Sport1 Banner

טוכל: "לא היינו נראים ככה בלי העבודה של קלופ"

טוכל חוגג עם שחקניו. בכורה נהדרת
טוכל חוגג עם שחקניו. בכורה נהדרת | צילום: Gettyimages

מאמן דורטמונד זכר חסר לקודמו בתפקיד. וגם: מחיטריאן פורח

(גודל טקסט)

בשנים האחרונות כולם דיברו בהערכה על מאמן מיינץ, תומאס טוכל. הוא היה היורש של יורגן קלופ במיינץ ועכשיו החליף אותו בבורוסיה דורטמונד. בתווך דיברו על כך שהוא עשוי להיות גם היורש של מאמן הנבחרת, יואכים לב. טוכל הוכיח למה הקבוצות הגדולות רצו אותו. במשחקו הראשון בליגה כמאמנה החדש של בורוסיה דורטמונד דרסו הצהובים-שחורים את בורוסיה מנשנגלדבאך 0:4 במשחק ענק והוכיחו שייתכן וחזרו לעצמם.

 

אולי קצת מוזגם להסיק מסקנות ממשחק אחד, אבל הסימנים שדורטמונד הגדולה חזקה פוזרו לכל עבר בזיגנל אידונה פארק. טוכל עשה היסטוריה. מתוך 35 המאמנים של דורטמונד לאורך ההיסטוריה אף אחד לא פתח עם ניצחון בהפרש כזה. טוכל הודה שלא ציפה לפתיחה חלומית זאת: "זה לא היה צפוי, כי לצפות לתוצאה כזאת מול קבוצה שזכתה באליפות הסיבוב השני בעונה החולפת זה היה הזוי. נתנו הצגה גדולה. אנחנו שבעי רצון. ידענו שיהיה קשה מאוד לעצור את המתפרצות שלהם ולכן שיחקנו ביכולת המקסימלית שלנו".

 

 

יורגן קלופ המאמן הקודם לא הגיע למשחק למרות שקיבל שלושה כרטיסים לו ולמשפחתו, אבל טוכל לא שכח להודות לו: "הוא בנה את הקבוצה הזאת. לא היינו משחקים בצורה כזאת בלי העובדה הדהימה שעשה קלופ בקבוצה. היתה לנו הופעה מבריקה. אני מאושר מהיכולת".

 

ה'בילד' כתב שדורטמונד "אכלה" את מנגלדבאך עם משחק לחץ אדיר ו-89% מסירות מדויקות. היו בכל זאת חידושים אצל דורטמונד לעומת עידן קלופ. רומן בורקי השווייצרי שנרכש מפרייבורג הועדף על רומן ויידנפלר ובקישור עלה לשחק הרכש תומאס וייגל במקום סוון בנדר על המשבצת של הקשר האחורי. על וייגל אמר: "נתתי לו לשחק, כי האמנתי בו, אבל אני מרוצה מאוד. אחרי המשחק בירכתי אותו על ההופעה".

 

 

 

הקשר הנריק מחיטיריאן מגלה יכולת מעולה מאז טוכל הגיע למועדון. עניין של כימיה ביניהם? מתחילת משחקי ההכנה של דורטמונד הוא היה מעורב ב-9 מ-12 השערים שכבשה הקבוצה במהלכי התקפה. הארמני סיפק צמד מול גלדבאך ויחד עם משחקי מוקדמות הליגה האירופית והגביע הוא כבר עם 6 שערים לעומת 4 בכל העונה שעברה.

 

עבור מנשנגלדבאך זו היתה תבוסה שמאמנה לוסיאן פאברה ספג כמוה רק ב-2012 בתוצאה 5:0 מול אותה קבוצה ובאותו אצטדיון.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי