Sport1 Banner

גרמניה מתוסכלת, לב זוכה לגיבוי: "ראינו התחלה של שינוי"

יואכים לב
יואכים לב | AFP

מי שכיהנה כאלופת העולם עד הקיץ ניצחה שלוש פעמים ב-13 משחקים, הפסידה שישה רק ב-2018, אבל המאמן לא יפוטר: "יש דברים חיוביים", טען הנשיא. ב"בילד נכתב": "הפסדנו במשחק הכי טוב שלנו, אבל זה נותן תקווה"

(גודל טקסט)

נבחרת ה"די מאנשפט" כבר לא יודעת מה עוד היא צריכה לעשות כדי להצליח. ההפסד לצרפת 2:1 מקרב את אלופת העולם לשעבר לדרג ב', ואפילו את השיפור הניכר ביכולת לעומת ה-3:0 להולנד בסוף השבוע קשה יהיה להם לקחת בעקבות המהפך במחצית השנייה.

"הפסדנו במשחק הכי טוב שלנו השנה", נכתב ב"בילד", "זה הפסד שדווקא נותן לנו קצת תקווה. מזמן לא שיחקנו כל כך טוב ועדיין הפסדנו, אבל יוגי לב יכול להיות רגוע יותר בקשר לעתידו". העיתון אפילו העניק ציון 2 ליכולת האימון של לב במשחק. ציון לא רע בסולם 0 הכי טוב ו-6 הכי גרוע.

העיתון החמיא לשיטת המשחק החדשה של לב עם שלושה בלמים ושלושה תוקפים מהירים והדגיש: "סוף סוף לירוי סאנה קיבל את ההזדמנות להראות מה הוא יודע אחרי שהרבה זמן לא קיבל צ'אנס אמיתי מלב, לא היה בכלל במונדיאל. הוא הביא את התוצרת והיא מעורב במשחק ובשער".


בגרמניה שמחו לראות אותו זוכה לקרדיט. לירוי סאנה (AFP)

המספרים מראים עד כמה מצבה של הנבחרת הגרמנית אומלל. הגרמנים הפסידו משחק שישי ב-2018 וזה קורה להם בפעם הראשונה בהיסטוריה שהם צוברים שישה הפסדים בשנה קלנדרית. חמישה הפסדים ספגו לאחרונה ב-1985 וגם ב-1956, אז הם היו נבחרת מערב גרמניה. גם לראשונה מזה 18 שנה ה"די מאנשפט" סופגים שני הפסדים רצופים. גרמניה ניצחה רק שלוש פעמים ב-13 המשחקים האחרונים שלה, בהם מאזן השערים שלה הוא 17:11.

יואכים לב אמר אחרי המשחק: "אני מאוכזב מהתוצאה, זה לא הגיע לנו. שיחקנו שווה בשווה לצרפתים והיינו צריכים לכבוש שער שני במחצית הראשונה ואז הכל היה יכול להשתנות. לא קיבלנו תגמול על משחק טוב מאוד. אם היינו קצת יותר חכמים היינו כובשים במחצית הראשונה". לב טען שהפנדל שנפסק לטובת צרפת היה שגוי. "מאטס הומלס לא פגע בבלז מאטווידי. הפנדל הזה קיפח אותנו".


מנואל נוייר
ששוב לא גילה יכולת מזהירה וקיבל ציון 5 בל'אקיפ אמר בסיום: "ההרגשה תמיד רעה כשאתה מפסיד, בייחוד כשאתה מוביל ואתה שולט. ללב ולצוות האימון שלו יש תוכנית מלאה לגבי המשחק. בעיקרון הם הרימו את רמת המשחק שלנו". גם המגן ניקו שולץ הסכים: "שיחקנו טוב הערב, אנחנו מאוכזבים מההפסד. הגנתית היינו הרבה יותר טובים מאשר נגד הולנד, לא ויתרנו, ומול צרפת זה ממש לא פשוט".

ריינהרד גרינדל, נשיא ההתאחדות הגרמנית, גיבה את לב ואמר: "ראינו התחלה של שינוי, הנבחרת בתקופת מעבר. אנחנו יכולים לקחת דברים חיוביים מהמשחק הזה".


הגיבוי מצד ההתאחדות נמשך. יואכים לב (AFP)

עוד באותו נושא: יואכים לב, נבחרת גרמניה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי