Sport1 Banner

צפו בתקציר: דורטמונד ולייפציג נפרדו ב-3:3 אדיר

פטריק שיק כובש נגד בורוסיה דורטמונד
פטריק שיק כובש נגד בורוסיה דורטמונד | Lars Baron/Bongarts/Getty Images

הצהובים-שחורים הובילו 0:2 משער של וייגל וגולאסו של ברנדט, ורנר הגיב עם צמד מהיר במחצית השנייה. סאנצ'ו העלה את המארחת ל-2:3 אך שיק קבע את תוצאת הסיום (78)

(גודל טקסט)

מחזור אמצע השבוע בגרמניה (מחזור מספר 16) יצא לדרך הערב (שלישי). במשחק המוקדם הביסה מיינץ 0:5 את ורדר ברמן בחוץ בקרב תחתית במעמד צד אחד, אך עם כל הכבוד, המשחק המרכזי היה בין הראשונה לייפציג לשלישית בורוסיה דורטמונד. זה נגמר בתיקו 3:3 ענק במשחק שהיה בו הכל, כאשר המוליכה השוותה פעמיים למרות שפיגרה 2:0 ו-3:2. אוגסבורג הביסה 0:3 את פורטונה דיסלדורף, 0:2 להופנהיים על אוניון ברלין

בורוסיה דורטמונד – לייפציג 3:3
המוליכה הגאה מצד אחד, זו עם ההתקפה הטובה בבונדסליגה, ומצד שני קבוצה ביתית נהדרת עם קהל עוצר נשימה. בגרמניה חיככו ידיים בהנאה לקראת משחק הצמרת בין בורוסיה דורטמונד ללייפציג, משחק שהבטיח הרבה וקיים – ובגדול. קצב נפלא, מהלכי התקפה ברמה הגבוהה ביותר וגם אין הגנות – אין דבר. משחק עונה, אם תרצו, בלי שבאיירן מינכן תהיה חלק ממנו. בסיום 90 דקות מטורפות השתיים נפרדו ב-3:3 ענק שקטע את רצף הניצחונות שלהן. המוליכה שהפגינה אופי גדול כשחזרה מפיגור 2:0 ו-3:2, תשמור על פסגת הטבלה גם המחזור בשל הפרש שערים עדיף, וצפויה לצאת לפגרה כאלופת החורף כשתארח את אאוגסבורג במחזור הבא.

המארחת לא התייחסה בכלל למצב בטבלה ופתחה בטירוף. השוער האורח השוער פטר גולאסי עבד קשה בדקות הראשונות. בדקה ה-14 הוא הדף נגיחה קשתית של הבלם מאטס הומלס שעלה לעזרת ההגנה ובדקה ה-22 הצליח לעצור את ג'יידון סאנצ'ו, אך נכנע כעבור דקה דווקא לבעיטה לא מבריקה של הקשר יוליאן וייגל שפגעה ברגלו של השוער ונכנסה.

יוסוף פאולסן היה אחראי על האיום הראשון של האורחת כשבדקה ה-30 בעט בסיבוב מעל השער, אולם כעבור ארבע דקות דורטמונד הכפילה את היתרון בשער ענק. סאנ'ו פרץ ומסר יוליאן לבראנט שקיבל את הכדור ברחבה, הסתובב על שני שחקנים בתנועה חדה ובעט לרשת, 0:2. רגע לפני ההפסקה השוער רומן בורקי, שלא עמד בפני אף איום רציני רשם שתי הצלות גדולות ותסכל בין היתר את טימו וורנר.


סאנצ'ו חוגג. לאחר החלפתו דורטמונד דעכה (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

מי האמין שהמוליכה תוכל לצאת מהבור הזה? אלא שזה היופי בכדורגל, זה היופי בבונדסליגה. המחצית השנייה הייתה שונה לגמרי. הקבוצה של יוליאן נגלסמן ניצלה שתי טעויות ענקיות של דורטמונד והשוותה מהר מאוד, כבר בדקה ה-52 בזכות צמד של טימו ורנר הלוהט, שלא הזכרנו אותו עד עכשיו.

בורקי יצא לא טוב בדקה ה-47 לכדור ארוך וספג גול מגוחך כשניסה להרחיק בנגיחה, הכדור הגיע לחלוץ שכבש מול השער החשוף. השוער תיקן בהמשך כשרשם הצלה אדירה כשעצר נגיחה מטווח אפס, הדף אך בהתקפה הבאה לא יכל להושיע לאחר החזרת כדור אומללה של ברנדט לאחור, ורנר ארב לטרף והשלים צמד – 2:2. ורנר הוא הגרמני הראשון שכובש 18 שערי ליגה בתום 16 מחזורים מאז עשה זאת גרד מולר האגדי.

הקצב המטורף נמשך. בדקה ה-55 סאנצ'ו המצוין כבש מקרוב בתוך הרחבה. כעבור תשע דקות הוא סיפק מסירה אדירה לאשרף חכימי שחרש את הקו במערך שלושת הבלמים אלא שהמרוקאי התחכם מול השער והחמיץ הזדמנות אדירה, כזו שתתברר כקריטית לקראת ההמשך. בדקה ה-70 הכוכב האנגלי הוחלף בשל פציעה קלה ובמקומו נכנס לוקאש פישצ'ק במהלך הגנתי מובהק.


טימו ורנר עוקף את רומן בורוקי. צמד מהיר במחצית השנייה (Jörg Schüler/Bongarts/Getty Images)

המוליכה הרגישה את העייפות של דורטמונד ואת המתח מצד הקהל ולא התכוונה לוותר. כעבור שבע דקות מסירת עומק נפלאה חתכה את כל ההגנה כשהמגן השמאלי רפאל גררו סגר רע מאוד. בורקי הדף את הבעיטה הראשונה אך פטריק שיק המחליף עט על הריבאונד וכבש – 3:3.

ורדר ברמן – מיינץ 5:0
קרב תחתית לא טיפוסי בין שתי קבוצות ההגנה הגרועות בליגה. לפחות מצד האורחת – ראינו היטב גם למה. בעוד השישייה שספגה מול באיירן מינכן התקבלה בהבנה אצל ברמן, מסכנים האוהדים שראו את קבוצתם מושפלת במגרש הביתי נגד קבוצה ברמה שלה בדרך להפסד שלישי ברציפות.

ערב הבלהות של ברמן והמופע של רובין קוואיסון החל בדקה העשירית. עד הערב היו לו ארבעה שערים והוא כמעט הכפיל את הכמות עם שלושער ענק. אלה היו שעריו הראשונים מזה כמעט חודשיים. בדקה העשירית הוא קיבל מסירת עומק מאדם סולואי ובעט נפלא בסיבוב לרשת. בדקה ה-15 השוער ייז'י פאבלנקה כבש שער עצמי אומלל כאשר שחקן הגנה ניסה להרחיב ובעט רע מאוד לקורה, הכדור פגע בשוער ונכנס והסיוט נמשך עם שער נוסף של קוואיסון בדקה ה-19.


ייז'י פאבלנקה. השפלה לברמן (Thomas F. Starke/Bongarts/Getty Images)

המאמן פלורין קופלדט ניסה לשנות מ-ויתר כבר בדקה ה-27 על נורי שאהין אך ללא הועיל. קוואיסון השלים שלושער קל בדקה ה-38 כשדחק לרשת לאחר כדור קרן, כשסולואי שוב מבשל והפעם בנגיחה. בדקה ה-81 הגיע השער האחרון: המחליף ז'אן-פיליפ מאטטה כבש את שער הבכורה שלו העונה.

תוצאות נוספות:  אאוגסבורג – פורטונה דיסלדורף 0:3, אוניון ברלין – הופנהיים 2:0


עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי