Sport1 Banner

פעם רביעית בירה: הבונדסליגה יוצאת לדרך

באיירן. יניפו שוב צלחת?
באיירן. יניפו שוב צלחת? | צילום: Gettyimages

האלופה תנסה לעשות היסטוריה, המטרה של שאר הקבוצות תהיה לקלקל

(גודל טקסט)

הערב (שישי) נפתחת עונת הבונדסליגה כאשר האלופה באיירן מינכן תארח את המבורג, שניצלה מירידה בהארכה של משחק המבחן מול קרלסרוהה.

 

האלופה ממינכן תנסה בעונה הקרובה לזכות באליפות הרביעית ברציפות מה שאף מועדון ב-52 שנות הבונדסליגה טרם עשה.

 

נראה שעזיבתו של הקפטן שווינשטייגר ליונייטד לא פגעה משמעותית בפן המקצועי, אבל בהחלט פגעה בפן המנהיגותי כאשר בבאיירן תולים תקוה בכך שנוייאר ומולר, לצד פיליפ לאם, יתפתחו למנהיגי העתיד של המועדון.

 

הגעתם של וידאל מיובנטוס ודאגלס קוסטה הברזילאי שמגיע מדונייצק מתבררים כחיזוק משמעותי שעשוי לשדרג את הקבוצה.

 

וידאל עם המשחק האגרסיבי אמור לתת פתרון לנקודת תורפה משמעותית כאשר באיירן מתקשה לתפקד מול התקפות מתפרצות בעיקר בפעמים שפפ מציב 3 שחקנים בקו האחורי.

 

קוסטה הרשים עד כה במשחקי ההכנה, והוכיח כי מדובר ברכש מוצלח כאשר הברזילאי מתפקד באגפים ימין ושמאל באותה איכות ובהחלט משמש אלטרנטיבה משמעותית לרובן וריברי. אותו ריברי שעדיין מתאושש מפציעה שספק בחודש מרץ מרגלי אותו קוסטה, שעכשיו תופס את מקומו.
 


קוסטה ו-וידאל מתחברים היטב לבאיירן, מולר כנראה מתרגש (Gettyimages)

 

בנוסף לשניים הנ"ל מגיעים הצעירים המוכשרים קימיש שנרכז מלייפציג והדני הצעיר הויביירג שחוזר בהשאלה מאאוגסבורג.

 

לרשות המאמן הספרדי פפ והמנהל המקצועי זאמר סגל רחב ומבחר של לפחות שני שחקנים איכותיים על כמעט כלל עמדה במגרש.

 

אם ננסה בכל זאת לחפש נקודות תורפה אצל הבאוורים הרי שנראה כי הנקודות הנ"ל הן בעמדת הבלם כאשר בעמדה זאת רק 2 שחקנים בואטנג ובנעטיה, וכל פציעה או הרחקה של אחד מהשניים מחייבת את המאמן לאלתר.

 

עמדה נוספת שנראית כבעייתית היא עמדת המגן הימני. פפ הודיע כי במהלך העונה יהיו מקרים בהם ישוב לאם לעמדת המגן, אך ספק אם לאם של היום (לאחר הפציעה) מסוגל להתמודד מול שחקני אגף מהירים וזריזים. מה גם שהקפטן הצהיר יותר מפעם אחת כי הוא מעדיף לשחק בקישור.

 

פפ מצפה מאד לחזרה לכושר משחק של טיאגו אלקנטרה לכושר משחק כפי שהיה לפני פציעתו הממושכת.

 

הסגל הרחב ורווי הכוכבים הוא לעיתים גם חרב פיפיות. אמנם הבווארים למודי ניסיון מר של פציעות אשתקד מבינים את היתרונות הרבים, אך עם שובם הצפוי של ריברי וחאבי מרטינז לאחר פציעות, יווצר ספסל עמוס כוכבים, כאשר כל אחד מבקש דקות משחק ולראיה הכותרות שמספקת התקשורת בגין מיעוט דקות של גצה.

 

ומה בשאר הליגה?

 

רבים בעולם הכדורגל הגרמני בטוחים באליפות של באיירן כפי שהם בטוחים בניצחון של קים ז'ונג און בבחירות בצפון קוריאה.

 

בתכנית שמכינה רשת סקיי יחד עם כוכב העבר סטפן אפנברג לקראת פתיחת העונה אף לא אחד ממאמני וקברניטי המועדונים היה מוכן להצהיר כי הם מתכוונים להתמודד על האליפות מול הבאוורים

 

אבל לפחות 3-4 מועדונים ובראשם ווולפסבורג מצפים למשבר או ירידה בכושר אצל חניכיו של גאורדיולה ואז לתת "פייט" ולהסתער על התואר

 

וולפסבורג העבירה לשורותיה את החלוץ מקס קרוזה ממינשנגלדבך ומי שזכתה לפני כשבועיים בסופארקאפ מול באיירן תתמודד העונה גם במסגרת ליגת האלופות וספק באם לרשותה סגל רחב מספיק כדי להתמודד ב-2 המסגרות הנ"ל בנוסף להגנה על הגביע הגרמני.

 


וולפסבורג, ממתינים למעידה של באיירן (Gettyimages)

 

לברקוזן איבדה את קסטרו לטובת דורטמונד ואת דרמיץ ל-גלדבך  הקפטן רולפס פרש. לעומת זאת מגיעים מחמדי מפרייבורג וקרמר שהיה מושאל לגלדבך. באייר תתמודד שוב בצמרת ומצפה לקבל יותר משחקניה הצעירים שצברו נסיון, צ'אלנוגלו ,לנו ,ידביי , וונדל ,ברנדט ובלרבי.

 

דורטמונד עם מאמנה החדש, טוכל, שואפת "להחזיר עטרה ליושנה" ולחזור למקומה הטבעי בצמרת. היכולת שמציגים גונדוגן, רויס ומקיטריאן נותנים סיבה לאופטימיות אצל מנהלי המועדון ווצקה ו-מיכאל זורק.

 

המאמן טוכל תירגל את שחקניו לשחק ב-3 מערכים שונים בהתאם לצורך ולרשותו סגל רחב כאשר השינוי המשמעותי הצפוי הוא הצבתו של השוער השויצרי בורקי כשוער ראשון והורדתו של ווידנפלר הותיק לספסל. חיזוק משמועתי נוסף הוא הגעתו של קסטרו מלברקוזן במקום הקפטן הותיק קייל שפרש

 


אוהדי דורטמונד. יחזרו לחגוג? (Gettyinages)

 

אל המועדונים הנ"ל  ניתן  להוסיף גם את גלדבך שאיבדה כאמור את קרוזה וקרמר לעומת זאת מגיעים הדני כריסטיאנסן השאלה מצ'לסי, שטינדל מהנובר, והשוויצרים אלבדי מ-פ.צ ציריך ודרמיץ מלברקוזן. השניים מצטרפים אל המאמן השוויצרי פברה והשחקנים השוויצרים צ'אקה וזומר ובכך תורחב המושבה השוויצרית בגלדבך

 

לדעת אנשי מקצוע רבים הרי שבעונה הקרובה לא נצפה בפער משמעותי של באיירן על יתר קבוצות הצמרת ובכך יוכלו מיליוני הצופים בגרמניה לצפות במאבקים צמודים ומתח רב יותר.

 

במרכז הטבלה אנו צפויים למאבקים צמודים כש-2 ניצחונות רצופים עשויים להזניק קבוצה אל דבוקת הצמרת ולעומת זאת 2 הפסדים רצופים עלולים לדרדר את המפסידים לתחתית.

 

יש מועדונים, כגון הנובר של המנהל מרטין קינד שמציבים לעצמם כמטרה להגיע לפחות אל המקום  ה-8 תגובתו של פרשן סקאיי ספורט וכוכב העבר סטפן אפנברג כי לדעתו קברנטי הנובר אופטימיים ואינם ריאליים במיוחד לאחר שאיבדו את הקפטן שטינדל לטובת מינשנגלדבך.

 

מי שעשויים להפתיע העונה הם קברניטי ושחקני פ.צ. קלן. המאמן האוסטרי פטר שטוגר והמנהל יורג שמדטקה חיזקו את הקבוצה בעיקר בשחקנים התקפיים כמו מודסטה מהופנהיים יוייץ' מדורטמונד ביטנקורט מהנובר

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי