Sport1 Banner

ספרד סוערת: מנהל אוסאסונה הודה בקניית משחקים

אוסאסונה
אוסאסונה | David Ramos/Getty Images

שחיתות גדולה ב-"לה-ליגה" - אנחל ויסקאי, שעבד בקבוצה במשך 20 שנה, סיפר איך המועדון שילם 400 אלף יורו לחטאפה כדי שתפסיד בכוונה וחילק סכום נוסף לבטיס ו-ויאדוליד כדי שינצחו יריבות לתחתית בעונת 2012/13

(גודל טקסט)

הכדורגל הספרדי סוער. בבית המשפט המחוזי בנבארה נפתח היום (שלישי) המשפט נגד אוססונה בשל האשמת קניית משחקים בכדורגל הספרדי. אנחל ויסקאי, מנהל המועדון לשעבר שעבד למעלה מ-20 שנה באוסאסונה עם שישה נשיאים שונים, הודה שקבוצתו עשתה מעשים לא חוקיים, בקניית שני משחקים בתשלום של עד 400 אלף יורו למשחק, ושכל הדירקטוריון היה מעורב בנושא.

אוססונה נשארה בליגה בעונת 2012/13. ויסקאי הצהיר כי ההנהלה כולה ידעה כי חטאפה תקבל 400 אלף יורו אם תפסיד – וכך היה, כשהקבוצה הבטיחה כמעט סופית את הישארותה בליגה עם יתרון 7 נקודות על פני קבוצות התחתית כשנותרו שלושה מחזורים לסיום, ו-ויאדוליד תקבל 150 אלף יורו אם תנצח את דפורטיבו לה קורוניה. אותו הדבר לגבי בטיס נגד סלטה ויגו. הכל הלך לפי התוכניות.

מנהל לשעבר אמר כי בעונת 2013/14, בה אוסאסונה ירדה לליגת המשנה לראשונה מזה 14 שנה, שחקני בטיס קיבלו שוב פניה אך הם דרשו מיליון יורו בתמורה להפסד מתוכנן. הקבוצה הבאסקית ניצחה במחזור הסיום אך לא הצליחה לשרוד כי גם אלמריה עשתה זאת. במקרה נוסף סיימה אוססונה בתיקו נגד אספניול, הכסף הועבר דרך איש קשר – 250 אלף יורו. "אוססאונה הייתה בסכנת ירידה יחד עם קבוצות רבות כמו ויאדוליד, גראנדה, אלמריה, אלצ'ה וחטאפה, בעוד סלטה ודפורטיבו היו בעמדה נוחה יותר, לדבריו, המחזור ה-36 היה "חשוב במיוחד, חששנו שלא יהיו ליריבות מספיק מוטיבציה".

בפרשה שמטלטלת את ספרד מואשמים לא פחות מ-11 אנשים – שישה מנהלים של אוסאסונה לשעבר, שלושה שחקנים לשעבר של בטיס ושני סוכני נדל"ן – שחיתות ספורטיבית. "מכל התשלומים האלה, 650 אלף יורו שולמו בסה"כ לבטיס כדי לקבוע את התוצאה של שני משחקים. אחד התשלומים, מעיד, בוצע במוסך פרטי בסביליה, לשם הגיעו ג'ורדי פיגראס וצ'אבי טורס, שחקני בטיס. בחודש יולי (2014) הועבר תשלום נוסף לרכב השחקן. 

 ויסקאי סיפר כי לימים "הודה בהכל" בפני נשיא הליגה הספרדית, חאבייר טובאס וששלח רמזים על כך ושהודאתו היא בחופשיות ומרצון.




 

 
 
עוד באותו נושא: אוסאסונה, שחיתות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי