Sport1 Banner

הציטוט שהסעיר ותמונת הפיוס ששלחה מסר: פ.ס.ז' חוגגת עם אמבפה

play
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה | רויטרס
הציטוט שהסעיר ותמונת הפיוס ששלחה מסר: פ.ס.ז' חוגגת עם אמבפה 01:01

הכוכב הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים, הפתיע כשנשאל על ליגת האלופות ובאיירן, קשר את עתידו עם המועדון והודה: היעד הבא - כדור הזהב. בינתיים המספרים והתמונות מאחורי השיא מפריכים את השמועות על הקשר ה"בעייתי" שלו עם ניימאר

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

המספרים כמעט לא הגיוניים: בגיל 24 בלבד, הפך אמש (שבת) קיליאן אמבפה למלך שערי פריז סן ז'רמן בכל הזמנים. הכוכב הגדול כבש בתוספת הזמן, קבע 2:4 על נאנט וחגג את שערו ה-201 במועדון – אחד יותר מאדינסון קבאני.

עוד בכדורגל העולמי

הצגה לכבוד סימאונה: אתלטיקו מדריד מחצה 1:6 את סביליה
מילאן הפסידה 2:1 לפיורנטינה, אטאלנטה המשיכה לאכזב
שער של אליפות? ארטטה התמוגג: "הרגע הכי מרגש שלי במועדון"

"לשחק עבור פריז סן ז'רמן לפריזאי כמוני זה מיוחד", אמר אמבפה עם תום המשחק. "תמיד אמרתי שאני רוצה לעשות היסטוריה במועדון שלי, במדינה שלי, ובעיר שלי. זה נהדר, אבל אני רוצה גם לזכות בתארים קבוצתיים. ידעתי שאני הולך לשבור את השיא הזה, בחמש הדקות האחרונות הרגשתי שזה יקרה, אבל לא הכנסתי את עצמי ללחץ, שיחקתי רגיל. הגעתי לכאן כשחקן צעיר, אולי מוכשר, אבל עדיין הייתי צעיר. למדתי הרבה, גם כגבר".

אמבפה הוסיף ואמר: "אם מישהו היה אומר לי שאשבור את השיא עם סרט הקפטן על היד, לא הייתי מאמין לו. השער האהוב עלי? יש הרבה ממה לבחור, כבשתי כמה שערים טובים. לכל שער היה משמעות מיוחדת עבורי".

כשנשאל האם הוא שומר את שערים 202, 203 ו-204 לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן ביום רביעי, השיב: "כן, ואפילו יותר. ננסה, ננסה לנצח שם ולעלות. אנחנו נחושים, קיבלנו בחזרה את הביטחון וניסע כדי לנצח".

אמבפה נשאל האם הדחה מוקדמת מליגת האלופות על ידי באיירן מינכן, תשפיע על החלטתו האם להמשיך במועדון בעונה הבאה או בכלל, וסיפק תשובה שעל פי "RMC", "תחולל סערה במועדון ובכדורגל העולמי כולו". "אני לא חושב שתהיה לזה השפעה. אם הייתי מבסס את ההחלטות שלי על סמך ההישגים של פ.ס.ז' בליגת האלופות, הייתי בורח כמה שיותר רחוק, וכמה שיותר מהר", אמר אמבפה בחיוך, והפתיע כשסיפק הצהרה מעניינת על עתידו. "אני מאושר בפריז. אני כאן, ומרגיש מצוין עם זה. אני לא חושב על שום דבר אחר חוץ מאשר להמשיך ליהנות בפ.ס.ז'".

אמבפה הודה שהיעד הבא מבחינתו, לפחות בכל הקשור לתארים אישיים, הוא זכייה בכדור הזהב. אמבפה עדיין לא זכה בפרס האישי הנחשק, ולמעשה אפילו לא נכלל ברשימה של שלושת המועמדים הסופיים בשנים קודמות, למרות שמבחינת מעמד הוא ללא ספק שייך לשם.

"כמובן שזכייה בכדור הזהב זו אחת המטרות שלי. עבור שחקן ברמה שלי, זה תמיד נמצא בראש. נכון שזה לא הדבר הראשון בסדר העדיפויות שלי, אבל זה בהחלט נמצא בראש, וזה נורמלי לחלוטין. אם אמשיך ככה, זה לא אמור להיות רחוק מדי", אמר אמבפה.

אמבפה הפך מוקדם יותר העונה לגדול הכובשים של המועדון במפעלים האירופיים. בגביע הצרפתי קבאני עדיין מקדים אותו (32 לעומת 30 שערים), וכך גם בליגה הצרפתית (138 לעומת 137). עם יישאר במועדון בעונה הבאה, ייתכן שישבור גם את שיא הבישולים של אנחל די מריה, העומד על 112 (לכוכב המסחרר יש כרגע 85 – 15 יותר מניימאר).

הנשיא נאסר אל חלאיפי שלא נכח באצטדיון שלח ברכה מצולמת: "לצערי אני לא שם כדי לחגוג את הרגע ההיסטורי הזה עבור קיליאן ועבור המועדון. הוא כל כך אוהב שיאים, והשיאים אוהבים אותו. זה רק מראה כמה מיוחד ויעיל הוא. הוא עבר פה מסע מדהים, עם שערים, תארים והרבה רגשות. תודה, קיליאן, שנתת לנו כל כך הרבה. ניפגש בשיאים הבאים".

בפריז עסקו לאחר השיא גם בתגובה של ניימאר, על רקע השמועות הבלתי פוסקות על יחסים עכורים בינו לבין אמבפה. הברזילאי הפצוע ירד לחדר ההלבשה והעניק חיבוק חם לאמבפה, ולאחר מכן גם פרסם ברכה באינסטגרם. "השיא של אמבפה הפך גם להצהרת הפיוס של הכוכבים", כתבו בצרפת, והדגישו גם את הנתונים שמסבירים שלמעשה הקשר ביניהם עובד לא רע בכלל גם על המגרש. ניימאר הוא למעשה שיאן המבשלים לאמבפה. הוא בישל לו 26 שערים במדי פ.ס.ז', שניים יותר מאנחל די מריה, ו-9 יותר מליאו מסי (שבקצב הזה עוד יעקוף אותו).

הכובשים הגדולים בתולדות פריז סן ז'רמן

* 1. קיליאן אמבפה – 201 שערים, 247 משחקים

* 2. אדינסון קבאני – 200 שערים, 301 משחקים

* 3. זלאטן איברהימוביץ' – 156 שערים, 180 משחקים

* 4. ניימאר – 118 שערים, 173 משחקים

* 5. פאולטה – 109 שערים, 211 משחקים

עוד באותו נושא: פריז סן ז'רמן, קיליאן אמבפה