Sport1 Banner

מסתבך: התובע דורש להעמיד לדין את ניימאר

| צילום: gettyimages

העברת הכוכב ממשיכה לרדוף אחריו. גם הוריו ונשיאי ברצלונה וסנטוס יישפטו

(גודל טקסט)

פרשת ניימאר לא נגמרת, ולפי הדיווחים האחרונים מספרד הכוכב ממשיך להסתבך. התובע בבית המשפט הספרדי דורש להעמיד למשפט את ניימאר, הוריו, נשיא ברצלונה ג'וזף ברתומאו, הנשיא הקודם סנדרו רוסיי, נשיא סנטוס לשעבר אודילו רודריגס ו-M&N, החברה שאחזה באחוזים מכרטיסו בברזיל. כולם חשודים בשחיתות, הלבנת כספים והעלמת סכומי ההעברה האמיתיים.

 

רדיו "קאדנה סר" הספרדי טוען שכל אלו שיעמדו למשפט הונו את שלטונות ספרד סביב העברתו של ניימאר לברצלונה ב-2013. סכום ההעברה שדווח היה נמוך מזה ששולם בפועל על מנת להתחמק מתשלומי מס הכנסה. לפי הדיווח, העונשים בצפויים נעים בין חצי שנה לשנתיים. מי שחשפה את התרמית היא חברה בשם DIS, שהחזיקה ב-40% מהמניות של הכוכב, ובשל הדיווח הנמוך קיבלה אחוזים נמוכים יותר מההעברה.

 

 

העיתון "אס" פרסם שבארסה הודיעה ששילמה ב-2011 סכום של 17 מיליון יורו על ניימאר כהסכם ראשוני בין הצדדים, ולחברה הברזילאית שולמו 10 מיליון יורו מסכום זה, אבל הסכום האמיתי שהועבר היה 25 מיליון יורו וכך החברה הפסידה עוד 3 מיליון יורו. בארסה שיקרה ב-2012 כאשר הודיעה שאין לה הסכם או התקשרות עם ניימאר, כאשר בפועל העבירה לו כבר 10 מיליון יורו.

 

ברתומאו, שהיום משמש כנשיא המועדון, היה בזמן העסקה סגן הנשיא והוא היה זה שחתם על החוזים שלא היו חוקיים. ברצלונה גם שיקרה בסכום הסופי וטענה שמדובר בהעברה של 57 מיליון יורו, בעוד שהסכום האמיתי היה 83 מיליון יורו, וכתוצאה מכך הועלם ממס ההכנסה הספרדי סכום המוערך ב-13 מיליון יורו ומס הכנסה הספרדי קיבל 13 מיליון יורו פחות ממה שהגיע לו.

 

האיש מאחורי הכל? ניימאר ואביו (gettyimages)

 

עוד באותו נושא: ג'וזף ברתומאו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי