Sport1 Banner

קאייחון 2.0: החזרה של ואסקס לריאל למען הגדלתה הרוטציה

ואסקס. חזר לריאל בשביל העמקת הרוטציה
ואסקס. חזר לריאל בשביל העמקת הרוטציה | צילום: Gettyimages

בניטס מקווה שמצא תואם של אקס מדריד וישתמש בו במתכונת בה הוא מאמין. היום הם מול סיטי (12:55, ספורט1)

(גודל טקסט)

מסע הרכש של ריאל מדריד בעידן רפא בניטס החל עם לוקאס ואסקס. לוקאס מי? אוהדים שלא עוקבים באדיקות אחרי הליגה הספרדית בקושי מכירים את השם. בעונה החולפת שיחק ואסקס באספניול, כמושאל מריאל, וגילה יכולת טובה מאוד במשחקים לא מעטים, בעיקר באגף הימני. המועדון המשני מבירת קטאלוניה היה מרוצה עד הגג ומימש לפני חודש את האופציה שהיתה לו לרכוש את השחקן תמורת 2 מיליון יורו בלבד. שבועות ספורים מאוחר יותר, מימשה ריאל במפתיע סעיף נוסף והחזירה אותו לשורותיה. כך הפך ואסקס, באופן קצת ביזארי, לקניה הראשונה של הבלאנקוס, על אף שגדל במועדון.

 

יש משהו סמלי בכך שבניטס פותח את הקדנציה בהחזרת שחקן שגדל באקדמיה. אחרי הכל, אין אדם במדריד שמכיר טוב יותר את תחושת התסכול מהמתנה ארוכה בקבוצת המילואים. רפא עצמו שיחק בקבוצה השניה של ריאל ונחשב לבעל פוטנציאל, עד שפציעה קשה קטעה את הקריירה שלו בגיל צעיר מאוד. הוא המשיך לעבוד במועדון כמאמן, והדריך את ריאל מדריד ב' בתחילת שנות ה-90', אך מעולם לא קיבל צ'אנס להתקדם. החזרה לסנטיאגו ברנבאו היתה האובססיה שלו, גם כאשר זכה בשתי אליפויות עם ולנסיה והניף את גביע האלופות עם ליברפול. כעת, בגיל 55, החלום התגשם סוף כל סוף עבור רפא, והוא שמח להגשים עבור ואסקס את החלום הקסום שלו. הקיצוני בן ה-24 לא באמת האמין שישוב לקבוצה שגידלה אותו.

 

 

זו ממש לא הפעם הראשונה בה ריאל מממשת אופציה על שחקן בית. המגן הימני דני קרבחאל, למשל, נמכר ב-2012 ללברקוזן תמורת 5 מיליון יורו והוחזר כעבור שנה תמורת 6.5 מיליון – כלומר, בפועל שילמו הספרדים לגרמנים על תקופת ההשאלה, ולא להיפך.

 

כאשר מדרבים על אספניול, מעניין להזכיר את המקרה של חוסה קאייחון, שנמכר לקטלונים ב-2008 וחזרה לברנבאו כעבור 3 שנים כדי להפוך לשחקן יעיל מאוד ברוטציה של ז'וזה מוריניו. בשנתיים האחרונות שיחק קאייחון בנאפולי של בניטס, ובהחלט יש נקודות דמיון בינו ולבין ואסקס. זו אולי אחת הסיבות לחזרתו של לוקאס – הוא אמור להיות סוג של קאייחון חדש. אם זה אכן יקרה, הרי שצפויות לא דקות לא מעטות על המגרש.

 


ואסקס עם מרסלו באימון. רפא יתן לו קרדיט? (Gettyimages)

 

קרלו אנצ'לוטי שחק את ההרכב הראשון של ריאל עד דק, ושילם על כך ביוקר במחצית השניה של העונה כאשר שחקנים רבים נפלו מהרגליים. בניטס יביא גישה שונה בתכלית – הוא מאוהב ברוטציה ומאמין שזו הדרך הנכונה היחידה בכדורגל המודרני. ואם זה המצב, הרי ששלישיית BBC (גארת בייל, קארים בנזמה, כריסטיאנו רונאלדו) לא תשחק עוד פעמיים בשבוע בלי חילופים כמו בעונה שעברה. רפא ירצה לרענן ולשנות, וכאן תהיה תרומתו של ואסקס משמעותית.

 

העמדה הטבעית ביותר שלו תהיה כקשר או קיצוני ימני. במקרה כזה, רפא עשוי להעניק מנוחה לבייל, או להסיט את הוולשי שמאלה, שם הוא מרגיש נוח יותר בכל מקרה, ולהעביר את רונאלדו למרכז הרחבה. ואסקס מסוגל עקרונית לשחק גם בעמדת הפליימייקר, כאשר בייל ורונאלדו שומרים על מקומם, ונוסה פעמים בודדות גם באגף השמאלי.

 

ככל שהסגל רחב יותר, והשחקנים בו רב גוניים יותר, כך האופציות של המאמן נרחבות יותר, וזו המטרה המרכזית של בניטס בהכנות לעונה החדשה. ואסקס צבר נסיון של עונה באספניול, מכיר את המועדון הלבן מפנים ואוהב אותו. הוא מחוייב, צעיר ונחוש, וגם מגיע במחיר נמוך מאוד. כאשר מסתכלים על מכלול השיקולים, קל להבין את ההחלטה. גם אם לוקאס ייכשל, המחיר לא יהיה גדול במיוחד.

 


ואסקס. יזכיר לאוהדי ריאל את קאייחון? (Gettyimages)

 

כעת נותר לחכות ולראות את המשך מדיניות הרכש של ריאל בחודשיים הקרובים. האם ינסה הנשיא פלורנטינו פרס לשבור שוב את השוק במרדף אחרי כוכבי על נוצצים, או אולי דווקא שחקנים משלימים מסוגו של ואסקס יצורפו כדי להעניק לבניטס עומק נדרש מבלי להפר את האיזון העדין ממילא בחדר ההלבשה.

עוד באותו נושא: לוקאס ואסקס, רפאל בניטס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי