Sport1 Banner

עילאי אלמקייס עזב את מכבי חיפה והפך "לדבר הגדול הבא" בגרמניה

עילאי אלמקייס
עילאי אלמקייס | אודי ציטיאט

לאחר הופעת הבכורה המרגשת בבונדסליגה, ב"קיקר" נכתב כי מדובר בקשר מחונן שיכול לשחק בעמדות רבות והמחווה מצד המאמן שרודר מוכיחה כי מעריכים את כישרונו. וגם: האם בכרמל מתחרטים על כישרון שפוספס?

(גודל טקסט)

אמנם הופנהיים חזרה מפגרת הקורונה הכפויה ברגל שמאל עם תבוסה ביתית 3:0 נגד הרטה ברלין, אך את אותו יום שבת עילאיי אלמקייס הצעיר לא ישכח לעולם. הקשר נהנה משינוי החוקה המאפשרת חמישה חילופים ועלה מהספסל וזכה להופעת בכורה בבונדסליגה. ב"קיקר" הגרמני הקדישו לו כתבה מיוחדת.

 
 
"הדבר הגדול הבא, נכתב על אלמקייס באתר הגרמני המכובד. נטען כי אמנם לא הספיק לעשות הרבה, אבל זה בכל זאת היה מרגש, והמחווה שקיבל ממאמנו מוכיחה שיש במועדון הערכה רבה לכישוריו.
 
בכתבה הזכירו את עברו של הישראלי שנולד בנהריה בשנת 2000 והגיע לקבוצה בגיל 15, טיפס בקבוצות האקדמיה השונות ובחורף האחרון עשה צעד משמעותי נוסף כשעלה לסגל הבוגר של הקבוצה, היה חלק ממחנה האימונים במרבלה, ובעיקר האריך את חוזהו עד 2023. נכתב כי מדובר בקשר מחונן שיכול לשחק בעמדות מגוונות בקישור – מספר 6 וגם מספר 8. עוד צוין כי לא פחות מתשעה שחקנים מהקבוצה הצעירה משתייכים לסגל הבוגר של הופנהיים.

במשחק הבכורה שלו בגרמניה הספיק לגעת חמש פעמים בכדור, חילק שלוש מסירות מדויקות וביצע תאקל אחד. "התוצאה מאוד מאכזבת ולא משקפת את היכולת שלנו, אני מאוד שמח על הופעת הבכורה. אפשר לומר שכל השנים של העבודה הקשה וההקרבה הרבה מצדי ומצד המשפחה – השתלמה. ההרגשה שלנו נהדר ואני כמובן אמשיך לתת הכל כדי להשתפר מיום ליום", אמר אלמקייס.
 
 
גם ב"רדיו חיפה" לא נותרו אדישים לציון הדרך המרגש. אלמקייס, למי שלא יודע, עזב את מכבי חיפה בגיל 14 במטרה להגשים את החלום מעבר לים.  מנהל מחלקת הנוער באותם הימים, יניב כהן, אמר לשחקן ולמשפחתו שאם ההתאקלמות בגרמניה לא תעבוד – לא בטוח שיוכל לחזור למועדון. אך לא היה צורך בכך.

 

כהן נשאל האם לא מדובר בפספוס גדול של הירוקים, ואמר: "מי שלא עושה – לא טועה. זו דוגמא טובה לכך. בגיל 14 הוא רצה לעבור לגרמניה ולא הייתה לנו שום זכות רגולטורית להשאיר אותו מפאת גילו (מתחת לגיל 15)". כהן הדגיש: "לא היה כאן שום פספוס מבחינתי, לא טעינו כלל באיתור השחקנים". הירוקים יוכלו להתנחם בכך שהרוויחו כ-20 אלף יורו דמי השבחה עבור הצעיר. אלמקייס מוערך היום ב-525 אלף יורו. ונראה שזו רק ההתחלה.
 

הכתבה על אלמקייס ("קיקר", צילום מסך)
 

עוד באותו נושא: עילאי אלמקייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי