Sport1 Banner

אתלטיקו מדריד זכתה באליפות ספרד בפעם ה-11, אחרי מחזור סיום דרמטי

אתלטיקו מדריד זכתה באליפות ספרד בפעם ה-11, אחרי מחזור סיום דרמטי |

אתלטיקו מדריד אוהבת לסבול בדרך לתארים שלה, וגם האליפות ה-11 בתולדותיה לא הייתה שונה. כמו בתשע מ-10 הזכיות הקודמות, גם הפעם הקולצ'ונרוס חיכו עד למחזור האחרון. הם הסתבכו הערב (שבת)…

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד אוהבת לסבול בדרך לתארים שלה, וגם האליפות ה-11 בתולדותיה לא הייתה שונה. כמו בתשע מ-10 הזכיות הקודמות, גם הפעם הקולצ'ונרוס חיכו עד למחזור האחרון. הם הסתבכו הערב (שבת) עם פיגור מול ויאדוליד של שון וייסמן, אבל ביצעו עוד מהפך, ניצחו 1:2 וחגגו אליפות ראשונה מאז 2014. תיקו לא היה מספיק לאתלטיקו, אחרי שריאל מדריד ביצעה גם היא מהפך דרמטי וניצחה 1:2 את ויאריאל. ויאדוליד ירדה ליגה יחד עם ווסקה, אחרי שאלצ'ה ניצחה 0:2 את אתלטיק בילבאו וניצלה. אלופה: אתלטיקו מדריד עוד בליגת האלופות: ריאל מדריד, ברצלונה, סביליה בליגה האירופית: ריאל סוסיאדד, בטיס בקונפרנס ליג: ויאריאל (אלא אם תזכה בליגה האירופית) ירדו: ויאדוליד, אייבר, ווסקה עלו: אספניול, מאיורקה, זוכת הפלייאוף מלך השערים: ליאונל מסי (30)

לואיס סוארס העניק לברצלונה אליפות עם שלושער במחזור הסיום מול גרנאדה ב-2016, והנה בחלוף חמש שנים הוא חתום על שער האליפות של אתלטיקו מדריד במחזור הסיום. איך ברצלונה העזה לוותר על החלוץ הזה? על זה דיברו בקטלוניה במהלך כל העונה, ועכשיו הצער בוודאי גדול עוד יותר. סוארס הבקיע שער ניצחון שישי העונה, ובדיוק כמו ב-1:2 מול אוסאסונה במחזור הקודם, השלים את המהפך של אתלטיקו והבטיח את האליפות ה-11. ויאדוליד יכולה להצטער על איבוד היתרון אחרי השער של אוסקר פלאנו (18) ועל ההחמצה הגדולה של שון וייסמן (61) במצב של 1:1 אחרי השוויון של אנחל קוראה (57) אבל הייתה יורדת גם במקרה של ניצחון. עונת הבכורה של וייסמן בלה ליגה הסתיימה עם שישה שערים וירידה מתסכלת, אבל הוא אמור למצוא קבוצה חדשה באחת הליגות הבכירות. אתלטיקו כבר הובילה את הטבלה ב-11 נקודות במחזור ה-21, אבל הסתבכה לקראת סיום העונה ואפשרה לשלוש קבוצות נוספות להצטרף למאבק האליפות. בסופו של דבר רק ריאל נותרה מולה, אבל היא עמדה בלחץ ושמרה על המסורת לפיה מעולם לא איבדה אליפות במחזור האחרון.

אלופת 2020 נפרדה מהכתר וסיימה עונה ללא אף תואר, לראשונה מאז 2009/10. ריאל מדריד הייתה צריכה ניצחון, ועשתה את שלה אחרי דרמה גדולה עם שערים מאוחרים של קארים בנזמה (87) ולוקה מודריץ' (92) אבל היריבה העירונית גירדה גם היא ניצחון בשיניים והקדימה אותה בשתי נקודות בסיומה של עונה מפרכת. ויאריאל נותרה במקום השביעי ועם כרטיס לקונפרנס ליג בלבד, אבל תהיה בליגת האלופות יחד עם ריאל אם תנצח את מנצ'סטר יונייטד בגמר הליגה האירופית ביום רביעי. האם זינדין זידאן יישאר? זו השאלה הגדולה כעת במדריד, ואת התשובות נקבל בקרוב מאוד.

ליאונל מסי נשאר בבית כדי לנוח, והוא עם הפנים לקופה אמריקה, אחרי עונה קשה שבה זכה עם ברצלונה בגביע המלך וסיים כמלך השערים של הליגה בפעם החמישית ברציפות (שיא ליגה חדש) והשמינית בקריירה עם 30 כיבושים. בלעדיו, בארסה הבטיחה את המקום השלישי עם ניצחון דחוק על נועלת הטבלה אייבר, כשאת השער היחיד כבש אנטואן גריזמן בביצוע נהדר בדקה ה-81. אחרי הדיווחים על החלטתו של מסי לחתום על חוזה חדש, נמתין לראות האם גם רונאלד קומאן יישאר, כשברצלונה בכל מקרה אמורה לשנות את פניה בעונה הבאה, במטרה להשיב לעצמה את תואר האליפות.

ניצחון שני רצוף השאיר את אלצ'ה בליגה על חשבון ווסקה, שסיימה בתיקו מול ולנסיה ונפרדה מהליגה שוב אחרי עונה אחת בלבד (כמו ב-2018/19). לוקאס בוז'ה הארגנטינאי וראול גוטי הבטיחו את ההישארות עבור הקבוצה שעלתה בעונה שעברה רק בזכות שער דרמטי בדקה ה-96 של גמר הפלייאוף.

סלטה ויגו – בטיס 3:2 לסלטה: יאגו אספס (32 בפנדל), בראיס מנדס (49). לבטיס: בורחה איגלסיאס (53 בפנדל), נביל פקיר (69), ויקטור רואיס (73) אוסאסונה – ריאל סוסיאדד 1:0 לריאל סוסיאדד: חואן פרס (עצמי, 86) ווסקה – ולנסיה 0:0 לבנטה – קאדיס 2:2 ללבנטה: רוג'ר מרטי (8), גונסאלו מלרו (58). לקאדיס: אלברו נגרדו (14), קרלוס אקפו (32)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי