Sport1 Banner

מסתבך? ניימאר מואשם בשחיתות והונאה

הפרשה מסרבת לדעוך. ניימאר
הפרשה מסרבת לדעוך. ניימאר | צילום: Gettyimages

פרשת העברתו של הברזילאי: גם הוריו ונשיאי ברצלונה זומנו לתת עדות

(גודל טקסט)

דרמה בחצי האי האיברי: כוכבה של ברצלונה, ניימאר, נקרא להעניק עדות בבית המשפט במדריד תחת החשד כי נטל חלק בעסקת ההונאה הענקית שליוותה את מעברו המתוקשר לברצלונה ב-2013. הוא מואשם בסעיפי שחיתות והונאה.

 

הכוכב הברזילאי אינו היחיד שזומן לבית המשפט: גם נשיא ברצלונה, ז'וספ מריה ברתומיאו, והנשיא הקודם סנדרו רוסל, זומנו, כמו גם שני בעלי תפקידים בקבוצתו הקודמת, סנטוס. כולם נדרשו להתייצב בבית המשפט ב-2 בפברואר.

 

פרשת העברתו של ניימאר נחשבת לאחת העסקאות המסובכות והלוטות בערפל שאי פעם התבצעו בעולם הכדורגל. הסכום המוצהר בו נרכש הברזילאי הוא 57.1 מיליון יורו, אולם חקירות שונות של מערכת המשפט הספרדית העלו שהסכום האמיתי גבוה בהרבה, והבלאוגרנה הוציאו עבורו לא פחות מ-83.3 מיליון יורו.

 

לפני שעבר לקטלוניה, 40% מכרטיסו של ניימאר היה שייך לקרן DIS, ששייכת בין היתר לאביו, לו ולגורמים נוספים. הקרן כבר הודתה כי לא מסרה מידע מדויק בנוגע לכמות האחוזים שהחזיקה בכרטיסו, ולפי דיווחיה קיבלה רק 6.8 מיליון יורו מתוך ה-17.1 מיליון שברצלונה כביכול שילמה לסנטוס.

 

חשד נוסף הוא שברצלונה השקיעה לא פחות מ-13 מיליון יורו רק עבור כיסויים שונים למען הכשרת העסקה. כסף רב שהושקע בהעברה של הברזילאי טרם נמצא, מה שמגביר את החשדות לדברים לא כשרים שהתרחשו.

עוד באותו נושא: ג'וזפ מריה ברתומאו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי