Sport1 Banner

קלופ הוא אמן, מהפכן ואחד שעשה חיים קשים לשופטים

קלופ. שינה תדמית של מועדון שלם
קלופ. שינה תדמית של מועדון שלם | צילום: Gettyimages

היינקס ולאב, בקנבאואר ומצדלר על מאמן דורטמונד שייפרד בגמר הגביע

(גודל טקסט)

שני אירועים יעמדו הערב (21:00, שידור ישיר בספורט2)  במוקד גמר הגביע הגרמני בין דורטמונד לוולפסבורג. הזכייה עצמה ומשחק הפרידה של יורגן קלופ מהקבוצה אותה אימן במשך שבע שנים ורכש מעמד במועדון שלא היה לאיש לפניו.

 

אוהדי דורטמונד נפרדו כבר בתצוגה מרשימה מקלופי ב"זיגנל ארינה" בשבוע שעבר בניצחון 2:3 על ורדר ברמן במחזור הסיום של הבונדסליגה, שהעניק לקבוצה את הכרטיס לליגה האירופית.

 

 

לכבוד המאורע הבאנו עבורכם מספר ציטוטים של גורמים בכירים בכדורגל הגרמני המסכמים את פעילותו וחשיבותו של "קלופו".

 

מומחיות,  אחריות וסבלנות

 

"בשבע שנות עבודתו היתה לקלופ השפעה מכרעת על התפתחות דורטמונד לצד היו"ר האנס-יואכים ווצקה והמנהל המקצועי מיכאיל צורק. השלישייה הזאת בנתה במומחיות, אחריות וסבלנות יחידה מגובשת ברמה גבוהה מאוד שהוותה מודל לחיקוי עבור מועדונים אחרים. בהדרכתו של קלופ הציגה הקבוצה משחק מודרני ואופנתי. המאמן הטמיע אופי בשחקניו והוביל אותם לאליפות ולדאבל וייזכר כמי שהצעיד את דורטמונד לקבוצת המועדונים המובילים באירופה"

 

(יופ היינקס)

 

 

היינקס עם קלופ. "הטמיע אופי בשחקניו" (Gettyimages) 

 

 

מאמן עם גוף ונשמה

 

"קלופ היה בשנים האחרונות מהדמויות המובילות בכדורגל הגרמני כפנים של דורטמונד. אני מתרשם במיוחד ממה שעשה קלופו בעונה האחרונה כשהצליח להשיב את הצהובים שחורים למסלול בסיבוב השני, לאחר פתיחה איומה שהורידה את דורטמונד אל מתחת לקו האדום. מדובר במאמן עם גוף ונשמה שתחת הדרכתו עשו השחקנים שלו בנבחרת גרמניה התקדמות משמעותית. גם אצל שחקנים צעירים מורגשת טביעת אצבעותיו"

 

(יוגי לאב)

 

 

 יכולות של אמן

 

"קלופ הוא אמן הבניה שסחף להצלחה את המועדון והשחקנים שלו. הוא גיבש את דורטמונד ליחידה אחת וכך היא גם נראתה על כר הדשא. קלופ הרשים במיוחד ביכולות האימון שלו שהיו כשל אמן"

 

(פרנץ בקנבאואר)

 

 

קלופ מתפרץ. "זגזג בין המותר לאסור" (Gettyimages)

 

 

לא עשה חיים קלים לשופטים

 

"השאפתנות וההתלהבות הביאו את קלופ לא פעם לגבול בין המותר והאסור. אין ספק ש הוא לא עשה חיים קלים לשופטים. דווקא בעונה האחרונה כאשר קבוצתו לא היתה במצב טוב, קלופ עשה יותר מאמצים לשלוט בעצמו"

 

(הרברט פנדל,  יו"ר איגוד השופטים הגרמני)

 

הטמיע סגנון מהפכני בבונדסליגה

 

"כמאמן היה קלופ אב טיפוס למאמן שמעדיף צעירים ושחקנים מחויבים. הוא הטמיע סגנון מהפכני בבונדסליגה, כששחקניו תקפו מיד את קו ההגנה האחורי של היריב אחרי כל איבוד כדור כדי לשוב ולזכות בו"

 

(כריסטוף מצלדר)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי