Sport1 Banner

מ-17:00: ברצלונה מול אתלטיקו. ניימאר ב-11, טוראן על הספסל

ניימאר. רוצה לשחק
ניימאר. רוצה לשחק | צילום: Gettyimages

הברזילאי עבר מבחן כשירות ויוצב בהתקפה עם מסי וסוארס. אאוגוסטו פרננדס בקישור של דייגו סימאונה. משחק על עונה שלמה?

(גודל טקסט)

משחק העונה בליגה הספרדית, אין דרך אחרת להגדיר את המפגש בין ברצלונה לאתליטיקו מדריד. לשתי הקבוצות 48 נקודות במקום הראשון והשני, אבל לקטאלונים משחק אחד פחות. ניצחון היום (17:00) של בארסה בקאמפ נואו עשוי, פוטנציאלית, לתת מכה אנושה לתקוות האליפות של  הקולצ'ונרוס.

 

זה יהיה המשחק ה-224 ביניהן. ברצלונה מובילה עם 98 ניצחונות, אתלטיקו 75 ו-50 הסתיימו בתיקו. בריאל מדריד שדולקת אחריהם במקום השלישי עם 44 נקודות יתפללו היום לתיקו.

 

 

אחד המאבקים המרתקים של המשחק יהיה בין ליאו מסי ואנטואן גרייזמן. הפרעוש נהנה לשחק מול אתלטיקו והוא כבש את מספר השערים הגדול ביותר, דווקא מולם – 24 שערים ב-27 משחקים. העונה הוא נכנס ל-30 דקות וכבש את שער הניצחון 1:2. הצרפתי נמצא בכושר שיא וכבש 38 אחוז משערי הקבוצה. דייגו סימאונה שהוליך את הקולצ'ונרוס לאליפות היסטורית לפני שנתיים בקאמפ נואו ניצח רק פעם אחת את ברצלונה ב-14 משחקים.

 

 

עוד השוואה מעניינת היא שברצלונה הקבוצה השנייה שכבשה הכי הרבה שערים בליגה עם 52 לעומת 58 של ריאל מדריד, אבל יאן אובלק שוער אתלטיקו מדריד ספג הכי מעט רק 8 שערים. ברצלונה לעומתו ספגה כפול – 16 שערים. ב-11 בינואר 2015 אחרי הריב הגדול בין ליאו מסי ללואיס אנריקה שספסל אותו מול סוסיאדד בהפסד 1:0 הגיעה בארסה לקלדרון ניצחה 1:3 כששלישיית MSN כובשים כל אחד שער ומאז חזרה להיות הקבוצה הבולטת באירופה.

 

אנריקה לא הפסיד 25 משחקים רצופים העונה בכל המסגרות וחסרים לו שניים להשוות את שיאו של המאמן ההולנדי הידוע ריינוס מיכלס ועוד שלושה להשוות את שיא המועדון של פפ גווארדיולה (28). בעוד שליאו מסי כבש 297 שערים בליגה ואם יכבוש שלושער היום (זאת נראית משימה קשה נגד אתלטיקו) הוא ירשום 300 שערים.

 

בברצלונה ניימאר פותח בהרכב למרות שלדבריו של לואיס אנריקה הוא סובל ממכה בכף רגלו. "אם אני אספסל אותו הוא יהרוג אותי", אמר אנריקה בצחוק.

 

 

אתלטיקו ניצחה ב-9 מ-11 משחקיה האחרונים, אבל הודחה מהגביע הספרדי ונשארה רק בליגה ובאלופות. סימאונה פרגן ליריבה לקראת המשחק: "ברצלונה היא הקבוצה הטובה בעולם, ההגעה של לואיס סוארס למועדון העלתה אותם רמה. הדבר הנפלא אצל ליאו מסי, ניימאר וסוארס הוא חוסר הקנאה ביניהם. השלישייה ההתקפית שלהם קטלנית, הם מפרגנים אחד לשני ונהנים מכדורגל. נצטרך להיות מרוכזים ובשיא שלנו במשך כל 90 הדקות". פרננדו טורס שסבל מפציעה חזר להתאמן ועשוי להיות היום בסגל. בספרד נכתב שסימאונה התייאש מג'קסון מרטינס שלא מצליח לממש את הפוטנציאל שלו.

 

ארדה טוראן שחקן אתלטיקו מדריד עד לקיץ האחרון ימתין להזדמנות על הספסל. ניימאר עבר את מבחן הכשירות ויפתח בהרכב יחד עם מסי וסוארס.

 

הרכבים

ברצלונה: קלאודיו בראבו; דני אלבס, ג'רארד פיקה, חבייר מסצ'ראנו, ג'ורדי אלבה; אנדרס אינייסטה, סרחיו בוסקטס, איבן רקיטיץ'; ניימאר, ליונל מסי, לואיס סוארס.

 

אתלטיקו מדריד: יאן אובלאק; חואנפראן, דייגו גודין, חוסה חימנס, פיליפה לואיס; אאוגוסטו פרננדס, גאבי, קוקה, סאול, יאניק פריירה קראסקו, אנטואן גרייזמן.

עוד באותו נושא: ארדה טוראן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי