Sport1 Banner

מחוץ למירוץ: ריאל נכנעה 1:0 לאתלטיקו בדרבי

החטיא לא מעט. רונאלדו
החטיא לא מעט. רונאלדו | צילום: Gettyimages

אנטואן גרייזמן כבש בברנבאו, ברצלונה תוכל לפתוח פער דו ספרתי מהבלאנקוס בטבלה

(גודל טקסט)

לא כך חלם פלורנטינו פרס שהעונה של ריאל מדריד תיראה בפברואר. הבלאנקוס הפסידו בבית 1:0 לאתלטיקו בדרבי, וכעת הם נמצאים במקום השלישי, מרחק תשע נקודות מברצלונה שבמקום הראשון ושתשחק ביום ראשון נגד סביליה. אתלטיקו מצדה פתחה פער של ארבע נקודות על ריאל במקום השני, וצימקה את הפער לחמש מבארסה.

 

החמיץ לא מעט מצבים. רונאלדו מוריד את הראש (AFP)

 

הקולצ'ונרוס היו טובים יותר לאורך מרבית דקות המשחק והניצחון בהחלט הגיע להם. המארחת, ששיחקה ללא גארת' בייל ומרסלו הפצועים הציגה משחק עצבני וחסר יצירתיות, למרות שאיסקו וחאמס רודריגס פתחו במרכז הקישור מאחורי כריסטיאנו רונאלדו וכרים בנזמה, ששב להרכב.

 

 

המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0 ללא הרבה מצבים, אולם המחצית השנייה הייתה סיפור שונה לחלוטין. אנטואן גרייזמן עלה נחוש לכבוש והצליח לעשות את זה בדקה ה-53, לאחר שהחליף דאבל פס עם פליפה לואיס ובעט מתוך הרחבה פנימה. הניסיונות של ריאל להשוות היו עקרים, למרות שכריסטיאנו רונאלדו הצליח להגיע למספר מצבים טובים ופספס אותם.

 

המצטיין במשחק. גרייזמן חוגג את השער היחיד (AFP)

 

זה היה הפסד הבכורה של זינאדין זידאן על הקווים בסנטיאגו ברנבאו, וניתן כבר לקבוע בצורה נחרצת כי הוא לא יזכה להניף את צלחת האליפות, לפחות לא העונה. לאחר ההדחה המביכה מהגביע, הצרפתי יתמקד רק בניסיון לזכות בליגת האלופות, שם הבלאנקוס נמצאים עם רגל וחצי ברבע הגמר ואף יותר מכך, לאחר שניצחו 0:2 את רומא בחוץ במשחק הראשון. עוד קודם לכן הם ייצאו ללבאנטה למחזור אמצע השבוע ביום רביעי, ולאחר מכן יארחו את סלטה ויגו.

 

מהצד השני, הקבוצה של דייגו סימאונה צימקה כאמור באופן זמני את הפער מברצלונה לחמש נקודות, וקשה לראות מצב בו היא מצליחה להדהים את ספרד ולזכות באליפות כפי שעשתה לפני שנתיים. גם היא תפנה תשומת לב לליגת האלופות, שם היא תצטרך לגבור על פ.ס.וו איינדהובן איתה סיימה ב-0:0 במשחק הראשון. יחד עם זאת, הגומלין יתקיים רק בעוד שבועיים וחצי, וכבר ביום שלישי הקולצ'ונרוס יארחו במחזור אמצע השבוע את סוסיידד וירצו לשמור על הפער מברצלונה או אף לצמצם אותו.

 

אחד מרוצה, השני במשבר. סימאונה וזידאן (AFP)

 

#DerbiDebate ¿Qué os parecen los onces? https://t.co/iDApCCLjyopic.twitter.com/3BVkl5BhsM

— AS (@diarioas) February 27, 2016

הרכבים

ריאל מדריד: קיילור נבאס; דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל ואראן, דנילו; טוני קרוס, לוקה מודריץ', חאמס רודריגס (לוקאס ואסקס/57); איסקו (חסה/70), כריסטיאנו רונאלדו, כרים בנזמה (בורחה מיוראל/46).

 

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק; חואנפראן, דייגו גודין, חוסה מריה חימנס, פליפה לואיז; גאבי, סאול, קוקה, אאוגוסטו פרננדס (מתיאס קרנביטר/77); אנטואן גרייזמן, פרננדו טורס (אנחל קוריאל/81).

 

שני המאמנים, סימאונה וזידאן (gettyimages)

 

מהלך המשחק

 

דקה 1

ניסיון ראשון כבר אחרי 40 שניות. הגנת אתלטיקו הרחיקה כדור לא טוב ורונאלדו בעט מיד מחוץ לרחבה – הכדור חלף לא רחוק מהקורה.


לא הצליח לכבוש. רונאלדו (AFP)

דקה 10

כמעט טעות בהגנת ריאל: חואנפראן העביר כדור מצד ימין, וראן שניסה להרחיק לא התמודד טוב עם הכדור, טורס שארב שם כמעט הגיע אליו אך הכדור התגלגל לקרן.

הקרן עצמה הגיעה לסאול, שמחוץ לרחבה בעט שטוח והחוצה.

דקה 11

עוד הזדמנות לאתלטיקו: קוקה ניסה לבעוט כדור קרן מצד שמאל ישירות לשער, הכדור עלה גבוה, הסתובב וטס לכיוון השער רק כדי לנחות על הרשת העליונה מבחוץ.


ליווה את הכדור החוצה. נבאס (AFP)

דקה 18

הזדמנות טובה לריאל: קרוס הרים כדור חופשי, וראן עלה ראשון ונגח אחורה לכיוון השער – הכדור חלף ליד הקורה.

דקה 26

הזדמנות לא רעה לטורס. קוקה מסר לו בצורה נהדרת למרכז הרחבה, החלוץ קיבל את הכדור עם הגב לשער וניסה להגיע למצב של בעיטה, אך לא הצליח והסכנה חלפה.


לא הצליח. טורס מול ראמוס (gettyimages)

דקה 32

רונאלדו בעט חזק כדור חופשי מצד שמאל, אובלאק הדף לא רע. ההתקפה לא הסתיימה והכדור הגיע לבנזמה, שמתוך ברחבה בעט שטוח לכיוון השער אך הבעיטה חלפה ליד העמוד.


ריאל פחות נחושה בינתיים. איסקו מתקשה מול אוגוסטו וגרייזמן (AFP)

דקה 36

דנילו נאבק באגף השמאלי וזכה בכדור, הוא הגיע לקו הרוחב והעביר כדור מסוכן, אובלאק היה במקום.


מתקשה. דנילו מול סאול באגף (AFP)

דקה 40

גרייזמן קיבל את הכדור מחוץ לרחבה בצד שמאל, הוא הסתובב ולפתע מצא את עצמו חופשית לחלוטין. הצרפתי שחרר בעיטה חזקה לכיוון השער, נבאס הדף לקרן.

דקה 42

קוקה קיבל כדור נהדר בתוך הרחבה בצד ימין, הוא המשיך בבעיטה מהירה וזריזה לפינה הקרובה אך נבאס היה במקום והדף לקרן נוספת.

דקה 46

המחצית השנייה החלה עם חילוף של זידאן, שהכניס את מיוראל במקום בנזמה. החלוץ הצעיר חורר רשתות בריאל מדריד קסטייה, קבוצת המילואים של הבלאנקוס.

דקה 48

החמצה לרונאלדו: הפורטוגלי ניצל טעות גדולה של גודין, נטל את הכדור בצד ימין ובעט חזק ושטוח – הכדור חלף סנטימטרים מהעמוד. ההזדמנות הכי טובה במשחק עד כה.


כמה תסכול. רונאלדו (gettyimages)

דקה 53

0:1 לאתלטיקו!!! איזה שער נהדר של גרייזמן! הצרפתי פרץ מצד שמאל, מסר לפליפה לואיס שהחזיר לו ברחבה וסיים כמו גדול בבעיטה לפינה הקרובה.

דקה 66

כמעט 0:2! סאול קיבל כדור עומק נהדר בצד ימין, נבאס יצא טוב והצליח לעצור את הבעיטה שלו. מה קורה לריאל?


החמצה גדולה. סאול מול נבאס (gettyimages)

דקה 67

כמעט 1:1: מאיוראל קיבל את הכדור בתוך הרחבה בעמדה לא רעה, הבעיטה שלו הלכה החוצה.

דקה 68

קרבחאל הרים מצד ימין, רונאלדו היה חופשי לחלוטין בתוך הרחבה בעמדה מצוינת, אך הנגיחה שלו הלכה לאמצע ואובלאק לא התקשה לקלוט.


איזו החמצה. רונאלדו (gettyimages)

דקה 71

עוד הזדמנות לריאל: חסה העביר בתוך הרחבה לקרבחאל, שהמשיך בסיבוב אך אובלאק הדף.

דקה 84

שוב רונאלדו התרומם טוב לכדור מצד ימין ונגח לעבר השער, הפעם אובלאק זינק וקלט.


עוד נגיחה לא מספיק טובה. רונאלדו (AFP)

דקה 88

חסה מצא את דנילו בצד השמאלי של הרחבה בעמדה לא רעה, המגן בעט לפינה הרחוקה אך הכדור חלף ליד הקורה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי