Sport1 Banner

לא נגמר: נפתחה מחדש החקירה בתיק ניימאר

ניימאר
ניימאר | צילום: Gettyimages

השופטת הורתה על בדיקה מחודשת. החשד: הונאה ותשלומי שוחד אישיים

(גודל טקסט)

החתמת ניימאר הייתה הגורם לזעזוע הגדול ביותר שעברה ברצלונה בשנים האחרונות, רעידת אדמה שגרמה להתפטרות נשיא המועדון ולערעור הניהול באחת האימפריות הספורטיביות הגדולות בעולם. כעת נראה שהסערה עומדת לחזור לבירת קטלוניה. 

בית הדין הגבוה, בראשות השופטת אנחלה מוריו, הורה לפתוח מחדש בהליכי החקירה בפרשת ניימאר, העברה שנויה במחלוקת ששלחה את הכוכב הברזילאי מסנטוס לברצלונה. מדובר בהחלטה שמבטלת למעשה הוראה קודמת של השופט דה לה מאטה לסגור את התיק. 

על פי נוסח ההחלטה הקודמת, נותר מקום לחשד שבשנים 2011 עד 2013 בוצעו "עבירות ספורטיביות, אתיות ומשמעתיות", אולם לא הוצגו ראיות מספקות. כעת חושדת השופטת כי מדובר בהונאה בקנה מידה רחב וכן קיימים חשדות למעשי שחיתות, ביניהם תשלומי שוחד שבוצעו על ידי אנשים המעורבים בפרשה. 


ההעברה הבעייתית בהיסטוריה? (Gettyimages)

המעורבים העיקריים בהחתמת ניימאר על ידי ברצלונה היו הנשיא לשעבר סנדרו רוסיי, אביו של השחקן וכן קבוצת ההשקעות DIS, שהחזיקה ב-40 אחוזים מהבעלות על כרטיסו של השחקן. נשיא המועדון התפטר בעקבות גילויים קודמים והוחלף בסגנו דאז, הנשיא הנוכחי ג'וספ מריה ברטומאו. 

בינתיים, ב"מארקה" ערכו חישוב כמה עלתה לברצלונה אותה עונת העברות מזעזעת ב-2014. לואיס סוארס אמנם עלה לקטלונים 81 מיליון יורו, אולם מתברר שבארסה שילמה 10,554 יורו עבור כל דקת משחק של דוגלאס פריירה. החלוץ האורוגוואי עלה לפי חישוב זה 9,759 יורו לדקה ואילו קלאודיו בראבו 1,853 יורו. תומאס ורמאלן, הפצוע התמידי, עלה 7,496 יורו לכל דקת משחק. ולא היו לו הרבה כאלה.


גם בברזיל יודעים שרב הנסתר על הגלוי (Gettyimages)

עוד באותו נושא: סנטוס, פלילי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי