Sport1 Banner

טוני קרוס מגיב לביקורות שספג, וגם: האיחוד של הגלאקטיקוס

טוני קרוס
טוני קרוס | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

בספרד סיפרו על מאחורי הקלעים של הקיצוץ של שחקני ריאל, הגרמני התרעם: "או שלא תרגמו נכון או שלא רצו להבין אותם בכוונה". רונאלדו ארגן שיחה מרתקת עם בקהאם, פיגו, קסיאס ורוברטו קרלוס על תקופתם המשותפת

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מנגיף הקורונה לא פסח גם על הענקית ריאל מדריד. אתמול בלילה (רביעי) הבלאנקוס הודיעו רשמית על כך שהשחקנים יקצצו בין עשרה ל-20%, תלוי אם העונה תחודש או לא. ב"מארקה" נכתב על מאחורי הקלעים של הקיצוצים, כאשר כזכור המועדון, בהתחלה, רצה להימנע מכך בשל חוסן כלכלי כתוצאה מהרווחים הגדולים בשנים האחרונות.

חמישה ימים לאחר השיחות הראשוניות, העניין נסגר בקלות. מאז ה-14 במרץ ההכנסות של ריאל עמדו על אפס יורו. כמובן שלא מדובר רק במשחקים וזכויות הטלוויזיה אלא גם מהמוזיאון בסנטיאגו ברנבאו שסגור כרגע. המנכ"ל חוסה אנחל סאנצ'ס החל בשיחות ראשוניות כבר בסוף השבוע שעבר לאחר התייעצות עם הנשיא פלורנטינו פרס. הוא שוחח עם הקפטנים – סרחיו ראמוס ופיליפה רייס מהכדורסל. המטרה הייתה לאפשר לכל עובדי המועדון שאינם שחקנים וצוות מקצועי – לא להיפגע כלל ולהרוויח את אותו השכר בדיוק.

מבחינת הסכומים, ריאל מדריד תחסוך 100 מיליון יורו אם העונה בספרד לא תושלם, וגם מיליון יורו אם העונה תחזור. הנשיא פרס שוחח עם ראמוס עצמו שהודיע על כך ליתר השחקנים. השחקנים עודכנו על רצון המועדון בשיחת זום משותפת. מעבר לקפטן, גם המאמן זינדין זידאן, לוקה מודריץ', קארים בנזמה, טיבו קורטואה ופדה ואלוורדה הניעו את השחקנים לוותר. במועדון הבהירו לשחקנים גם כי ריאל צריכה להפגין סולידריות עם כל ספרד והגורם החברתי חשוב לא פחות מהכלכלי.

 


הקשר הגרמני טוני קרוס עמד בעין הסערה כשספג ביקורת קשה מהתקשורת על התבטאויותיו יממה לפני העניין. קרוס דיבר על כך שהשחקנים עצמם צריכים להחליט מה לעשות עם הכסף שלהם – ועליהם "לבחור נכון" וקיצוץ בשכר הוא לאו דווקא בחירה טובה. בלילה (רביעי), הגרמני תקף בחזרה וכתב בטוויטר בספרדית: "יתכן שזה לא תורגם נכון או שחלק לא רצו להבין אותי. מהרגע הראשון, את דעתי כולם הכירו היטב – אמרתי שאם נוכל לעזור לעובדים במועדון, הגיוני לתת חלק מהשכר שלנו, וכך זה קרה היום".

עוד לגבי הבלאנקוס, כשהכדורגל מושבת אין כמו נוסטלגיה טובה, ואוהדי ריאל יכלו ליהנות אתמול (רביעי) מאיחוד של הגלאקטיקוס. אם לא על כר הדשא אז לפחות בשיחת אינסטגרם ביוזמתו של רונאלדו נזאריו ששוחח בזה אחר זה עם לואיס פיגו, דיוויד בקהאם, רוברטו קרלוס ואיקר קסיאס. החלוץ אמר לפורטוגלי: "היה כיף להתאמן איתך ועם אחרים. לא יכולנו לזכות בכל התארים, ככה זה, זה גם היופי שבכדורגל. אין שילוב טוב יותר של קבוצה ועיר נפלאה לחיות בה כמו מדריד. ריאל הייתה אחת התקופות הטובות בקריירה שלי. הפציעות הקשו עליי מאוד, נלחמתי בהן שנים – אבל אז הגיע המונדיאל והמעבר לריאל, אלה היו כמו חיים חדשים עבורי".

לבקס: "היית אחד מהטובים ביותר בקבוצה, תמיד שמת את הכדור בדיוק איפה שרציתי, תודה רבה על כל הבישולים שלך". השוער קסיאס אמר: "הופעת הבכורה שלך הייתה נפלאה, הרווחת את המקום שלך בקבוצה בצדק, כולם אהבו אותו. באותו משחק, אגב, עצרתי פנדל לפני שכבשת". הספרדי חזר גם להתקף הלב שעבר: "זה היה פחד אדיר, מזל שהיה רופא שהציל את חיי, אחרת אני לא יודע אם הייתי מדבר איתך עכשיו". פיגו נזכר גם הוא בגלאקטיקוס: "הייתה לנו הזדמנות נדירה לאסוף בקבוצה כישרון יוצא דופן, יחד עם אנשים מאוד אנושיים. כל הזמן בילינו יחד, היה לנו קשר מיוחד וזה אפשר לנו לנצח. כל אחד בקבוצה ידע את מקומו למרות השמות הגדולים שלנו. הזמן הזה לא יחזור על עצמו". בקהאם אמר בסיום: "אלה זמנים קשים מאוד במיאמי, זו העונה הראשונה שלי. אין כמו מדריד או העיר מנצ'סטר. על תקופתו בריאל: "היה לי מאוד נוח. בברזיל יש את השחקנים הטובים ביותר. מאוד חיבבתי את כולכם – אתה, רוברטו קרלוס וג'וליו בפטיסטה".


פיגו, רונאלדו ובקהאם. ימי הגלאקטיקוס (Sandra Behne/Bongarts/Getty Images)

 
עוד באותו נושא: טוני קרוס, רונאלדו נזאריו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי