Sport1 Banner

פאקו: זהבי, מיכה ופרץ יכולים לשחק בספרד

פאקו אייסטראן
פאקו אייסטראן | צילום: Gettyimages

מאמן העטלפים בראיון מיוחד על 1:2 בברצלונה, הרמה בישראל והאקסית

(גודל טקסט)

פאקו אייסטראן, טרבליסט בישראל וכיום מאמן ולנסיה, חולל הפתעה עולמית שלשום כשניצח עם קבוצתו בקאמפ נואו את ברצלונה ופתח מחדש את מאבק האליפות בספרד. עד לפני שנה היה הספרדי במכבי תל אביב, הוביל אותה לזכיה בשלושה תארים מקומיים ועכשיו הוא מככב על קדמת הבמה.

התאוששת מהניצחון?

"האמת שלא. הייתה הרגשה חגיגית מאוד, כל העולם התקשר לברך. עשינו ניצחון יקר מאוד שהוכיח שאנחנו קבוצה טובה שיכולה לנצח בכל מגרש, עובדה שניצחנו את הקבוצה מספר 1 בעולם".

זה המשבר של בארסה או התעלות שלכם?

"בארסה בירידה והשחקנים שלי התעלו על עצמם, אבל עדיין לנצח בקאמפ נואו זה משהו שלא קורה כל יום. כל הכבוד לשחקנים על ההצגה, הבמה כולה שלהם".


מסי נבלע ביער של שחקני ולנסיה (gettyimages)

ואיך זה מרגיש לנצח על כזו הצגה?

"אין תלונות, זה הכיף הכי גדול. לכבוד הוא לי לעמוד על הקווים בוולנסיה, מקבוצות הדגל של ספרד. הניצחון הזה גרם לי להתרוממות רוח, זה היה פידבק חיובי לעבודה הקשה שלי".

זה היה הניצחון הכי גדול שלך כמאמן?

"כן. זה משחק משמעותי כי בארסה ביישורת האחרונה והם ציפו להתאושש מההדחה בליגת האלופות. עשינו ניצחון גדול והקרדיט מגיע קודם כל לשחקנים".

אתה יכול להשוות את זה למכבי תל אביב?

"אין מה להשוות, אבל היה לי כיף במכבי. למדתי המון, נתנו לי במה להצליח, היה לי כיף ונשארתי בקשר עם כולם שם. הם גם לא שכחו לצלצל לברך כשמוניתי וגם אחרי הניצחון על בארסה".

בשנה הבאה נראה אותך בוולנסיה?

"אין עדיין שיחות רשמיות, אבל הכיוון חיובי. הניצחון הזה שם את החותמת, אבל עוד לפני זה שמעתי שרוצים אותי. אני רוצה לגדול עם התפקיד. בשנה הבאה נרצה להיות פקטור בצמרת".


ניימאר, גם הוא הסתבך מול העטלפים של פאקו (gettyimages)

יכול להיות שתרצה אצלך את ערן זהבי, דור מיכה או דור פרץ?

"אלה שחקנים שבקלות יכולים להשתלב בליגה הספרדית וגם בוולנסיה. עוד לא ישבתי לחשוב על תכניות, אבל אם יהיה מצב, אולי זה עוד יקרה, מי יודע?".

מכבי תזכה השנה באליפות?

"כל שנה המצב נהיה יותר קשה. מכבי לא משחקת נגד עצמה, באר שבע עשתה קפיצת דרך משמעותית. ראיתי כמה משחקים והרמה באמת גבוהה. אני רוצה שמכבי תצליח, אבל זה לא יהיה פשוט".

אם ניצחת את בארסה הכל יכול להיות.

"בכדורגל הכל אפשרי וזו הסיבה שאנחנו כל כך אוהבים את המשחק. לא רבים האמינו שנעשה את זה, אבל אני אמרתי לשחקנים שהגענו לקאמפ נואו כדי לנצח את המשחק".

איך עשית את זה?

"ביקשתי מהשחקנים להתעלות. אמרתי להם שברצלונה בלחץ גדול ומסי לא הבקיע כמה משחקים ואין מה לפחד. לשמחתי זה הצליח".


פאקו, לא הניח ללואיס אנריקה (gettyimages)

מילה לאוהדי מכבי שמתגעגעים אליך?

"יש להם חלק חשוב בהצלחה שלי. לא חושב שהייתי מגיע להישגים של השנה שעברה בלי החיבור איתם. גם בספרד אין הרבה קהלים כאלה וכל הכבוד להם".

יום אחד תחזור למכבי?

"למה לא? בכל שנה המועדון הזה גדל ומתפתח. אני גאה במקום שבאתי ממנו. לא הייתי מגיע לוולנסיה בלי הניסיון בישראל. אני לא שוכח שהם פתחו לי את הדלת ויש לי משם רק זכרונות טובים".

מילה על פטר בוס?

"הוא מאמן מצוין שמתאים מאוד למכבי. הוא החל להצליח מיד כשנחת כי יש לו חיבור טבעי ל-DNA ההתקפי של הקבוצה. פגעו איתו בול".

עוד באותו נושא: פאקו אייסטראן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי