Sport1 Banner

ברצלונה בוחרת: ברתומאו ימשיך או לאפורטה יחזור?

לאפורטה. יחזור לכיסא?
לאפורטה. יחזור לכיסא? | צילום: GettyImages

המועדון בוחר נשיא: 30-40 אלף בוחרים יצביעו וגם: מי ביניהם?

(גודל טקסט)

יום חג במועדון הכדורגל של ברצלונה. בעוד שהקבוצה מתעסקת בהכנות לעונה החדשה כל אוהדי ברצלונה ברחבי העולם יכססו היום (שבת) ציפורניים. המועדון יבחר את הנשיא החדש שלו לשש השנים הבאות. דבר שיכול להיות משמעותי ביותר. ג'וזף ברתומאו הנשיא היוצא שייתכן ויצטרך לשבת בכלא על עבירות המס בפרשת ההעברת ניימאר החליט אחרי ההפסד של ברצלונה לריאל סוסיאדד 1:0 בתחילת 2015 לקיים בחירות חדשות ביולי. מאז כולם שכחו שברצלונה היתה במשבר, אבל ברתומאו שהפך להיות נשיא זמני בגלל התפטרותו של סנדרו רוסיי רוצה את המנדט מהסוציוס שהם אוהדי ברצלונה.

 

מול ברתומאו מתמודד הנשיר לשעבר ז'ואן לאפורטה שהוא היחיד שיכול לקחת ממנו את התפקיד. הנשיא האגדי ששינה את ברצלונה כשמינה את פפ גווארדיולה כמאמן. שני מועמדים נוספים הם אגוסטי בנדיטו וטוני פרייקסה שהם אנשי עסקים, מתמודדים אך סיכוייהם להיבחר קלושים.

 

 

בבחירה ישתתפו כל מי שמחזיק מניה של ברצלונה ואלה 109,367 חברי המועדון, אבל לא ברור בפועל כמה יצביעו. ההערכות מדברות על בין 30 ל-45 אלף חברים יגיעו להצבעה שתתקיים ב"קאמפ נואו" בלבד. כל המצביעים יהיו חייבים להציג כרטיס חבר. כל ארבעת המועמדים תומכים בפרויקט 'אספאי ברצלונה' שמדבר על הקמת האצטדיון החדש היפה בעולם. בסקרים שונים שנעשו הגיע פעם ג'וזף ברתומאו למקום הראשון ופעם אחרת לאפורטה שהבטיח להביא את פול פוגבה. ברתומאו מצידו הבטיח להשקיע בכל שנה בשש השנים הבאות 60 מיליון יורו ברכש שחקנים.

 

 

 

מאז שברצלונה נוסדה ב-1899 היו בדיוק 50 כהונות נשיאות והנשיא שייבחר יהיה ה-41 בתולדות ברצלונה. המועמדים סיכמו ביניהם שארדה טוראן יהיה שחקן של ברצלונה ולא משנה מי ייבחר. כזכור, הנהלת ברצלונה הזמנית סיכמה על החתמתו והתנתה זאת תיאורטית בכך שהנשיא החדש ייאשר את ההחתמה, אבל המועמדים הודיעו שהוא יישאר ולא משנה מי ייבחר.

 

 

 

עד כה התראיינו המועמדים על דפים שלמים של העיתונים ברחבי ספרד כולל אלה של מדריד והציגו את התוכניות שלהם. בברצלונה מצפים מכמה משחקני העבר של הקבוצה שיגיעו להצביע ויעוררו עניין רב בקרב תיירים ואוהדי הקבוצה. גם המאמן לואיס אנריקה שצפוי להישאר בתפקידו עשוי להגיע להצביע. מחכים גם לאנדרס אינייסטה, סרחיו בוסקטס וג'רארד פיקה. צ'אבי הרננדס שעבר לשחק בקטאר הודיע שיגיע להצביע, אבל לא גילה במי הוא תומך. 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי