Sport1 Banner

בוסקטס הצליח להמציא עצמו מחדש

בוסקטס. תמיד רואה מהלך אחד לפני כולם
בוסקטס. תמיד רואה מהלך אחד לפני כולם |

"המנעולן" של בארסה הפך לדעת רבים לקשר הטוב בעולם. רק שלא יברח

(גודל טקסט)

הצצה בסולם המשכורות של שחקני ברצלונה לאלו של ריאל מדריד מגלה עובדה מדהימה. סרחיו בוסקטס, שהוגדר על ידי לואיס אנריקה כקשר הטוב בעולם, מרוויח 6 מיליון יורו לעונה. זה לא מעט, אבל הוא מדורג רק במקום החמישי או השישי לעומת שיאני השכר בבארסה.

 

אז נכון, משחקים שם כוכבים ענקיים כמו ליאו מסי וניימאר, אבל האם "המנעולן" של הקטאלונים, האיש שאחראי על הכתבת הקצב, משתכר בהתאם?

 

 

בוסקטס חתום עד 2019 בברצלונה, אבל החשש של המועדון הוא שהאיש שיצר אותו והביא לפריחתו במועדון, פפ גווארדיולה, יחטוף אותו למנצ'סטר סיטי. לכאורה אין לבוסקטס שום סיבה לעזוב – הוא מוערך מאוד בקבוצה – אבל כשהכסף מסנוור אותך והמאמן שהמציא אותך דופק בדלת, אתה לפעמים לא יכול לומר לא.

 

"המנעולן" של בארסה מחלץ כדור נוסף (Gettyimages)

 

אולי זו הסיבה שנכון לעכשיו בוסקטס דחה מספר הצעות מהנהלת ברצלונה לחדש את חוזהו.  בגיל 27 הוא יודע שזו ההזדמנות האחרונה שלו לעשות את הכסף הגדול, וכן, גם יש גבול ללויאליות.

 

מאז התגלה בנבחרת קטאלוניה ב-2008, בוסקטס זכה ב-15 תארים עם בארסה, כולל שלוש זכיות בליגת האלופות. העונה הוא קיבל אחריות גדולה עוד יותר משנים קודמות כשנכנס למשבצת של צ'אבי שעבר לקטאר – ומכאן גם רצונו להשתכר 10 מיליון יורו לעונה, כמו סוארס וניימאר.

 

בוסקטס אולי לא פופולארי במיוחד, שחקן נוצץ בוודאי שלא, אבל מדובר בקשר שלא רק המציא את עצמו מחדש, אלא גם את העמדה בה הוא משחק.

 

המציא את עצמו מחדש. בוסקטס חוגג עם מסי (Gettyimages)

 

לתכונות הרגילות של מניעת שערים והכתבת קצב המשחק, הצטרף העונה מימד חדש – בוסקטס החל לתקוף. הקשר הגיע הרבה יותר פעמים לאזור רחבת היריב ושדרג את עצמו לתפקד כמעט כמו קשר 50/50 קלאסי. בשונה מבעבר, כיום בחלקים ניכרים מהמשחק הוא דוחף קדימה ולא חושש לקחת עליו את האחריות.

 

הצלחה של ריאל מדריד באל-קלאסיקו פירושה לדעת לסגור את בוסקטס, כי הוא זה שיודע תמיד מהלך אחד לפני כולם להיכן יגיע הכדור. הוא גם יודע לחטוף כדורים ולשחררם לשחקני ההתקפה, קורא את מסירות היריב ויש רק דבר אחד שהוא ממעט לעשות – לבעוט לשער.

 

צריך להתחיל לבעוט לשער. בוסקטס (Gettyimages)

 

לעומת הפופולאריות שלו בברצלונה, בפיפ"א עוד לא הצליחו להכיר ביכולתו המופלאה ולא הכלילו אותו אפילו בין 23 המועמדים לכדור הזהב שהיה העונה. בניצחון של ברצלונה על ולנסיה העונה 0:7 בפברואר, בוסקטס רשם 106 מסירות, 97 מתוכן הגיעו ליעד.

 

מי שכן הצליח לעצור העונה את בוסקטס וברצלונה הוא מאמן לה קורוניה ויקטור סאנצ'ס, שבדצמבר האחרון עצר את הקטאלונים על 2:2. הוא הורה לחלוצים שלו להישאר למעלה בשטח של ברצלונה ולנתק את הקשר בין בוסקטס לשחקני ההתקפה שלו, התוכנית שעבדה טוב משהוא ציפה. 

 

לואיס אנריקה אמר עליו: "הוא שחקן ללא תחליף עבורנו, לא רק בשל אינטליגנציית המשחק שלו, אלא משום שהוא יכול לשחק בכל תפקיד ולעשות הכל ברמה הגבוהה ביותר. הוא שחקן מיוחד במינו ומבחינתי הוא הקשר הטוב בעולם".

 

מה שמייחד את בוסקטס זו היכולת הפנומנלית להפוך פעולה הגנתית לפעולה התקפית בתוך שניות, וזה דבר שפפ גווארדיולה הבחין בו הרבה לפני כולם.

 

גווארדיולה היה הראשון לזהות את הפוטנציאל (Gettyimages)

 

מאמן מנצ'סטר סיטי בעונה הבאה זיהה את הפוטנציאל העצום של בוסקטס בעונת 2007/8, כשאימן את ברצלונה ב'. גווארדיולה ראה בו את מה שאף אחד אחר לא ראה: את אינטליגנציית המשחק הגבוהה ואת היכולת לשחק בכמה תפקידים באותה מידת יעילות.

 

כשהקפטן קרלס פויול פרש באוגוסט 2014, הוא ביקש להעביר את החולצה מספר 5, עמה היה מזוהה, לבוסקטס, שחקן בית שגם אביו שיחק במועדון.

 

אז האם בוסקטס יחליט לעזוב את הבית ולהיות מחליפו של יאיא טורה במנצ'סטר סיטי? "יהיה כבוד עבורי לשחק תחת גווארדיולה", הודה לאחרונה הקשר. כעת הסיטיזנס צריכים לשלם לא פחות מ-125 מיליון יורו כדי לצרף את הקשר הטוב בעולם.

עוד באותו נושא: לואיס אנריקה, סרחיו בוסקטס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי