Sport1 Banner

מסתבך: הוגש כתב אישום בברזיל נגד ניימאר

יכנס לחמש שנים בכלא? ניימאר
יכנס לחמש שנים בכלא? ניימאר | צילום: AFP

הכוכב חשוד בהעלמת מס גם במולדתו. מוקדם יותר הואשם בהונאה בספרד

(גודל טקסט)

חדשות רעות לניימאר. לפי המגזין הברזילאי "ויז'ה", משרד התובע הכללי הברזילאי החליט להגיש כתב אישום נגד ניימאר, הנשיא הנוכחי של ברצלונה ג'וזף מאריה ברתומאו וקודמו בתפקיד סנדרו רוסיי על העלמת מס ושיבוש מסמכים. 

 

לפי המגזין, ניימאר ואביו חשודים בפתיחת שלוש חברות קש וחבלה במסמכים כדי להתחמק מתשלום המסים. "זה ברור לגמרי שניימאר ואביו הקימו חברות במטרה בלעדית להשתמש בהן לקבלת גמול מהחוזים ולשלם פחות מס", טען טיאגו לאסדרה נוברה, התובע הציבורי שחיבר את התלונה.

 

 

אם השניים יימצאו אשמים הם עלולים להישלח לכלא לתקופה של עד חמש שנים. התובע הציבורי טען כי החברות של כוכב ברצלונה ואביו, שהוא גם הסוכן שלו, הוקמו להימנע מתשלום שיעור המס של 27.5% ליחידים. השחקן לכאורה קיבל את המשכורת שלו מהמועדון הקודם סנטוס, והחברות נועדו למנוע תשלום מסר בשיעור של 50% על רווחים שנובעים בשימוש המותג "ניימאר" ושמו למטרות מסחריות.

 

מה יהיה הסוף? ניימאר (AFP)

 

לטענת התובע, גם ראשי אלופת אירופה נקטו בתרגיל דומה על מנת להתחמק מתשלומי מס, ולכן גם הם נמצאים בכתב התביעה.

 

לא ההסתבכות הראשונה

זו אינה ההסתבכות הראשונה של ניימאר עם רשויות החוק. רק לפני כעשרה ימים נקנס הכוכב הברזילאי על ידי רשויות המס במולדתו ב-100 אלף יורו בשל העלמת הכנסות בשנים 2007-2008. בשנים אלו הכוכב הצעיר, שעדיין לא היה בן 16, לא הועסק תחת חוזה מסודר וקיבל את משכורתו דרך חברה חיצונית.

 

כמו כן, פרשת העברתו של הכוכב לברצלונה עדיין לוטה בערפל ונראה כי רב הנסתר על הגלוי במסגרתה. לאחרונה רשויות החוק בספרד התעמקו בחקירת ההעברה, שבאופן רשמי עלתה 57.1 מיליון יורו לאלופת אירופה, אך נראה כי הסכום האמיתי עומד על לפחות 83.3 מיליון, כאשר כסף רב מתוך העסקה הושקע על ידי המועדון מקטלוניה רק כדי להסתיר פרטים רבים מהעסק מרשויות המס.

 

ניימאר עצמו, כמו גם אביו, ברתומאו, רוסיי ושני בעלי תפקידים בסנטוס, ממנה נרכש הכוכב, זומנו להעניק עדות בבית המשפט במדריד בעקבות הפרשה, כשהם מואשמים בסעיפי שחיתות והונאה.

 

מדרדר את בנו לדרך רעה? האב, ניימאר דה סילבה סנטוס (gettyimages)

עוד באותו נושא: ג'וזף ברתומיאו, סנדרו רוסיי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי