Sport1 Banner

גאון בן 28 בחר להוביל את הופנהיים

נאגלסמן. השחקנים רואים בו אחד משלהם
נאגלסמן. השחקנים רואים בו אחד משלהם |

טוכל המליץ ובבאיירן חיזרו, אך דווקא המועדון הקטן והצנוע נהנה מנאגלסמן

(גודל טקסט)

כאשר הופנהיים מינתה את יוליאן נאגלסמן למאמנה בפברואר האחרון, רבים בגרמניה חשבו שבמועדון איבדו את העשתונות. הקבוצה היתה מתחת לקו האדום, המאמן ההולנדי הוב סטבנס עזב מסיבות רפואיות, והוא כבר היה הבוס השני בעונה המדוברת אחרי פיטוריו של מרקוס גיסדול.

 

ההימור על נער חסר ניסיון, אז בן 28,  בתפקיד כה מאתגר נראה על פניו ביזארי, אבל האמת היתה שונה בתכלית. בפועל, בהופנהיים התכוונו למנות בכל מקרה את נאגלסמן בקיץ, והפרישה הבלתי צפויה של סטבנס בסך הכל גרמה להקדמת התוכניות במספר חודשים.

 

 

בתקשורת הגרמנית לעגו, והיו שהגדירו את המהלך כ"תרגיל כושל ביחסי ציבור", אבל אנשי הופנהיים, ובראשם הבעלים דיטמר הופ, ידעו בדיוק מה הם עושים. נאגלסמן, שנאלץ לפרוש ממשחק בגיל 19 בגלל פציעות כרוניות בברכו, קיבל עצה מתומאס טוכל, אז מאמן צעיר מאוד בעצמו, לנסות את מזלו באימון. זו היתה המלצה פנומנלית.

הופנהיים החתימה את יוליאן ממינכן 1860 כאשר היה בסך הכל בן 21, והוא החל את דרכו כעוזר בקבוצה עד גיל 17. תוך שנה הוא כבר הדריך את הילדים לבדו, תוך שנתיים קודם לקבוצה עד גיל 19, איתה זכה באליפות ב-2014 והגיע לגמר ב-2015.

 

פפ וזאמר. הציעו לנאגלסמן עצמאות ותנאים מצוינים בבאיירן הצעירה (Getty) 

 

שיטות העבודה הייחודיות והיכולת ליצור אווירה מושלמת בסגל אולי לא היו מוכרות לקהל הרחב, אבל בקרב אנשי המקצוע עשה לעצמו נאגלסמן שם נהדר זמן רב לפני שקיבל את המשרה בקבוצה הראשונה. לא לחינם זימנה אותו לפני כשנתיים באיירן מינכן לביקור במועדון במטרה לשכנעו להתמנות למאמן הקבוצה הצעירה במועדון הגדול בגרמניה.

 

מתיאס זאמר ופפ גווארדיולה קיבלו את יוליאן אישית, פרסו בפניו את התוכניות והיו מוכנים להציע לו תנאים מצוינים ועצמאות לא מבוטלת בביצוע תפקידו. נאגלסמן סירב, כי הוא ידע שבהופנהיים מסלול הקידום שלו יהיה מהיר יותר ונוח יותר. הוא ידע שהוא צפוי להפוך למאמן הצעיר בתולדות הבונדסליגה.

 

הופנהיים רשמה חמישה ניצחונות רצופים (Getty)

 

המצב בה קיבל את הקבוצה לא היה אידיאלי. המצב בטבלה היה חמור, והבטחון העצמי של השחקנים דרש שיקום. לנוכח הזלזול בקרב עיתונאים רבים, היתה סכנה שגם האוהדים לא יקבלו את הבחירה בעין יפה, ונאגלסמן היה צריך להוכיח את עצמו במהירות. הוא עשה זאת – ועוד איך. תוך שבועות ספורים איש לא העז יותר לסווג אותו כבדיחה.

 

בעשרת המשחקים הראשונים שלו, הוא השיג 6 נצחונות והפסיד רק פעמיים. כל השחקנים שיבחו לא רק את ההכנה טקטית, אלא גם את יחסי האנוש של הבוס הצעיר. ניתן היה להניח שמאמן צעיר כמוהו לשמור מרחק משחקניו על מנת להראות מי הבוס. ואולם, ההיפך המוחלט קרה. "יוליאן מבין אותנו מצוין כי הוא לא הרבה יותר מבוגר מאיתנו", אומר הבלם ניקלאס סולה, "הוא מקבל כבוד מהשחקנים בזכות הידע והסמכותיות שלו".

 

נאגלסמן מסביר את הגישה שלו בפשטות. "רק 30 אחוזים מתפקיד המאמן מסתכמים בטקטיקה. יחסי אנוש ויכולות חברתיות מהווים 70 אחוזים. כל שחקן זקוק למוטיבציה משלו, ולכן אני מעניק לכל אחד טיפול שונה. כאשר כולם נמצאים במצב הפסיכולוגי הנכון, התוצאות יבואו", הוא קבע. ואכן, התוצאות הגיעו. הופנהיים נשארה בליגה בעונה שעברה, ובקיץ קיבל נאגלסמן אפשרות להכין את הקבוצה בעצמו לעונה המלאה הראשונה בתפקיד.

 

נאגלסמן. "כל שחקן זקוק למוטביציה משלו" (Getty)

 

על אף עזיבתו של הכוכב הבולט קווין פולאנד ללברקוזן, נאגלסמן שיפר מאוד את היכולת הקבוצתית, ורף הציפיות עלה בהתאם. הופנהיים מאמינה, באמת ובתמים, שהיא יכולה לנצח בכל משחק נתון. "מצב הרוח בחדר ההלבשה לא יכול להיות טוב יותר", אומר הקשר קרם דמירבאי.

 

ארבעת המשחקים הראשונים של העונה הסתיימו בתוצאות תיקו, אם כי הופנהיים היתה עדיפה ברובם – ואחריהם באו גם 5 נצחונות רצופים. למשחק הגדול מול באיירן מינכן באליאנץ ארנה בשבת, מגיע נאגלסמן ללא הפסד, והוא ממש לא מתכוון להיכנע גם הפעם.

"זו היריבה החזקה ביותר בליגה, אבל אנחנו יכולים להצטיין נגדה", הצהיר המאמן, כיום כבר בן 29. את הנהלת באיירן תופעת נאגלסמן ממש לא מפתיע – הם הרי רצו לגייס אותו בעצמם כבר מזמן. כעת תנסה האלופה לעצור מעט את הנסיקה המטאורית, אבל זה לא צפוי להיות קל. הופנהיים מתאימה את הסגנון והמערך בהתאים לקבוצה שמנגד, ונאגלסמן עובד עם צוות עוזרים ששוקד על הכנות טקטיות מדוקדקות.

חוץ מזה, אין לו מה להפסיד. הפסד של הופנהיים יתקבל בטבעיות מוחלטת. לעומת זאת, נצחון יהדהד בכל רחבי גרמניה, ויסמן רשמית את המאמן הצעיר ביותר כדבר הבא בכדורגל האירופי. וגם טוכל יגיד לו תודה מכל הלב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי