Sport1 Banner

שבת בגרמניה: הדרבי ההיסטורי של ברלין, באיירן תעלה לפסגה?

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Widmann/Bongarts/Getty Images

חניכיו של קובאץ' יתארחו בפרקפורט וינסו להשיג ניצחון רביעי ברצף, דורטמונד תנסה להמשיך את המומנטום החיובי בזיגנאל אידונה פארק נגד וולפסבורג. וגם: המפגש הראשון בין שתי הקבוצות מהבירה בליגה הראשונה

(גודל טקסט)

משחקי המחזור העשירי של הבונדסליגה יחלו היום (שישי), כשהופנהיים תארח את פאדרבורן (21:25, שידור ישיר בספורט1) ויימשכו מחר עם שלושה משחקים מסקרנים. האלופה באיירן מינכן תצא לפרנרפוקט ותנסה לכבוש את הפסגה, כאשר במקביל בורוסיה דורטמונד תפגוש את וולפסבורג. בנוסף, לראשונה בהיסטוריה ייערך דרבי בעיר ברלין כאשר אוניון תשחק מול הרטה.

איינטרכט פרנקפורט – באיירן מינכן (16:20, שידור ישיר בספורט3)
אלופת גרמניה תנסה להשיג ניצחון רביעי בכל המסגרות, לאחר שגברה 1:2 על בוכום בגביע הגרמני באמצע השבוע. למרות התוצאות המוצלחות, באיירן מינכן התקשתה בכל המשחקים האחרונים שלה, כשהמשחק היחיד בו ניצחה בהפרש של שני שערים היה מול טוטנהאם ב-2:7 בליגת האלופות. רוברט לבנדובסקי ימשיך להוביל את החוד של הבווארים לאחר ששבר את שיא הבונדסליגה וכבש בכל תשעת המחזורים הראשונים העונה. ג'רום בואטנג ואיוון פריסיץ' בספק למשחק וחזרתם של לאון גרוצקה ודויד אלאבה לאחרונה מעודדת את ניקו קובאץ', שצפוי לעלות בהרכב את סרג' גנאברי, פיליפה קוטיניו וקינגסלי קומאן לצדו של החלוץ הפולני.

פרנפורקט גם העפילה לשלב הבא בגביע עם ניצחון 1:2 על סט. פאולי בגביע באמצע השבוע, כשהיא מפסידה רק משחק אחד מתוך השמונה האחרונים והיא ממוקמת תשיעית בטבלה, חמש נקודות מהפסגה. רשמית הפצועים של המועדון ארוכה ומרקו רויס, דני דה קוסטה וקווין טראפ ייעדרו בוודאות, בעוד ניקוטלאי מולר ואלממי טורה בספק להתמודדות.

סרג' גנאברי. כבש מול בוכום, יעשה זאת גם נגד פרנקפורט? (Gettyimages)
סרג' גנאברי. כבש מול בוכום, יעשה זאת גם נגד פרנקפורט? (Gettyimages)

בורוסיה דורטמונד – וולפסבורג (16:20, שידור ישיר ומשולב בספורט3)
דורטמונד מגיעה למשחק הביתי בזיגנאל אידונה פארק, לאחר שעלתה לשמינית גמר הגביע הגרמני עם ניצחון 1:2 על בורוסיה מנשנגלדבאך. היא לא הפסידה את כל שמונת המשחקים שלה מול וולפסבורג כשהיא יוצאת עם ידה על העליונה בשבעה מתוכם. מרסל שמלצר ייעדר מהסגל של לוסיאן פאברה, שצפוי לפתוח עם כוכב הניצחון האחרון יוליאן ברנדט לצדו של מרקו רויס בחלק הקדמי. במקרה שתשיג את שלושת הנקודות, דורטמונד תעקוף את וולפסבורג בטבלה.

הזאבים לא ניצחו בארבעת המשחקים האחרונים שלהם בכל המסגרות ואף חטפו 6:1 מהדהד מר.ב. לייפציג בגביע באמצע השבוע. הם מקווים לצאת לדרך חדשה על חשבון דורטמונד ולפתוח ממנה פער בטבלה. מבחינה מקצועית, קסאבר שלאגר ייעדר מהמשחק, בעוד איסמעיל אזאוי, ניקלאס קלינגר ואיגנסיו קמאצ'ו בספק להתמודדות. המאמן אוליבר גלסנר יקווה כי חלוץ נבחרת הולנד ואוט וחהורסט ימצא את הרשת ויקרב את קבוצתו, שנמצאת במקום הרביעי לפסגת הטבלה.

מרקו רויס. הקפטן יפתח בהרכב נגד וולפסבורג (Daniel Kopatsch/Bongarts/Getty Images)
מרקו רויס. הקפטן יפתח בהרכב נגד וולפסבורג (Daniel Kopatsch/Bongarts/Getty Images)


אוניון ברלין – הרטה ברלין (19:30, שידור ישיר בספורט2)

לראשונה בהיסטוריה של הליגה ייערך דרבי היסטורי בעיר הבירה, כשאוניון ברלין תארח את יריבתה העירונית. העולה החדשה מליגת המשנה ניצבת במקום ה-15 בטבלה עם 7 נקודות, ארבע פחות מהרטה שנמצאת במקום ה-11. כל תוצאה מלבד ניצחון עלולה להוריד את אוניון מתחת לקו האדום ולכן מעבר ליוקרה של ברלין המונחת על הכף והמפגש המרתק שמשלב פוליטיקה וכבוד, חניכיו של אורס פישר חייבים את הנקודות. המאמן השוויצרי צפוי לפתוח עם סבסטיאן אנדרסון ואנתוני אוג'ה הניגרי בחוד כדי להכריע את הקרב המרתק מול האוהדים המטורפים ביציעים.

שתי הקבוצות מגיעות במצב רוח מרומם למשחק לאחר שעברו אל שמינית הגמר הגביע עם ניצחונות באמצע השבוע. הרטה תקווה לברוח מהתחתית הרותחת ולהתקרב לחלק העליון של הטבלה, כשוודאד איביסביץ' ודודי לוקבקיו יהיו אחראים על מלכת השערים של האורחת.

אוהדי אוניון ברלין. צפוי להתקיים דרבי חם נגד הרטה (ODD ANDERSEN/AFP/Getty Images)
אוהדי אוניון ברלין. צפוי להתקיים דרבי חם נגד הרטה (ODD ANDERSEN/AFP/Getty Images)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי