Sport1 Banner

גאמיירו יהיה התרופה של ריאל מדריד

גאמיירו. נחשב לשחקן אנדרייטד
גאמיירו. נחשב לשחקן אנדרייטד | צילום: Gettyimages

כשנותנים לו לשחק, הוא מבקיע. האם הבלאנקוס יביאו שחקן שאינו כוכב?

(גודל טקסט)

רפא בניטס, מאמנה החדש של ריאל מדריד, אוהב שני דברים – רוטציה בלתי נגמרת ומערך 1-3-2-4 שהולך איתו לכל מקום. הבלאנקוס נוהגים לקנות שחקנים בעשרות מיליוני יורו, ולא מסתכלים בדרך כלל על מציאות, כי זה לא לכבודו של פלורנטינו פרס. אז פרס אולי לא יתרשם, והוא גם לא קורא עברית, אבל הנה כמה רעיונות שהיו יכולים לעשות לבניטס חיים קלים קצת יותר בסנטיאגו ברנבאו.

 

ברור לגמרי שבניטס זקוק לחלוץ נוסף בסגל, גם אם חסה, בוגר האקדמיה, עשוי לזכות ליחס אוהד מצד המאמן. בניטס זקוק לסקורר מוכח שמסוגל להחליף את קרים בנזמה במשחקים רבים בליגה, להיות יעיל כמחליף, וגם לא להביא לחדר ההלבשה יותר מדי אגו. אז הנה החלוץ המושלם למשימה – קווין גאמיירו, אחד השחקנים הכי אנדרייטד בתבל.

 

 

בשנתיים האחרונות משחק גאמיירו בסביליה, בעיקר כמחליפו של הקולומביאני האימתני קרלוס באקה. הוא פתח 7 פעמים בלבד בליגה הספרדית בעונה החולפת, אבל כבש 8 שערים, כולל השיוויון מול ברצלונה בתיקו 2:2 המפורסם באפריל.

 

לכך יש להוסיף 4 כיבושים בדרך לזכיה בליגה האירופית, ביניהם השער הקריטי שסייע להכניע בגומלין רבע הגמר את זניט, וגם 5 שערים בגביע הספרדי. בסך הכל, 17 שערים ועוד 6 בישולים משחקן שהפך לסופר-סאב האולטימטיבי, ומכיר את הליגה הספרדית לעומק. בעונה שעברה, כאשר קיבל קצת יותר הזדמנויות, היו לחלוץ הספרדי 21 שערים בכל המסגרות. בפריז סן ז'רמן הוא הרשית 23 פעמים תוך שנתיים. בלוריין הקטנה היו לו 56 שערים ב-120 משחקים. תארו לעצמכם מה הוא מסוגל לעשות כאשר חאמס רודריגס, איסקו ולוקה מודריץ' יספקו לו את התחמושת.

 

גאמיירו כבר בן 28, סביליה תסכים לשחררו תמורת סכום נמוך יחסית, והוא עצמו יהיה נלהב להצטרף למועדון פאר. הוא אינו אנוכי, נייד מאוד, בעל חוכמת משחק, ומנוסה בליגה הספרדית. קשה לחשוב על שחקן משלים טוב יותר לסגל של רפא, אבל האם ריאל מסוגלת בהגדרה להביא שחקן כה "לא אופנתי"?

 


פרס ייתן לבניטס להביא שחקן "לא אופנתי"? (Gettyimages)

 

גם בקישור האחורי זקוקה ריאל לחיזוק משמעותי. סמי חדירה עזב, ובלעדיו אין לבניטס אף קשר דפנסיבי טבעי – אצל קרלו אנצ'לוטי מילאו טוני קרוס ומודריץ' את התפקיד, על אף שאינם עונים על ההגדרה. אז בינתיים נעשים מאמצים גדולים להחתים את מרקו וראטי האיטלקי מפריז סן ז'רמן – הוא באמת עילוי שנמצא בדרך הבטוחה להיות אחד השחקנים הטובים בעולם ויעלה לפחות 60 מיליון יורו. במקביל, רצוי להחתים גם גיבוי מנוסה יותר, ושמו של ברונו סוריאנו, קפטן ויאריאל, בהחלט יכול היה להיות רלוונטי.

 

אפילו סרחיו ראמוס חושב כך. "המלצתי לנשיא על ברונו לפני הרבה זמן. תמיד חשבתי שהוא שחקן אדיר, שלא מאבד כדורים ושומר על האיזון בקבוצה", אמר הבלם בדצמבר. ברונו עצמו לא היה מתנגד לטעום חוויה חדשה אחרי שבילה את כל הקריירה בצוללת הצהובה והפך לאליל היציעים. "אם ריאל תגיש הצעה טובה מספיק לויאריאל, אסכים לעבור", הוא אמר. בינינו, ברונו הוא בדיוק האיש הנכון לרוטציה של בניטס, אבל אם פרס לא הקשיב לראמוס, למה שיקשיב לנו?

 


חדירה. צריך למצוא לו מחליף ראוי (Gettyimages)

 

רוטציה תהיה יעילה גם באגפים, ולא בטוח שבניטס ישמח להשתמש בשירותיו של פאביו קונטראו. שחקן שיכול לרשת בטווח הארוך את מרסלו כמגן שמאלי תוקף הוא ז'ורדן אמאבי, הכוכב בן ה-21 שפרץ העונה בסערה לתודעה בצרפת והפך לאחד השחקנים הבולטים בליגה, על אף שהוא משחק בקבוצה צנועה יחסית. הוא נמרץ, תחבולן, יעיל מאוד בהצטרפות להתקפות, והמהירות שלו מאפשרת לו לחזור גם להגנה. הוא לא תמיד שומר היטב, אבל גם מרסלו, עם כל הכבוד, לא בדיוק אידיאלי. בקיצור, אם בניטס רוצה לגדל מגן תוקף חדש, אמאבי הוא אופציה נהדרת, וזינדין זידאן יכול ליטול חלק במאמצי השכנוע כפי שעשה בזמנו עם רפאל ואראן.

 

ואולם, בינתיים דווקא אתלטיקו מדריד הוזכרה כמעוניינת בשירותיו של הצרפתי הצעיר, בעוד המועמדת הבכירה ביותר להחתימו היא ליון. מי יודע, אולי פרס יחליט לקנות אותו רק בעוד שנתיים כאשר מחירו יאמיר כבר ל-40 מיליון יורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי