Sport1 Banner

רונאלדו ראשון במירוץ ל"נעל הזהב". וזהבי?

רונאלדו
רונאלדו | צילום: Gettyimages

כוכב מכבי ת"א בפיגור רק בגלל שיטת הניקוד. המאבק היחיד שמסעיר את ספרד

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו כבר מוביל שוב את המירוץ ל"נעל הזהב" של אירופה אחרי שכבש ארבעה שערים בניצחון 1:7 על סלטה ויגו. כוכב ריאל מדריד ראשון ביבשת עם 27 שערים לפני גונסאלו היגוואין, ג'ונאס ולואיס סוארס, שהבקיעו 26 כל אחד. 

ערן זהבי כבש אמנם גם הוא 27 שערים, אבל הוא משחק בליגה הישראלית לה נותנים מקדם של 1.5 נקודות לכל שער בעוד שלליגות הגדולות מקדם 2. לכן זהבי מדורג שמיני באירופה מבחינת הניקוד עם 41 נקודות מול 54 של כריסטיאנו רונאלדו. 

Buenos días, aquí tienen la #PortadaAS del 7 de marzo de 2016 pic.twitter.com/XpSAWsT6ZI

— AS (@diarioas) March 7, 2016

רונאלדו גם כבש העונה 12 שערים באלופות ובסך הכל 89 שערים במפעל, כשבגומלין מול רומא (0:2 לריאל בראשון) הוא מקווה לשפר גם את המאזן הזה. לואיס סוארס לא הצליח לכבוש יותר משער כדי להשתוות אליו בדירוג הפיצ'יצ'י, המירוץ למלכות השערים בספרד אותו הוא מוליך עם 27 שערים, לפני סוארס (26) וליונל מסי (21). 

סוארס הוליך את המירוץ בספרד עד לשבת האחרונה. ליאו מסי, שהיה הרחק מאחור בשל תקופת היעדרות ממושכת בגלל פציעה, כבש חמישה שערים בשבוע והצטרף אף הוא לתחרות. כרים בנזמה הפצוע איבד גובה עם 19 שערים וניימאר שלא שיחק כבש 18. 

ב"אס" נכתב שבהיעדר תחרות אמיתית על האליפות בספרד המאבק בין השחקנים על תואר מלך השערים מעורר עניין גדול. רונאלדו מקווה לזכות העונה בתואר המקומי בפעם הרביעית מאז הגיע לליגה ב-2009. בשנה שעברה הוא כבש 48 שערים בליגה לעומת 43 של מסי.


מסי, בדרך למעלה (Gettyimages)

עוד באותו נושא: נעל הזהב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי