העולם, ההשפעה שלו יכולה לגרום לשינוי. שיתוף הפעולה בין ההתאחדות לכדורגל למרכז פרס הוא דוגמה שזה אפשרי, אנחנו מאמינים שהמטרה תושג בזכות הספורט".
 

רונית גלסמן, ראש אגף השיווק בהתאחדות: "יש התעוררות עצומה בכדורגל הנשים ובחשיבות שארגוני ספורט מייחסים לפעילות חברתית. הסוד הגדול טמון בחינוך, בעשייה לאורך זמן ובסבלנות לחכות לתוצאות. אנחנו משתפים פעולה כבר מספר שנים עם פרויקטים חינוכיים שונים מתוך אמונה שזאת הדרך הנכונה והאפקטיבית. אני מאמינה שכבר יש שינוי גדול ומשוכנעת שהוא רק יתעצם".
 

יו"ר מועדון צ'לסי, ברוס באק: "הביקור כאן מדהים, אי אפשר להתעלם מהכוח של הכדורגל. אם אתה לא עוקב ומעורב בכדורגל אתה מוותר על כח עצום של חיבור עולמי. יש לצ'לסי מאות אלפי אוהדים באסיה, אפריקה ואמריקה, אנחנו מעבירים את המסר שלנו בין כולם. רומן אברמוביץ' ניסה להילחם בגזענות מהיום שבו הגיע לצ'לסי, אבל הוא רצה לעלות שלב בחינוך השחקנים והאוהדים. שינינו את זה והתחלנו בפעולות חינוכיות גם לקבוצה הבוגרת ובעיקר לבני הנוער, כמו טיסות לפולין והסברים על השואה, הכל סביב המלחמה בגזענות ואנטישמיות".

הלורד הבריטי, סטיוארט פולאק: "כבוד להגיע לכאן עם צ'לסי. צ'לסי לוקחת את ההובלה בכדורגל האנגלי במלחמה בגזענות ואנטישמיות. הרבה קבוצות מדברות, אבל צ'לסי באמת עושה. יש שיגידו שכדורגל הוא עניין של חיים ומוות, ויש שיגידו שאפילו יותר מכך, בכל אופן הכוח של הספורט הזה להשפיע הוא פשוט אדיר. כששביט אלימלך נתן את משחק חייו נגד צ'לסי בזמנו, האוהדים היו בפניקה ולא הבינו איך הדבר הזה קורה. בזמנו אמרתי לאנשים סביבי שה' היה איתם, הרי אז זה היה הגיוני. אני רוצה לקרוא לענקיות הרשתות החברתיות לתמוך בנושא בגלל הכוח העצום של הפלטפורמה שלהם. כך גם לקבוצות הפרמייר ליג ואירופה – תעקבו אחרי דוגמת צ'לסי ותחקו אותה, זה קמפיין שכולם חייבים להצטרף אליו. והשלישית היא ממשלת ישראל – תבינו את משמעות הכוח של הספורט וכמה הוא חשוב, בייחוד ספורט הנשים מבחינת קידום השינוי החברתי".

עוד באותו נושא: כדורסל נשים, מרכז פרס לשלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי