Sport1 Banner

קטארי וברסה חתמו על הסכם ב-240 מיליון יורו

דיל ששווה מאות מיליונים
דיל ששווה מאות מיליונים | צילום: Gettyimages

בנסיכות רוצים לפגוע בהצלחת ריאל ואיחוד האמירויות. גם באיירן בתמונה

(גודל טקסט)

המאבק בין ברצלונה לריאל מדריד הוא לא רק איזורי, פוליטי, אידיאולוגי או ספורטיבי. יש שם גם המון כסף. חלק משמעותי במאבק נובע מהתחרות בין המדינות שעומדות מאחורי נותנות החסות, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות. נראה שעכשיו מעלים שם הילוך. 

במטרה לפגוע בהצלחה של ריאל ו"אמירייטס" מתגבש הסכם בין ברצלונה ל"קטאר איירווייז" במסגרתו תשלם חברת התעופה 240 מיליון יורו לקבוצה בתמורה לארבע שנים נוספות עם שם המותג על החולצה. וזו לא העסקה היחידה שנרקמת במסגרת המאבק. 

על פי "אס", הקטארים הגיעו להסכם גם עם באיירן מינכן על סכום דומה של 240 מיליון יורו, שאמורים לצאת מכיס אחר של הנסיכות. התשלום לאימפריה הגרמנית יגיע מכיוון הקופה העשירה של שדה התעופה הבין-לאומי של דוחה, בירת קטאר. 

היחסים בין באיירן מינכן לבין הקטארים לא התחילו עכשיו. הבווארים נסעו בכל אחת משש השנים האחרונות לנסיכות המזרח-תיכונית למחנה אימונים בטרום-עונה וגם המאמן פפ גווארדיולה, שיעזוב בתום העונה, מתפקד כשגריר יחסי ציבור מאז קמפיין אירוח מונדיאל 2022. 


מסי וקטאר על החולצה, תמונה ששווה המון (gettyimages)

במהלך השנה האחרונה נשמעה לא מעט ביקורת מחוץ ובתוך ברצלונה על שיתוף הפעולה עם קטאר, בין השאר בשל מימון פעילות של תנועת חמאס והסתה בסיקור החדשות ברשת "אל-גז'ירה", שמתאים לאינטרסים הפוליטיים והכלכליים של הנסיכות. 

לאחר סגירת העסקאות, כך טוענים בספרד, הקטארים ינסו להשיג מטרה נוספת במאבק נגד ריאל מדריד ונותנת החסות שלה. הכוונה היא חסימת הכוכבים שעל הכוונת של הבלאנקוס – פול פוגבה, אנטואן גרייזמן ורוברט לבנדובסקי – והחתמתם בקבוצות שנושאות את השם קטאר על החולצה.


שחקני באיירן מתאמנים בקטאר. שיתוף פעולה מצליח (gettyimages)

עוד באותו נושא: קטאר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי