Sport1 Banner

תם החורף: דורטמונד תקפיא את באיירן?

מולר חוגג על דורטמונד בסיבוב הראשון. החצי השני יוצא לדרך
מולר חוגג על דורטמונד בסיבוב הראשון. החצי השני יוצא לדרך | צילום: Gettyimages

רגע לפני שהבונדסליגה חוזרת, יעקב זיו עושה סדר בליגה הנצפית באירופה

(גודל טקסט)

בסוף השבוע הבונדסליגה חוזרת אחרי פגרת החורף. הליגה תשוב כבר מחר כשהמבורג תארח את באיירן מינכן, האלופה והמוליכה (21:25, ישיר בספורט1 וב-HD).

 

אי אפשר להתכחש לכך, זו תהיה סנסציה ענקית אם באיירן לא תזכה בפעם הרביעית ברצף באליפות ותשבור שיא חדש בבונדסליגה, אבל השאלה הגדולה באשר לבווארים היא כיצד יעביר פפ גווארדיולה את חצי העונה האחרונה שלו בגרמניה, לפני שככל הנראה יעבור לפרמיירליג.

 

 

רגע לפני שהבונדסליגה חוזרת מפגרת החורף, לפניכם כל מה שעשו 18 קבוצות הליגה בשבועות האחרונים – הרכש הבולט, הבעיות שצצו והשינויים שנעשו:

 

הבווארים חוגגים מול המבורג בסיבוב הראשון (Gettyimages)

 

1. באיירן מינכן: הבווארים ערכו מחנה אימונים בקטאר ובסיומו נוצחו 2:1 על-ידי קרסלרוהה מליגת המשנה במשחק ההכנה האחרון לליגה.

 

הבווארים, שלזכותם 8 נקודות יתרון על דורטמונד השנייה, נראים רחוקים מלהיות מוכנים להמשך העונה, כך על-פי גווארדיולה. נראה שיותר מעסיק את הבווארים הדיווח על כך שגונסאלו היגוואין יחליף את רוברט לבנדובסקי.

 

רכש: לא הגיע אף שחקן, אך דויד אלאבה, פרנק ריברי ואריאן רובן חזרו אחרי פציעות ארוכות. ג'יאנלוקה גאודיניו עזב לסט. גאלן השווייצרית.

 

אלאבה. רכש לא הגיע, אבל המגן התאושש מפציעה (Gettyimages)

 

2. בורוסיה דורטמונד: נראית בכושר טוב לקראת המשחק בשבת נגד מנשנגלדבאך. דורטמונד ניצחה את שלושת משחקי האימון שלה, והישגה הגדול בחורף הוא הצלחתה להשאיר בקבוצה את פייר אמריק-אובמיאנג, החלוץ הגבוני המבוקש אצל ענקיות היבשת.

 

רכש: אדנאן ינזואי חזר למנצ'סטר יונייטד, אבל יש לדורטמונד שני צעירים שעלו זה עתה מהנוער ועשויים לשחק בהמשך העונה. מדובר בכריסטיאן פוליסיץ' (17), קשר תוקף של נבחרת ארה"ב עד גיל 17, ופליקס פאסלק, אף הוא בן 17, שחקן כנף בימין המשחק בנבחרת גרמניה עד גיל 17 וכבר זכה ב-2015 בתואר הצעיר המוכשר לגילו בגרמניה.

 

המאמן תומאס טוכל הודה כי דורטמונד עדיין זקוקה לחיזוק של שני שחקנים וכי היא לא נמצאת עוד בשיאה. יואנס הופמן עזב למנשנגלדבאך, ומי שעשוי להצטרף הוא קשר מיינץ, יונוס מאלי.

 

פאסלק. טוכל יעניק לכוכב הבא הזדמנות (Gettyimages)

 

3. הרטה ברלין: הפתעת הסיבוב הראשון, ממנה כבר מצפים שתשיג לפחות את הכרטיס לליגה האירופית. המאמן פאל דארדיי אמר לקראת חזרת הליגה: "לא הייתי צריך להיות האיש הרע בפגרה. השחקנים עבדו קשה מאוד".

 

4. בורוסיה מנשנגלדבאך: אחרי פתיחה נוראית עם חמישה הפסדים בפתיחת העונה, המאמן השווייצרי לוסיאן פברה התפטר ומחליפו הזמני הפך לדבר הכי קבוע שיש – אנדרה שוברט החזיר את הקבוצה לצמרת. 

 

רכש: הקשר יונאס הופמן מדורטמונד הגיע, גם המגן השמאלי מרטין הינטרגר הושאל מזלצבורג, אבל הקבוצה סובלת ממכת פציעות של חמישה שחקני הרכב וגרניט שאקה מורחק ויחמיץ את שלושת המשחקים הבאים..

 

5. באייר לברקוזן: הקבוצה ערכה מחנה אימונים בפלורידה, ארה"ב. במשחק האחרון כבש חביאר הרננדס צמד וסטפן קיסלינג הוותיק, שאיים לעזוב, החליט להישאר וכבש את השער הנוסף. המגן הוותיק טים ידבאי הקרואטי חזר אחרי היעדרות ארוכה בגלל פציעה, אך לארס בנדר ורוברט הילברט פצועים.

 

אם צ'יצ'ריטו שכבש 19 שערים ב-22 משחקים בכל המפעלים ימשיך בכושר הנפלא שהוא מציג העונה, הקבוצה צפויה להתמודד עד הסוף על כרטיס לליגת האלופות.

 

קיסלינג וצ'יצ'ריטו חוגגים במחנה האימונים (AFP)

 

6. שאלקה: השאלה הגדולה היא אם לירוי סאנה שמבוקש על ידי כל הגדולות יעזוב עוד החודש. הלהיט החדש בגלזנקירשן כבר הוזכר בין היתר כמועמד לריאל ולברצלונה, ועזיבה אפשרית שלו תפגע בקבוצה בטווח הקצר. יונאס בלהדנה המרוקני הגיע בהשאלה מדינמו קייב והאוסטרי אנדראס שופ שהגיע מנירנברג צפויים לשדרג את הקישור ההתקפי.

 

7. וולפסבורג: הזאבים סיימו בעונה שעברה במקום השני, אבל איבדו בקיץ את קווין דה בריינה והתקשו להתאושש. כעת עזב אותם טים קלוסה השווייצרי שחתם בנוריץ' האנגלית וייתכן כי גם הבלם המאכזב דאנטה יעבור ל-MLS בקרוב.

 

אם לא די בכך, הזאבים בבעיה גם כי החלוץ ההולנדי באס דוסט שבר את כף רגלו באימוני הפגרה אחרי שתוקל על ידי דאנטה במחנה אימון בפורטוגל ונשלח לבית החולים. ייתכן שהוא גמר את העונה והזאבים כבר מחפשים חלוץ במקומו. החלוץ ניקלאס בנדטנר אמור לעזוב אף הוא.

 

דאנטה ודוסט. הבלם פצע את החלוץ ונמצא בדרך החוצה (Gettyimages)

 

8. מיינץ: הקבוצה עשויה לאבד את הכוכב שלה, הטורקי יונוס מאלי שמבוקש בדורטמונד. קארים אוניסיבו הגיע מטרסבורג האוסטרית כדי לחזק את ההתקפה, אך ייתכן שהיא תאבד גם את החלוץ יושינורי מוטו מי שמכונה "מסי היפני", המבוקש במנצ'סטר יונייטד.

 

9. קלן: המאמן פטר שטוגר הדגיש את חשיבות פתיחת הסיבוב השני בצורה חיובית נגד שטוטגרט ולמען המטרה צירף את המגן השמאלי הסרבי של באטה בוריסוב, פיליפ מלדנוביץ'.

 

10. המבורג: בשנה שעברה נחלצה הקבוצה ברגע האחרון מירידת ליגה, ואחרי חצי עונה היא נמצאת במקום טוב באמצע. המבורג ערכה מחנה אימונים להמשך הליגה בריביירה הטורקית בעיר בלק, ובסיום המחנה טענו במועדון שהכל הלך להם הפוך. המשחק הראשון כבר מחר נגד באיירן מפחיד את המאמן ברונו לבאדיה.

 

רכש: מרסלו דיאס עזב לסלטה ויגו, זולטאן שטיבר ההונגרי עבר לנירנברג ושחקנים טרם הצטרפו, אם כי הקבוצה מחפשת חלוץ מכיוון שסובלת מפציעות רבות וביניהם של החלוץ פייר-מישל לאסוגה.

 

לאסוגה שנפצע במהלך משחק ההכנה מול אייאקס (Gettyimages)

 

11. אינגולשטאט: ההתקפה הכי גרועה בליגה – כבשו רק 11 שערים. דאריו לסקנו הפרואני נרכש מלוצרן וגם אלמוג כהן עשוי לשחק תפקיד חשוב במאבקי התחתית בקבוצה שעדיין נחשבת מועמדת לירידה.

 

12. אאוגסבורג: הפתעת השנה שעברה חזרה למקומה הטבעי בחלק התחתון יותר של הטבלה. הבלם ההולנדי ג'פרי שנרכש מאלקמאר צפוי לעזור רבות לקבוצה שבטוחה כי תישאר בליגה ואף תעלה לחלק העליון.

 

13. דרמשטאט: העולה החדשה מצפה לצרף שחקנים, אבל סביר שתמתין עד לרגע האחרון בניסיון להפתיע. החלוץ המצטיין של הקבוצה (4 שערים) סנדרו ואגנר פצוע, כך שהחלק ההתקפי נואש לחיזוק.

 

14. איינטרכט פרנקפורט: שלושה שחקני חיזוק מקווים להציל את הקבוצה מירידה. הקשר המקסיקני מרקו פביאן הגיע מגוואדלחרה, הקשר סבולץ הושטי, בעברו בהאנובר, הגיע מסין וצורף גם מגן שאלקה, קאן היין. פציעתם של הבלם הפרואני קרלוס סמבורנו ולוק קסייטגנוס החלוץ ההולנדי מעיבה על מצב הרוח.

 

15. שטוטגרט: קשה להאמין איך קבוצת הענק הזאת הידרדרה לתחתית, אבל בקבוצה מקווים שרכישת קווין גרוסקרויץ, אקס דורטמונד שחזר מטורקיה אחרי שלא שיחק בגלאטסראיי, תשנה את המצב. גם החלוץ ארט קראבץ שהושאל מדינמו קייב אמור לעזור.

 

גרוסקרויץ. שוב בבונדסליגה (Gettyimages)

 

16. ורדר ברמן: מועדון גרמני נוסף שנמצא בצרות. אף שחקן לא עזב והגיעו רק החלוץ לזלו קלייהייסר מוידאוטון ההונגרית והבלם הצעיר פאפי ג'ילובוג'ידי שהצטרף מצ'לסי – ספק אם הסגל הנוכחי מספיק כדי לשרוד. ההערכה היא שהירוקים יתמודדו נגד הירידה עד לדקה האחרונה.

 

17. האנובר: הם רצו את ערן זהבי ואת מואנס דאבור, אבל נראה שאף ישראלי כבר לא יצטרף בקרוב. מדובר בקבוצה שבצעה את החיזוק המאסיבי ביותר החורף, כשצירפה חמישה שחקנים ובהם החלוצים הפורטוגלי הוגו אלמיידה בן ה-31 ואדם סלזאי ההונגרי הושאל מהופנהיים.

 

18. הופנהיים: האם מי שהתפרסמה כסינדרלה של הבונדסליגה אחרי עלייה מטאורית לליגה הראשונה תרד אחרי שמונה שנים בחזרה לליגת המשנה? הקרואטי אנדריי קראמריץ' מלסטר הצטרף רשמית וינסה לסייע להם להיחלץ מהמקום הראשון ולעלות מעל לקו האדום. נטען כי הקבוצה מחפשת חלוץ נוסף ובעיקר עושה משחק.  המאמן הוב סטיבנס מקווה להדהים ולמנוע מהם נשירה מפתיעה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי