Sport1 Banner

כשהאליפות חזרה לברצלונה: סיכום העונה בספרד

| צילום: Gettyimages

רונאלדו שבר שיא, סוארס השכיח את החודשים בחוץ וגם: נבחרת העונה

(גודל טקסט)

הליגה הספרדית סיימה אתמול עונה מרתקת. אומנם על הנייר שוב רק שתי הגדולות התחרו על התואר, אבל עדיין היו רגעים בהם אתלטיקו מדריד היתה בתמונה ואילו ולנסיה וסביליה הציגו אף הן יכולת מעולה.

 

לפניכם סיכום קצר לעונה ארוכה ומסקרנת ב'-לה ליגה הספרדית', שהסתיימה בכך שהאליפות חזרה לברצלונה ועם לגיונר אחד שנשר לליגת המשנה. 

 

 

מאמן העונה: לואיס אנריקה

 

הוא הגיע למועדון עם המון סימני שאלה אחרי הכישלון שלו עם רומא בסרייה A. השאלה היתה האם יוכל להמציא את ברצלונה מחדש, איך יסתדר עם הכוכבים והאגו הגדול בחדר ההלבשה. אחרי ההפסד לריאל סוסיאדד 1:0 ב-4 בינואר הכל התפוצץ לו בפנים אחרי שסיפסל את ליאו מסי לאחר ריב איתו באימון.

 

בתוך ימים פורסם שמסי ביקש מהנשיא לפטר את המאמן וברצלונה היתה במשבר ענק, אבל מאז כמו עם מניה שמריצים אותה בבורסה ברצלונה ואנריקה התעשתו והכיוון היה קו עלייה בלבד. 

 

אנריקה למד שלא מתעסקים עם ליאו מסי וניימאר אותו היה החליף כמה פעמים. מבחינה מקצועית אנריקה הטביע את חותמו על הקבוצה. הוא הצליח להפוך את שלישיית MSN לטובה בליגה, העניק למסי תפקיד חופשי ולאו דווקא חלוץ מרכזי "9 מזויף" כפי שהיה אצל פפ גווארדיולה. הוא שיכנע את צ'אבי להישאר עוד עונה ולמרות שהוא לא שיחק בקביעות, הוא תרם המון. 

 

אנריקה דגל בשיטת הרוטציה שהוכיחה את עצמה והשחקנים של ברצלונה הגיעו רעננים יותר לסיום העונה בעוד שבריאל מדריד סבלו מפציעות. הקישור וההגנה התחזקו עם שחקנים דומיננטיים כמו קלאודיו בראבו בשער, דני אלבס חזר לתחייה בהגנה, ובקישור בלט איבן ראקיטיץ' כאחד משחקני הרכש הטובים של העונה. ברצלונה כבר לא שיחקה יותר מדי את הטיקי טאקה, הקבוצה אחזה פחות בכדור ויצאה למתפרצות קטלניות. 

 

אנריקה עם שחקניו. החזיר את האליפות לעיר (Gettyimages)

 

מצטיין העונה: ליאו מסי

 

אין ספק שמבחינת כיבוש שערים, כריסטיאנו רונאלדו הוא כמו מכונת שערים מדהימה שפשוט קשה להתחרות בה. הפורטוגלי שבר את השיא של כיבוש 61 (48 בליגה, אגב, השיא שייך למסי, 50) שערים בעונה אחת בכדורגל הספרדי ובעט יותר מכל שחקן אחר בליגה לעבר השער העונה – 99 בעיטות מתוכן כבש 48 שערי ליגה.

 

למרות זאת, ליאו מסי הוא השחקן המצטיין והאיש שהמציא את עצמו מחדש. הוא לא רק כבש 43 שערים בליגה אלא גם בישל 18 שערים (אגב, רונאלדו בישל 16). מסי גם הפך לשחקן הרבה יותר קבוצתי, הוריד ממשקלו, הפסיק להיות אפטי. היו לו משחקים בהם אנשים פשוט תפסו את הראש בהלם. 

 

מסי. המציא את עצמו מחדש (Gettyimages)

 

רכש העונה: לואיס סוארס וחאמס רודריגס

 

שני שחקנים עם פוטנציאל ענק הגיעו לשתי הגדולות בכדורגל הספרדי העונה והצליחו בענק. סוארס התאושש מהרחקה לשלושה חודשים וסיים את העונה כאחד החלוצים הטובים בליגה ואילו חאמס רודריגס הלהיב את הסנטיאגו ברנבאו בשערים מדהימים. בהחלט יש לו פוטנציאל להיות אחד הכוכב הגדול של הקבוצה והיורש של כריסטיאנו רונאלדו. 

 

חאמס. הקולומביאני רק הגיע והלהיב את האוהדים (Gettyimages)

 

נבחרת העונה: 

 

שוער: קלאודיו בראבו (ברצלונה)

 

הגנה: 

 

דני אלבס (ברצלונה)

ניקולאס אוטמנדי (ולנסיה)

סרחיו ראמוס (ריאל מדריד)

מרסלו (ריאל מדריד)

 

אוטמנדי מול מסי. נציג "העטלפים" בנבחרת העונה (Gettyimages)

 

קישור:

 

סרחיו בוסקטס (ברצלונה)

חאמס רודריגס (ריאל מדריד)

אנטואן גריזמן (אתלטיקו מדריד)

 

התקפה:

 

ליאו מסי (ברצלונה)

ניימאר (ברצלונה)

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד)

 

רונאלדו. מלך השערים של הליגה (Gettyimages)

 

האכזבה של העונה

 

גארת' בייל כבש העונה 17 שערים ובישל עוד 12 ב-48 משחקים בהם שותף, אבל השחקן שהגיע לריאל מדריד תמורת 101 מיליון יורו בקיץ שעבר איכזב. במשחקים רבים היה כבוי, אנוכי ולא היה שם עבור הקבוצה. שנה שעברה הוא הביא את גביע המלך לריאל מדריד ואת ליגת האלופות, אבל כאשר האוהדים נגדך וכריסטיאנו רונאלדו הופך אותך לאויב שלך, אתה לא יכול להתרכז בכדורגל. הוולשי הוא שחקן נפלא, אבל כדורגל הוא לא מכונות ורובוטים- מדובר בבני אדם שצריכים תמיכה, אהבה וליטוף לאגו. כל אלה לא היו מנת חלקו של בייל והתוצאה היתה עונה מאכזבת. 

 

בייל. המספרים לא רעים, אבל תג המחיר עשה את שלו (Gettyimages)

 

התופעה המכוערת של השנה:

 

שריקות הבוז בסנטיאגו ברנבאו לכוכבי הקבוצה. אוהדים אמיתיים הם אלה שתומכים בשחקנים גם בתקושות קשות, אבל הפינוק בברנבאו גדול מדי. שוכחים שם שמרוב דיבורים על גאלקטיקוס, אלה שחקנים בשר ודם. לשוער נפלא וענק כמו איקר קסיאס לא מגיעה אפילו שריקת בוז אחת. ומה עם הטענות לבייל ואפילו לכריסטיאנו רונאלדו?

 

יש גם אוהדים שתומכים (Gettyimages)

 

הקבוצה של העתיד:

 

ולנסיה עושה רושם שהיא יכולה בעונה הבאה לנסות להסתער על תואר האליפות ביחד עם שתי הגדולות ואתלטיקו מדריד. יש לה הכל לשם כך. הבעלים האמביציוזי החדש פיטר לים, מאמן רעב ומצליח הפורטוגלי נונו ושחקנים איכותיים כמו השוער הברזילאי דייגו אלבס, שקודרן מוסטפי וניקולאס אוטמנדי בהגנה, ובהתקפה פאקו אלקסר ופאבלו פיאטי. צפו להפתעות מצידם. 

 

דייגו אלבס. ולנסיה יכולה להתפוצץ בעונה הבאה (Gettyimages)

 

השחקנים שהצטיינו בנוסף לנבחרת: 

 

קרלוס באקה (סביליה)

נוליטו (סלטה ויגו)

יאן אובלק ודייגו גודין (אתלטיקו מדריד)

כריסטיאן סטואני (אספניול)

אריץ אדוריז (בילבאו)

לוסיאנו וייטו (ויאריאל)

 

השיא:

 

איקר קסיאס הופיע אתמול בפעם ה-334 ושבר את שיאו של אנדוני גוקוצקאה עם 333 כשחקן שהופיע יותר פעמים ב'לה ליגה' אי פעם. 

 

עוד באותו נושא: גארת בייל, ניקולאס אוטמנדי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי