Sport1 Banner

קוקה: "הגיע הזמן לנצח את ריאל מדריד בוונדה מטרופוליטנו"

קוקה
קוקה | AFP

קפטן אתלטיקו מדריד שלח מסר ליריבה העירונית בראיון לקראת הדרבי: "הנשק שלנו הוא הקהל". ז'ואאו פליקס יפתח לצידו של קוסטה בחוד. מרסלו בספק אצל הבלאנקוס. בייל, הזאר ובנזמה יעלו בחלק הקדמי של זידאן

(גודל טקסט)

המחזור השביעי בליגה הספרדית ייפתח הערב (שישי, 22:00) במפגש בין ויאריאל לבטיס, אך את עיקר תשומת הלב מושך הדרבי הגדול של מדריד שייערך מחר ב-22:00. אתלטיקו תארח בוונדה מטרופוליטנו את ריאל, שניצבת בפסגת הטבלה, כשרק נקודה אחת מפרידה בין השתיים. אין ספק שאחרי האל-קלאסיקו הגדול, זוהי היריבות הגדולה ביותר שיש לכדורגל הספרדי להציע.

חניכיו של דייגו סימאונה לא הפסידו כבר עשרה משחקי בית ברציפות, והם לא מתכוונים שהרצף יישבר דווקא מול הבלאנקוס. המארחת, שעדיין לא ניצחה דרבי באצטדיונה החדש, נמצאת במקום השלישי בטבלה, כשניצחון יכול למקם אותה בפסגה בסוף המחזור. אחרי שפתחו את העונה בצורה מצוינת, הקולצ'ונרוס השיגו ניצחון אחד בלבד בארבעת המשחקים האחרונים ולאחר הניצחון האחרון, הם יקוו לייצר המשכיות מול היריבה המרה.

בצד המקצועי, אלבארו מוראטה אקס ריאל, ייעדר מהמפגש הלוהט בעקבות הרחקה, שספג באמצע השבוע בניצחון על מאיורקה. הכוכב הצעיר ז'ואאו פליקס צפוי לתפוס את מקומו בחוד ההתקפה לצידו של דייגו קוסטה, בעוד תומא למאר יעלה באגף השמאלי וקוקה אמור לפתוח באגף הימני. את מרכז השדה ככל הנראה יאיישו תומאס פארטיי וסאול, כשאת החלק האחורי אמורים להוביל חוסה חימנס וסטפן סאביץ'.

דייגו קוסטה מול סרחיו ראמוס. קרב אדיר יתקיים מחר במדריד (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images)
דייגו קוסטה מול סרחיו ראמוס. קרב אדיר יתקיים מחר במדריד (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images)

קפטן אתלטיקו קוקה, שיעלה למשחק הדרבי ה-29 בקריירה שלו דיבר בראיון ל'אס' הספרדי לקראת המשחק: "יש לנו הזדמנות לנצח את הדרבי בפני האוהדים שלנו ולקחת שוב את ההובלה בטבלה. הנשק שלנו במשחק הזה הוא הקהל, התמיכה שלהם מאוד חיונית. ריאל מדריד קבוצה חזקה יותר מאשר בשנה שעברה, יש להם שחקנים מאוד איכותיים. אני מאוד אוהב את טוני קרוס, אדן הזאר כדורגלן מדהים".

על הניצחון 3:7 על ריאל בקיץ: "יש כאלו שראו בזה משחק ידידות, אבל עבור אתלטיקו במיוחד שמדובר בדרבי אין דבר כזה ידידות, אפילו לא בקיץ. רצינו לנצח והתכוננו למשחק כאילו מדובר בגמר. אני מקווה שבשבת נספק תצוגה זהה, המשחק ההוא תמיד יישאר בזיכרון של אנשי אתלטיקו. מעולם לא ראיתי את ריאל סופגת שבעה שערים ואנחנו עשינו את זה. הגיע הזמן שננצח אותם בוונדה מטרופוליטנו, האוהדים מחכים לזה".

מן העבר השני ניצבת ריאל מדריד, שהתאוששה אחרי פתיחת עונה מאכזבת בליגה וניצחה את שלושת משחקיה האחרונים. הקלישאה אומרת שנקמה זו מנה שמגישים קר. כעת, זינדין זידאן וחניכיו רוצים לנצח ולנקום באתלטיקו על השביעייה, שספגו מהם במשחק הידידות בארצות הברית בקיץ ולפתוח פער של ארבע נקודות בטבלה מהיריבה העירונית.

אדן הזאר. ימשיך לקבל את הקרדיט בהרכב (Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images)
אדן הזאר. ימשיך לקבל את הקרדיט בהרכב (Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images)

הבלאנקוס כנראה יחסרו את פרלנד מנדי ומרסלו הפצועים, כשמי שאמורים לפתוח במקומם הם נאצ'ו ודניאל קברחאל. קאסמירו וטוני קרוס ככל הנראה יובילו את מרכז הקישור של האורחים, בעקבות הפציעה הקלה של לוקה מודריץ', שעדיין בספק למשחק. בחלק הקדמי עתידים לשתף פעולה גארת' בייל, אדן הזאר וקארים בנזמה, שקיבלו מנוחה בניצחון על אוססונה באמצע השבוע. המשחק היחיד בו ריאל פגשה יריבה חזקה העונה הסתיים במפולת עם תבוסה 3:0 לפאריס סן ז'רמן בצרפת, כעת יהיה מעניין לראות כיצד בריאל מדריד יתמודדו במפגש היוקרתי מול אתלטיקו. 

מאמן הקבוצה זינדין זידאן אמר לקראת המשחק: "מוטלת עלינו אחריות גדולה בדרבי שייערך מחר. אתלטיקו זו יריבה קשה, אבל אנחנו יודעים מה עלינו לעשות כדי לנצח. זה סך הכל עוד משחק על עוד שלוש נקודות בטבלה. ההפסד נגדם בקיץ היה ונגמר, אין לנו שום דבר לעשות נגד זה. כולנו יודעים שתוצאה רעה בדרבי תפגע בנו, אך אני לא חושב על דברים שליליים לפני המשחק". על אדן הזאר: "שחקנים מהסוג שלו מוכנים למשחקים גדולים, אני לא מפקפק בו או בשאר השחקנים שלי לרגע".

אי הכללתו של רודריגו בסגל: "הייתי רוצה לזמן 25 שחקנים, אבל אני לא יכול". הפערים התקציביים בין המועדונים: "כולם אומרים שהמפגש בנינו הוא בין העניים לעשירים, אבל אני לא נכנס לדברים האלה. אנשים במועדון קמים מוקדם כל בוקר ועובדים קשה, ריאל מדריד רוצה להיות גאה בשחקנים שלה".

הרכבים משוערים
אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, רנאן לודי, חוסה חימנס, סטפן סאביץ', קיירן טריפייר, תומאס פארטיי, סאול, קוקה, תומא למאר, דייגו קוסטה, ז'ואאו פליקס.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דניאל קברחאל, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, נאצ'ו, קאסמירו, טוני קרוס, חאמס רודריגס, גארת' בייל, אדן הזאר, קארים בנזמה.

עוד באותו נושא: קוקה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי